Moderator: Moderafo's
ineke-kitty schreef:faramir
Nee, ik heb inderdaad helemaal niets met religie, en daarmee dus ook geen tolerantie daarvoor.
"Religie" is namelijk een door de mens zelfbedachte 'godsdienst' en heeft niets te maken met het geloof van Christus Jezus.
Ik verwacht op z'n minst dat christenen zich bewust zijn [ of worden] van het gevaar van de valse religie van de Islam, maar misschien is dat een utopie.
ineke-kitty schreef:faramir
Het interesseert me niet of ik in jouw, of in andermans ogen "een stuk aangenamer" wordt gevonden door minder "extreem" te worden.
Ik geloof in Christus Jezus als mijn Heer en Heiland, en daar getuig ik van, en of dat nu wel of niet extreem overkomt, zal me een worst wezen.
Ik hoef aan geen mens verantwoording af te leggen wat mijn persoonlijke geloof betreft, alleen aan de Heer.
Gods Woord is scherper dan enig tweesnijdend zwaard.
Want predik ik nu de mensen of God? Of zoek ik mensen te behagen? [Galaten 1:10].
Er is dus maar EEN Evangelie, daar IS geen ander leert de Schrift, [vers 7].
Ik ben dus niet van plan om in "dialoog" te gaan met valse leringen danwel godsdiensten.
Faramir schreef:Heb je al eens met je dominee gesproken over dit onchristelijke gedrag van je? Zo ja, wat vertelde hij je allemaal?
ineke-kitty schreef:anoniem
Dat het je verbaast dat ik zo negatief tegenover een andere godsdienst sta, verbaast mij dan weer niet, als je er niet zeker van bent dat het Evangelie van Christus Jezus DE Ware Gods-dienst is.
Elke ANDERE zogenaamde 'godsdienst' is pure afgoderij, en daar zouden wij ons van distantieren.
ineke-kitty schreef:En kom niet aanzetten met de dooddoener, dat hij Jood met de Joden, en Griek met de Grieken werd om hen te "winnen" voor Christus.
Hij bracht rechtstreeks en onversneden het Woord van God, EN tot de Joden, EN tot de Grieken [= heidenen].
Niks met "zachte handjes" aanpakken of er doekjes om winden.
ineke-kitty schreef:Niks met "zachte handjes" aanpakken of er doekjes om winden.
rotterdam schreef:Wat een zegen voor de mensheid dat haast niemand dit soort extreme ideeën met u deelt.
Zalig zijn de vredestichters, want zij zullen Gods kinderen genoemd worden.
Faramir schreef: Het lijkt me toch dat I-K haar pure afgunst en haat jegens andersdenkenden moet bespreken met haar dominee.
rotterdam schreef:Ze heeft geen dominee - ze is geen lid van een kerk - het is een eenmanszaak
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 53 gasten