Hoe oud was je...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 jan 2006 12:48

mijn vader en moeder waren 28 en 21 toen ze trouwden
toen mijn ma 23 was is mijn broer geboren
2 jaar later ben ik geboren
5 jaar later mijn zusje
en weer 5 jaar later mijn broertje

mijn pa is vorig jaar 50 geworden en mijn moeder word bijna 44
ik heb hele gave ouders die met alles mee doen (mijn vader zover hij kan met zijn handicap)
maar het is bij ons juist zo leuk met verschillende leeftijden
mijn broer en ik hebben alletwee verkering terwijl mijn broertje nog maar 9jaar is en mijn zusje dan 14

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jan 2006 13:00

Is het trouwens ook zo dat, hoe meer leeftijdsverschil tussen jou en je broertje/zusje, hoe minder contact je met diegene hebt?

Mijn zus is 3 jaar geleden het huis al uit gegaan, en toen was ik nog een echt puber, en wilde niet zoveel met haar te maken hebben. Daardoor heb ik niet zo erg veel contact met haar. Soms best jammer.

Mijn moeder was net een maandje 21 en mijn vader net een week 23 toen ze trouwen, kregen 2 jaar later mn zus, 2,5 jaar later kwam ik, 4 jaar later mn broertje en weer 4 jaar later mijn zusje.

En mijn ouders zitten nog helemaal midden in hun leven. Aan de ene kant heeeeerlijk! Maar aan de andere kant vind ik het ook wel leuk bij mijn a.s. schoonouders, die werken allebei al (bijna) niet meer, dus zijn heel vaak thuis. Lijkt me ook wel gezellig als je nog thuis woont...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 jan 2006 21:37

ik heb met mijn broer en zusje en broertje juist heel veel contact samen leuke dingen doen enz
helemaal geweldig

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 25 jan 2006 21:57

Dat is bij ons ook zo hoor Fem... :)
Al is het bij ons weer anders... Het contact met mn oudere broers (van 36 en 34) en zussen (van 33, 31 en 28 ) is er wel..maar heel anders dan het contact met mn broer van 23, broertje van 18 en mn zus van 21! Met hun heb ik echt een band...terwijl ik dat met de oudere gastjes niet heb!
Opzich wel jammer.. Maar ja, het is niet anders! :wink:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 25 jan 2006 22:59

Pivo schreef:
simone schreef:ik ben getrouwd op mijn 21e en kreeg mijn dochter op 22 jarige leeftijd en mijn zoontje op 26 jarige leeftijd.
Ik zou het zelf niet anders willen, jong trouwen en kinderen krijgen was een bewuste keus van ons.
Ouder zijn moet je leren of je nu 20 jaar of 36 jaar bent. Goed ouderschap heeft niks te maken met leeftijd vind ik. En iedereen maakt fouten, jonge en oudere ouders.

nee idd maar het is natuurlijk ook je lot. Als je pas op je 36e getrouwd was had je daarvan gezegd dat je niet anders zou willen.

nee,mijn man en ik wilden jong trouwen. Ik heb nooit de planning gehad van carriere etc. Ik wilde jong trouwen en moeder zijn.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 26 jan 2006 20:31

simone schreef:
Pivo schreef:
simone schreef:ik ben getrouwd op mijn 21e en kreeg mijn dochter op 22 jarige leeftijd en mijn zoontje op 26 jarige leeftijd.
Ik zou het zelf niet anders willen, jong trouwen en kinderen krijgen was een bewuste keus van ons.
Ouder zijn moet je leren of je nu 20 jaar of 36 jaar bent. Goed ouderschap heeft niks te maken met leeftijd vind ik. En iedereen maakt fouten, jonge en oudere ouders.

nee idd maar het is natuurlijk ook je lot. Als je pas op je 36e getrouwd was had je daarvan gezegd dat je niet anders zou willen.

nee,mijn man en ik wilden jong trouwen. Ik heb nooit de planning gehad van carriere etc. Ik wilde jong trouwen en moeder zijn.
Ja als je geen ambitie hebt in het leven dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je jong wil trouwen.

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 26 jan 2006 20:33

ambitie in het leven & trouwen --> kan toch ook wel een combi zijn ..

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 jan 2006 20:35

annvisser schreef:ambitie in het leven & trouwen --> kan toch ook wel een combi zijn ..
Zoals ze al aangaf had ze geen behoefte aan carriere, en carriere maken en trouwen (in onze gezindte synoniem voor kinderen krijgen) gaat moeilijk samen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 26 jan 2006 20:41

Raido schreef:
annvisser schreef:ambitie in het leven & trouwen --> kan toch ook wel een combi zijn ..
Zoals ze al aangaf had ze geen behoefte aan carriere, en carriere maken en trouwen (in onze gezindte synoniem voor kinderen krijgen) gaat moeilijk samen.

Het ging mij niet om haar, meer om de combinatie, dat het wel mogelijk is, alleen moet je dan goed je eigen grenzen weten.

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 27 jan 2006 15:28

Trouwen en kinderen krijgen was mijn ambitie. Ik wilde erg graag kinderen en ik vind het mijn verantwoordelijkheid om ze goed op te voeden en voor mij is dat thuis zijn voor hen i.p.v ze in een creche of buitenschoolse opvang te brengen. Alle respect voor de ouders die dat kunnen en doen voor mij is dat nooit een optie geweest.
Als ik wilde zou ik inderdaad carriere en kinderen samen kunnen doen maar ik heb daar bewust niet voor gekozen. Ik ben huisvrouw en moeder en ik schijn dit keer op keer uit te moeten leggen aan iedereen omdat vandaag de dag die keuze niet gewoon meer is of geaccepteerd wordt.
En dat ik ook nog blij met die keuze ben dat gaat er tegenwoordig al helemaal niet meer in. Het is voor mij een keuze mogelijkheid geweest en ik ben mij er heel goed van bewust dat vandaag de dag veel moeders moeten werken omdat anders het huis niet betaald kan worden of omdat er dan geen eten op de plank komt.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 27 jan 2006 17:46

Kinderen krijgen en werken kan goed samen en ik hoop het zelf later ook te doen! Mijn moeder heeft vier kinderen en werkt vijf dagen per week als analiste..( wel parttime overigens..) En ik heb het goed overleefd hoor, op de ( niet christelijke) chreche! :)

SuperLast
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor SuperLast » 27 jan 2006 19:48

Allereerst, je hebt verschil in kinderen en kinderen. De één zal zich makkelijker op een creche laten gewennen dan de ander.
De vraag die jezelf gerust kunt stellen is: Heb ik het beste voor met de kinderen? Welke grenzen zoek je op? De grenzen die voor het kind "nog net kunnen"? Of kies je ervoor on je zover mogelijk van die grens te verwijderen?

Grt, AJ

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 30 jan 2006 19:53

Ach...ik vind dat antichreche gedoe nog wel eens overdreven..Ik denk dat ik een betere moeder kan zijn als ik gewoon werk ipv dat ik altijd thuis zit..Je hebt ook nog zoiets als je ambitie en ik zie mezelf gewoon niet altijd thuis zitten ( met alle respect voor mensen die het wel doen) maar dat wil niet zeggen dat ik minder van mijn kinderen houd ofzo, nee, ik vind werken ook gewoon leuk.

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 30 jan 2006 21:11

Lorijntje schreef:Ach...ik vind dat antichreche gedoe nog wel eens overdreven..Ik denk dat ik een betere moeder kan zijn als ik gewoon werk ipv dat ik altijd thuis zit..Je hebt ook nog zoiets als je ambitie en ik zie mezelf gewoon niet altijd thuis zitten ( met alle respect voor mensen die het wel doen) maar dat wil niet zeggen dat ik minder van mijn kinderen houd ofzo, nee, ik vind werken ook gewoon leuk.

Werk je al dan dat je zegt dat je werken zo leuk vindt? In vorige berichten had je ook nogal moeite met het gebonden zijn etc. van het moederschap, werken is ook niet ongebonden hoor... Dat is ook een leven met "rust en regelmaat".

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 01 feb 2006 13:33

Ik was 30 toen ik mijn eerste kreeg. Het is een mooie leeftijd, maar het had wat mij betreft ook wel een paar jaar eerder gemogen.

Terug naar “Archief”