Tante Pollewop schreef:Nouja zeg! Jij doet net alsof die jongen anders die foto niet op FB had gezet. Wat een argwaan.
Op mijn Fb profiel staat ook echt wel een foto van mij en mijn vriend. Weliswaar niet als profielfoto, maar toch.
Daar bedoel ik verder niets mee, maar ik hoef het toch niet te verbergen om in aanmerking te komen voor een baan?
Chaya schreef:Ook jij leest of selektief, of helemaal niet wat ik geschreven heb.
Ik maak bezwaar tegen de moderne schandpaal die twitter en Facebook heet!
We horen vaak maar één kant van het verhaal, die van de benadeelde. Goddank! hebben we in Nederland een rechter die beide kanten bestudeert.
Hier toetert iedereen maar mee omdat het een homo betreft.
Ik heb je wat betreft het FB bericht verkeerd begrepen, ik dat dat het om de profielfoto van de stagiair ging.
Wat betreft op FB zetten van dit soort dingen: mijn vriend en ik gingen een keer vanuit het appartement van mijn vriend naar een restaurant. We liepen het portiek uit. Voor de deur is een bushalte, en dus ook best veel mensen. Wij waren in één of ander gesprek, dus al pratend liepen wij naar buiten. Horen wij ineens achter ons: "Heee homo's." nog wat vage dingen, en: "Jullie zullen branden in de hel." Bleek het een lichtgetinte Nederlander te zijn die ons dat meende te moeten naroepen. Ik heb daar op FB verslag van gedaan. We waren geschrokken, en ook wel boos dat dat zomaar gebeurt op straat vlak voor je eigen huis. Maar als ik jou goed begrijp was dat niet een juiste manier? Had ik die man met gelijke munt terug moeten geven? Of wat is jouw oplossing?
Ik zie niet in waarom de stagiair deze situatie niet op Facebook zou mogen zetten. Ik zie ook niet in waarom dat verkeerd is.
De directeur van het bedrijf heeft heel veel gelegenheid gehad om zich uit te spreken in de media, maar hij wilde dat zelf niet.
Hij noemde het wel 'triest' en 'laag' dat het in de media is gekomen. Wat onzin is, want hij had eerst moeten bedenken wat de gevolgen waren van zijn gedrag. Dat er maar één kant van het verhaal gehoord wordt is dus niet waar.
Het college voor Rechten van de Mens heeft intussen beide kanten van de zaak bekeken, en geoordeeld. Stagiair op alle punten in het gelijk gesteld. Ook het OM ziet aanleiding om de directeur te vervolgen.