Moderator: Moderafo's
aartje schreef:Een goede kennis van mij kwam pas naar me toe met het boek "Knielen op een bed violen". Nou heb ik daar van alles van gehoord en wil jullie vragen: wie heeft het gelezen en wat vonden jullie van dit boek?
Pieter schreef:Ik ben inmiddels over de helft.
Mieras, die ik hierboven nog op zijn gezicht wilde slaan, is me inmiddels wat sympathieker geworden: hij lijkt de vriendelijkste, de meest menselijke van de zwarte jassen.
Van Hans heb ik, hoe verder ik met het boek vorderde, een steeds grotere afkeer gekregen. Ongelofelijk, hoe iemand zich zo in de ban laat brengen en daarbij zij gezin en bedrijf compleet uit het oog verliest. Ik denk dat ik dat nog het meest schokkende van het hele boek vind.
frekje schreef:hij is zelf nog wel christen geloof ik (Bonder!)
Pieter schreef:Van Hans heb ik, hoe verder ik met het boek vorderde, een steeds grotere afkeer gekregen. Ongelofelijk, hoe iemand zich zo in de ban laat brengen en daarbij zij gezin en bedrijf compleet uit het oog verliest. Ik denk dat ik dat nog het meest schokkende van het hele boek vind.
deSailenSSS schreef:Ik dacht toch echt dat hij zelf geen christen meer was hoor! Maar goed, ik kan het ook mis hebben.
Raido schreef:Dan zou je direct geloven he? Dat heb ik dus ook.. God weet toch dat ik meer nodig heb dan een Bijbel, waarin ik dagelijks lees, dat het voor mij kan. Geef je aan Hem.. *kijkt om zich heen* Waar is God? Ik zie God wel door mijn brilletje in de wereld, of in dingen die gebeuren..Hm. Ik vind dus dat God dat wel zou moeten doen, grote godservaringen schenken of zo... Maar ach, het is laat, ik houd m'n mond voor nu.
Maar die ene ervaring.. sja tja..
frekje schreef:deSailenSSS schreef:Ik dacht toch echt dat hij zelf geen christen meer was hoor! Maar goed, ik kan het ook mis hebben.
Ja en nee. Hij behoort officieel nog tot de hervormde kerk in Ede (GB). Hij komt er echter weinig meer omdat hij hetzelfde wil meemaken als zijn vader. Maar hij is dus nog wel christen
frekje schreef:deSailenSSS schreef:Ik dacht toch echt dat hij zelf geen christen meer was hoor! Maar goed, ik kan het ook mis hebben.
Ja en nee. Hij behoort officieel nog tot de hervormde kerk in Ede (GB). Hij komt er echter weinig meer omdat hij hetzelfde wil meemaken als zijn vader. Maar hij is dus nog wel christen
ezri schreef:volgens mij ben je dan juist (nog) geen christen... als je wacht op de grote mystieke ervaring
Aragorn schreef:Volgens mij noemt hij zichzelf ook geen christen hoor. Hij weet niet of hij nu wel of niet in God moet geloven, hoe alles in elkaar zit, begrijpt er weinig tot niets van.. en daar zou volgens hem alleen verandering in kunnen komen door zo'n ervaring. Ik denk niet dat je jezelf dan christten kunt en moet willen noemen.
Marnix schreef:Inderdaad. Uit interviews blijkt dat hij er best kritisch tegenover staat, mede door dit verhaal van zijn vader.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten