Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Haai » 14 sep 2012 20:15

Timon heeft een aantal wratjes op zijn hand gehad. We hebben deze wel 5 keer aan laten stippen en een potje van dat wrattenspul van de drogist erop leeggesmeerd, maar niets hielp. Volgens de dokter verdwijnen wratten na verloop van tijd altijd vanzelf, en dat was bij Timon na 2 jaar uiteindelijk ook het geval.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 sep 2012 20:39

idd, haai, de huisarts verwijderd het hier alleen als er zelf problemen aan ondervonden worden. Het is een virus oid in het bloed, als ze wel weggehaald gaan worden gaan ze ws op een andere plek of in dezelfde buurt weer opnieuw komen.

Zelf al jaren een wrat, wel op een vervelende plek, zijkant van de voet, precies op de rand van de slipper, maar die zijn lastiger te verwijderen. De huisarts heeft het twee keer aangestipt, maar helaas zonder resultaat.

Hoe is het met alle schoolkindjes? allemaal gewend aan het ritme??

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 sep 2012 20:57

M heeft er nu bijna 2 weken halve dagen opzitten, vanaf maandag gaat hij fulltime, inclusief lunch. Hij vindt het tot nu toe erg leuk, komt helemaal onder de verf weer thuis iedere dag (en dan is een uniform wat minder leuk, je blijft namelijk wassen...). Vandaag kreeg hij huiswerk mee voor het weekend: een leesboekje met aantekenschrift voor mama (alleen plaatjes in het boek, hij mag het verhaal aan mij vertellen adhv die platen), 10 letters en 10 woorden die hij moet herkennen voor het einde van vlg week, als hij weer een nieuwe lading krijgt :shock:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 sep 2012 21:06

huh.. hij moet nu al tien letters kennen? en tien woorden kunnen lezen? :shock: in een week tijd? of begrijp ik het verkeerd?

Als ik je wel goed begrijp dan zal ik hier al die mensen eens.... die klagen dat hun kind in groep 2 letters aangeboden krijgt!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 sep 2012 21:18

paprikameisje2 schreef:huh.. hij moet nu al tien letters kennen? en tien woorden kunnen lezen? :shock: in een week tijd? of begrijp ik het verkeerd?

Als ik je wel goed begrijp dan zal ik hier al die mensen eens.... die klagen dat hun kind in groep 2 letters aangeboden krijgt!

Haha, hier wordt verwacht dat hij rond Kerst al het eea kan lezen. Gaat natuurlijk spelenderwijs, maar toen ikhem vanochtend wegbracht, lagen er in de gang voor zijn lokaal allemaal kleine vierkantjes op hun kop met letters erop. M vertelde me dat ze op letterjacht waren geweest :) Over een week of 2 hebben we ook 2 ouderavonden over hoe je je kind het best kunt ondersteunen met lezen en met letters leren en er wordt ook echt verwacht van de ouders dat ze dat thuis doen met de kids. Aan de ene kant prima, aan de andere kant zijn ze nog zooo klein.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 sep 2012 07:22

Wow, dat is idd snel zeg!
Hier ook helemaal gewend aan het ritme. Jurian geniet van school. Toch een geweldige uitvinding, groep 0. Al heb ik altijd gezegd dat het voor mij niet zo hoefde, laat hem lekker kind zijn. Maar hij vindt het zo leuk. Hij kent steeds meer liedjes die we thuis nog niet kenden (en hij kent er echt zo 30 uit zijn hoofd, we zingen heel veel hier, maar de juf kent er blijkbaar nóg meer ;) ) Looptie daar met zijn Cars rugtas om de school binnen, hij wordt zo groot :shock:

Frederiek groeit ook met de dag. Haar record losse stapjes stond op 6, maar gister liep ze de hele kamer door. Die heeft het dus ook eindelijk door, met bijna 15 maanden. Ze zingt en kletst ook de hele dag, maar alles onverstaanbaar. Zelfs opa en oma zegt ze nog niet. Maar ook dat komt vanzelf wel
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 sep 2012 08:07

Hier ook de 1e drie stapjes los lopen.... het gaat echt hard ineens. Ook zo grappig om te zien hoe hij los staat en door z'n knietjes gaat zitten. :mrgreen: Maar soms heeft hij z'n dag niet en dan valt hij echt over tegen aan of op. Zijn eerste blauwe plek is dus een feit (en wat voor 1). Het is echt een boef.

MissF, leuk is dat dan he. Het is natuurlijk ook heel per kind verschillend hoe hij/zij het leuk vindt op zo'n groep. Leuk al die liedjes. :mrgreen: En Frederiek ook al zo los lopen enzo.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 sep 2012 08:55

Wat knap zeg, Evelien, hij is toch nog geen jaar? En blauwe plekken, die horen er idd bij.
Frederiek is al bijna 15 maanden, dus snel is ze niet, haha. Maar ze is klein van stuk, dus veel mensen hebben neit door dat ze allang een jaar is.
Ik merk daar zo'n verschil in, Jurian liep met 13 maanden los, en met 8 maanden staan. Hij zei ook al heel veel (dat merk ik nu nog steeds, die heeft zo'n enorme woordenschat, en dat begint zodra hij wakker wordt en stopt als hij in bed ligt :mrgreen: ). Maar Frederiek is heel anders, die babbelt de oren van mijn hoofd, maar onverstaanbaar. Maar die begrijpt wel weer alles. Daar verbaas ik me ook weer steeds over. Maar wel die frustraties omdat ze niet duidelijk kan maken wat ze wil. Maar ach, het is zo'n heerlijk kind, dan vergeef ik haar die boze frustraties wel weer :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 sep 2012 09:31

Klopt hij is nog geen 1, volgende week. :wink:
En S.imon is vrij groot voor z'n leeftijd, dat zie ik op het KDV wel heel erg het verschil en dan denk ik van oooohh was hij maar iets kleiner. :oops:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 sep 2012 20:40

Wij zijn weer terug van 2 weken Zuid-Frankrijk een heerlijke vakantie gehad.. Nina deed het ook super
Ook de heen en terug reis van 1100km geen kind aan gehad. Ook het slapen daar ging super goed elke dag sliep ze uit tot half 9/9uur.
Voor de rest veel gezwommen en dorpjes bezocht,grotten,stoom trein enz erg leuk allemaal.
Fransen waren helemaal weg van Nina omdat ze zo ontzettend blond is :D

Voor de rest gaan de ontwikkelingen zo hard praten en echt zo veel snappen echt super genieten van ons prinsesje ;)

Afbeelding
Ons water ratje (glijbanen konden niet hard genoeg en onder water was ook geen probleem was ook heel erg opletten want ze liep zo het diepe zwembad in als ze de kans zou krijgen)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 16 sep 2012 21:02

Fijn dat jullie zo genoten hebben!
Wat is ze lekker opgebruind, leuke foto.. :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 sep 2012 21:13

oeps.... schaam me eigenlijk, maar ik wil toch waarschuwen. Mijn vriendin gaf aan dat ze op de vingers was getikt door de huisarts omdat haar twee jonge kindjes, eentje van 4 en eentje van 2 te bruin waren. Op jonge leeftijd is bruin worden ook niet gezond.
De huisarts gaf aan dat er aantal keer moest gesmeerd worden met een hoge factor.

Maar desondanks, een super leuke foto! en ogen van voor en van achter dus als je met haar bij het water bent!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 sep 2012 21:29

Liefje Dankjewel Nina is heel bruin geworden had ik helemaal niet verwacht met dat blonde haar (al worden wij zelf ook makkelijk bruin)

PPM Bruin zijn kan ik niets aan doen... Maar het is belangrijker dat ze niet verbranden dat is erg slecht
en geeft ook een grote kans op huidkanker op latere leeftijd (pas een workshop gehad over de huid via mijn werk) en Nina is niet een keer verbrand in de 2 weken zon.
Klopt met water moeten we echt uitkijken met Nina ( en dan wonen we nog geen 500meter van de jachthaven vandaan zo snel het kan op zwemles helaas duurt dat nog een aantal jaar)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 sep 2012 06:58

Vpk, volgens mij was je dochter gisteren jarig? Gefeliciteerd.

Over dat bruin worden, (iets heel anders) toen het mooie weer begon (ergens in mei/juni) zei m'n sm zo tegen onze zoon: en nu nog lekker bruin worden. ](*,) Alsof je bruin moet zijn om mooi te zijn. Heb zo'n hekel aan die zin. Het draait bij m'n sf alleen maar om hoe bruin je wel niet geworden bent.
(sorry voor m'n frustratie).

Liefie, wat een heerlijkheid. Ziet er gezellig uit.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 sep 2012 07:23

Fijn dat jullie zo genoten hebben Liefie!

En qua bruin worden, tot ze kon kruipen ging ze gewoon nooit in de zon, altijd onder een parasol of in de schaduw van een boom, ook op vakantie. Maarja, als ze uit het campingbedje was, en ging kruipen, dan hield ik het niet tegen. Dus maar goed in smeren idd. Maar sowieso zo veel mogelijk uit de zon houden. Nu zijn wij zelf ook geen zonnebaders, en brengen de zomer vaak in de schaduw door. Maar met kinderen valt dat niet mee, die gaan toch vanzelf wel de zon in.

Terug naar “Archief”