lizzz schreef:Waar komt het kwaad vandaan?
Weder vraag: waar komt God vandaan? of: Is de aarde in 7 dagen geschapen en uit het niets?
Eigenlijk zijn het vragen die zichzelf al beantwoorden. Niemand die dat weet want niemand is daarbij geweest. De bijbel zegt er niet zoveel over hoe het kwaad is onstaan en blijkbaar vindt de bijbel deze vraag niet erg relevant.
Wat dan wel? De bijbel heeft het wel over de gevolgen van het kwaad en de oplossing van het probleem.
Weer een verschil tussen de bijbel en ons is dat wij veel in het verleden praten terwijl de bijbel in het heden en in de toekomende tijd praat. Wij halen altijd oude koeien uit de sloot en zijn bezig met achteraf gepraat (ouwe vrouwe praat), terwijl de bijbel continu probeert om onze ogen te openen voor dat wat komen zal.
2 Timotheus 2:23
Maar wees afkerig van de dwaze en onverstandige strijdvragen; gij weet immers, dat zij twisten teweegbrengen;
Dit soort achteraf vragen zijn leuk om met elkaar te twisten, maar de enige vrucht, die je ervan plukt is afgunst en hoogmoed, want de 1 weet het beter dan de anderen.
Mijdt daarom dit soort vragen. Dat is de reden dat ik mij de laatste tijd wat afzijdig houdt.Er zijn mij teveel van dit soort dwaze strijdvragen op dit forum (op alle andere forums, buiten refoweb, ook trouwens). Maar ja de wereld is op zichzelf gericht dus is het ook niet verwonderlijk dat er zulke vragen worden gesteld.