Johanne schreef:Maar ik zat te denken, als je nou je kind natasja noemt....Als je dat omdraait, dan zit er ook satan in.....
niet schreef:Maar je doet het dan (neem ik aan ) niet om hiermee de satan te vereren! Eerder omdat je het een leuke naam vind. Met de muziek, dan doen ze het bewust, bewust voor de satan kiezen dus! Is dus denk ik iets heel anders........
Johanne schreef:Das wel waar, je doet dat natuurlijk als ouders niet bewust...
Maar ik vraag me af of t in de muziek wel bewust gebeurt...
Misschien soms wel, maar ik denk dat in de meeste gevallen, de mensen die een nummer schrijven niet eerst er over na gaan zitten denken hoe het achterstevoren zou klinken...
Tegenwoordig gebeurd dit zelden. Er is een tijd geweest dat achterstevoren gedraaide teksten in was. Zo kun je in een bepaald nummer van Prince (recently called the artist) een heel verhaaltje horen waarin hij Jezus bespot. Wanneer het bewust gedaan is, kun je dit meestal heel duidelijk horen, (het lijkt dan haast of ze in het Japans zingen). Queen zong eens: "another one bites the dust" waarbij je, als je dit achterstevoren draait, je te horen krijgt: "start to smoke marihuana". Dat heb ik eens getest en inderdaad, vaag krijg je horen: "start to smoke marihuana", in dit geval betwijfel ik me of dit wel bewust zo opgenomen is.
p.s. Johanna: Ik las je onderschrift en dacht dit komt mij bekend voor, toen pas drong het tot me door, petra forever (at least I hope so

Groeten everlastingman