Waarom geloof jij in God?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Waarom geloof jij in God?

Berichtdoor Raido » 09 dec 2005 16:18

Heel kort... maar ik wil graag horen waarom jij nou in God (van de Bijbel) geloven, en hoe jij weet dat je geloof echt is.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

marina87
Kapitein
Kapitein

Re: Waarom geloof jij in God?

Berichtdoor marina87 » 09 dec 2005 21:37

Raido schreef:Heel kort... maar ik wil graag horen waarom jij nou in God (van de Bijbel) geloven, en hoe jij weet dat je geloof echt is.

ben een beetje depri wat geloof betreft, dus spetterende verhalen kan ik je niet vertellen. Wel weet ik dat Hij de God is die mij heeft getrokken met Zijn liefde en dat Hij DE God is, ja...dat WEET ik gewoon. Ook al ervaar ik nu nix in het geloof, dát GELOVEN blijft.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 dec 2005 23:25

Toch raar dat jij nu alleen reageert, terwijl hier honderenden mensen zitten die dag in dag uit over God praten, kennen jullie Hem dan niet? Wat is het geloof voor jou? Hoe heb jij jou bekering ervaren?

Ik opende dit topic in een relidip.. dus ik verlang gewoon naar bewijzen van God, naar jullie verhalen.. maar als die er dan niet zijn..

André

Berichtdoor André » 09 dec 2005 23:38

*Schraapt keel* Ehm, ik geloof dat Jezus de Zoon van God is.
En dat Jezus voor onze zonden is gestorven.
Ook weet ik mij gesterkt door de H.G. die bij ons zal zijn in de tijd dat Jezus in de hemel is bij zijn Vader.

En ik heb niet de wil om moeilijk te gaan doen of je geloof wel echt is enzo, immers je gelooft in iets of niet...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 09 dec 2005 23:52

waarom ik in God geloof....
ik weet eigelijk niet zo goed hoe ik het moet omschrijven (ik weet het wel, maar niet hoe ik het zegge moet)

waarom geloof ik nou...
omdat ik niet buiten het bestaan van God heen kan'
zodra ik zonder God verder wil, stopt mn leven als het ware. Ik voel dat mn zonden niet vergeven worden (ik heb Christus dus nodig als Borg), ik ben stuurloos (God staat aan het roer), ik ben mn gesprekpartner kwijt (ik deel mn hele leven met Hem), ik ben mn doel kwijt (God heeft een doel met mn leven die ik alleen met behulp van Hem kan volbrengen).
Zo kan ik nog wel even doorgaan....

Ik geloof dus ik God omdat ik niet zonder Hem kan...
God is zo goed voor mij, onvoorstelbaar
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 10 dec 2005 00:12

Hi Raido,
Ja ik denk dat heel veel mensen hier niet kunnen reageren, omdat ze alleen geloven !daar is op zich niets mis mee, maar dan kun je idd weinig bewijzen.
en zo een twee drie je antwooord formuleren is ook een moeilijke opgave.

geloof is dus geen religie, want religie is dood , verzonnen door mensen.

echt geloof is levend, en gebaseerd op een relationship met de Eeuwige.
Het zelfde als bijv Avraham had en David, het is puur. het is menselijk met vallen en opstaan ! Maar het heeft in alles met onderwerping , nederigheid van hart en gehoorzaamheid te maken.

Genesis 15:
6 Abram believed the LORD, and he credited it to him as righteousness.
>
Want het was even niet niets om uit je supermoderne beschaving weg te gaan en er met je familie op uit te trekken de wijde wereld in om ergens opnieuw te beginnen en hij was ook al op leeftijd.
Ur was rond die tijd de Wereldstad en de beschaving. Hij had daar ws een heel welvarend leven.<

Zoals Jezus zegt :Zoekt en je zult vinden ,klopt en er zal opengedaan worden.

Waar moet je zoeken om te kunnen vinden! In het woord van God , dat Zijn de Heilige Schrifen en in Zijn Levende Woord

Hoe moet je kloppen ? door middel van constant gebed ! vanuit een nederig en oprecht hart !
Je steeds je eigen zonden en tekortkomingen voor ogen houden en weten dat je je zelf nooit heilig en puur , schoon genoeg kunt maken voor God, maar beseffen dat Yeshua dat voor jou heeft gedaan, jouw heeft schoongewassen en je een nieuw en helder feest gewaad aanrijkt als je voor God moet komen ! omdat hij het voorbeeld heeft gegeven wat het inhoudt om de Wet te houden en Gods wil te doen! als je daarvoor dankbaarheid kunt opbrengen en je Zijn Genade Rechtvaardigheid en Waarheid steeds voor ogen houdt zul je Hem van heel dichtbij ervaren!! en zal Hij jou Zijn Wegen bekend maken en jouw leven leiden !!! en dan weet je zeker wel waarom je gelooft. Omdat je dan beseft dat zonder dit geloof jouw leven geen echte waarde kan hebben . !En je zult er echt dan geen twijfel meer over hebben !

Weet dat we spiritueel gevoed worden door het Woord. Als je dus weinig leest , dan raak je geestelijk uitgehongerd !! Je moet zelf zoeken ! en niet alleen wat "dedominee zegt "
Het Woord is het Levend water. Als je vast staat met je wortels in het levend water , zul je fris blijven en veel goede vruchten voort brengen! en zul je getuigenis worden van het LICHT van YHWH.
Veel succes Raido in je zoektocht !
Als je oprecht bent zal God jou niet verlaten ! en zal Zijn vreugde de jouwe zijn en blijven !
Laatst gewijzigd door salty op 16 jan 2006 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Carl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Carl » 10 dec 2005 10:47

Raido schreef:Heel kort... maar ik wil graag horen waarom jij nou in God (van de Bijbel) geloven, en hoe jij weet dat je geloof echt is.

Lastig hoor. Wie is nou de God van de bijbel?
Een krijgsman-God die af en toe aanzet tot massamoord, of de Bron van Liefde uit 1 Johannes 3 en 4?
Beiden verschillen sterk van elkaar.

je broer
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 10 dec 2005 13:07

Ik geloof in God, omdat ik eigenlijk gewoon niet zonder hem kan. Dat klinkt misschien heel vroom, maar juist als ik zelf in een dip zit dan bedenk ik me altijd wat er met me zou gebeuren als ik God de rug toe zou keren. En als ik daar over nadenk dan kom ik elke keer weer tot de conclusie dat God eigenlijk het belangrijkste in mn leven is.
Laat je leiden door Hem!

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 10 dec 2005 13:39

Carl schreef:

Een krijgsman-God die af en toe aanzet tot massamoord, of de Bron van Liefde uit 1 Johannes 3 en 4?

je broer
Carl

Wie is de God van de Bijbel? De God die je leert kennen door de Bijbel lijkt mij, YHWH de God van Israel.
Dat is Krijgsman-God (die voor Israel vecht/opneemt), is ook de God van liefde. Wil je een heel beeld hebben van God, dan moet je wat er in de Bijbel staat nemen zoals het is. Ben je daar niet toe bereid, dan kun je al gauw in de leugen van Marcion trappen, die beweerde dat de God van de Tenach (OT) een andere is dan de God is van het NT. En smeet de Tenach uit het Canon.

Heel kort... maar ik wil graag horen waarom jij nou in God (van de Bijbel) geloven, en hoe jij weet dat je geloof echt is.

Omdat God het elke keer bevestigt, dat het/mijn geloof echt is. Net als Tijn zou ik niet meer zonder God kunnen of willen leven. Dan zou het leven hier geen nut meer hebben voor mij. Hij is het belangrijkste in mijn leven. En om Zijn liefde voor het volk Israel, wat ik deel, door Hem.
Het belangrijkste dat ik geloof dat Jezus Messias ook mijn zonde vergeven heeft! Het meest versteld sta ik toch wel dat God van mij houdt.
Dat vind ik nog het meest wonderlijke eigelijk.

Carl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Carl » 10 dec 2005 14:50

Yael schreef:
Carl schreef:

je broer
Carl

Wie is de God van de Bijbel? De God die je leert kennen door de Bijbel lijkt mij, YHWH de God van Israel.
Dat is Krijgsman-God (die voor Israel vecht/opneemt), is ook de God van liefde. Wil je een heel beeld hebben van God, dan moet je wat er in de Bijbel staat nemen zoals het is.

Ik denk er niet over!
Daarmee zou ik de God van het slotvers van Psalm 16 bepaald onrecht doen.
Zoals ik God ervaar is Hij het beste te kenschetsen als geestelijk Licht, zich uitend in pure, onvoorwaardelijke, haast bovenmenselijke Liefde.
Ben je daar niet toe bereid, dan kun je al gauw in de leugen van Marcion trappen, die beweerde dat de God van de Tenach (OT) een andere is dan de God is van het NT.

God verandert niet.
De manier waarop mensen Het ervaren wel.
En smeet de Tenach uit het Canon.

Toch jammer van Ps. 16.

je broer
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 dec 2005 14:51

Dat is Krijgsman-God (die voor Israel vecht/opneemt), is ook de God van liefde. Wil je een heel beeld hebben van God, dan moet je wat er in de Bijbel staat nemen zoals het is.
ik vind het wel eng dat hij zo totaaal anders is in het OT, in het NT komen 5000 mensen tot bekering, en hoeveel mensen zijn er vermoord in de Naam van JHWH? Ik JHWH wel echt de God zoals Elohim was in het begin van de wereld? Of is JHWH de God van Israel, zoals Mozes Hem beschreven heeft, gebaseerd uit denkbeelden van onder andere de Egptische en Sumerische godsdiensten? Op het Sinai schiereiland zijn boeken gevonden waarin zowel Jahweh en Aresja in voorkomen (zelfs als partners..

Ben je daar niet toe bereid, dan kun je al gauw in de leugen van Marcion trappen, die beweerde dat de God van de Tenach (OT) een andere is dan de God is van het NT. En smeet de Tenach uit het Canon.
Jezus bracht ons een totaal ander godsbeeld dan wat Mozes ons gegeven heeft, God veranderde niet, wij zagen Hem opeens anders.

Quote:

Omdat God het elke keer bevestigt, dat het/mijn geloof echt is.
HOE! Hoe weet jij dat je geloof echt is! Ik geloof hetzelfde als jou, maar ik twijfelde me gisteren dood!

Net als Tijn zou ik niet meer zonder God kunnen of willen leven. Dan zou het leven hier geen nut meer hebben voor mij.
Waarom niet? Ik vind het ook fantatisch om gewoon bij Iemand met al mijn zorgen terrecht te kunnen, maar ik ben zo bang dat later als ik dood ben, ik sterf, en er dan gewoon geen God is, of nog erger een andere God..

Hij is het belangrijkste in mijn leven. En om Zijn liefde voor het volk Israel, wat ik deel, door Hem.
Mja, ik vind de OT-God soms eng veel op Marduk lijken.

Het belangrijkste dat ik geloof dat Jezus Messias ook mijn zonde vergeven heeft! Het meest versteld sta ik toch wel dat God van mij houdt.
Dat geloof ik ook.

Ik wil gewoon zekerheid, die ik 4 jaar niet heb, ik word daar gek van. Kan God niet een keer een briefje uit de Hemel laten vallen waarop staat: Harm-Jan ik hou van je! Maar dat is teveel gevraagt..

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 10 dec 2005 15:38

Raido schreef:
ik vind het wel eng dat hij zo totaaal anders is in het OT, in het NT komen 5000 mensen tot bekering, en hoeveel mensen zijn er vermoord in de Naam van JHWH? Ik JHWH wel echt de God zoals Elohim was in het begin van de wereld? Of is JHWH de God van Israel, zoals Mozes Hem beschreven heeft, gebaseerd uit denkbeelden van onder andere de Egptische en Sumerische godsdiensten? Op het Sinai schiereiland zijn boeken gevonden waarin zowel Jahweh en Aresja in voorkomen (zelfs als partners..

Persoonlijk zie ik de Tenach ook als de nationale geschiedenis van Israel. Je kunt Gods verbond met Israel als liefde zien in de eerste plaats speciaal voor Israel, maar ook uiteindelijk voor de rest van de mensheid. Om de Messias, die verlossing en verzoening brengt.
God bereikt ook dmv. oorlog Zijn doel. Misschien lezen wij bepaalde gedeelten uit de Bijbel teveel als westerling, en niet in zn tijd? (Bv. Jozua, Richteren)
JHWH is zoals de Bijbel Hem beschrijft, Uniek, er is niemand zoals onze God. Totaal anders in het NT is Hij niet, persoonlijk vind ik juist nadat ik de Tenach ook intensief ben gaan lezen.. Dat ik juist God steeds beter leer kennen. Ook de kant van oorlog, Zijn strijd voor Israel. Maar ook tegen Israel, als het Zijn geboden niet onderhoudt. Het Verbond heeft wel 2 kanten namelijk.
God gruwt van de zonde. En gebruikte Israel om zondige volken uit te roeien. (wat ook niet helemaal gebeurd is.)
Maar wat zou er gebeuren als je zegt: ik neem het Nieuwe Testament want dat Godsbeeld staat mij aan, maar de Tenach gooi ik in de kachel want met dat beeld van God kan ik niet overweg. Dan valt heel het nut van de Messias en Gods verbond met Israel weg.

Jezus bracht ons een totaal ander godsbeeld dan wat Mozes ons gegeven heeft, God veranderde niet, wij zagen Hem opeens anders.

Jezus maakte het compleet, niet anders.

HOE! Hoe weet jij dat je geloof echt is! Ik geloof hetzelfde als jou, maar ik twijfelde me gisteren dood!

Het zijn het vooral persoonlijke dingen waardoor ik weet dat God er voor mij is, die ik *sorry* niet op een publiek forum zet. Eigelijk is gewoon heel je leven er mee verwikkelt, met de omgang met God.
Zoiets kun je denk ik ook beter tegen Hemzelf vertellen. Dat je eraan twijfelt enz. *pak je fiets en rij een rondje doe ik ook vaak* :wink:

Waarom niet? Ik vind het ook fantatisch om gewoon bij Iemand met al mijn zorgen terrecht te kunnen, maar ik ben zo bang dat later als ik dood ben, ik sterf, en er dan gewoon geen God is, of nog erger een andere God..

Omdat ik God als het Doel zie, de Bron, als dat weg zou vallen zou al het andere ook inhoudsloos worden denk ik. Ik heb het gevoel dat veel dingen wat mij interesseert ook indirecht met Hem in verband staat.

Mja, ik vind de OT-God soms eng veel op Marduk lijken.

Voor mij is er nog steeds geen verschil in de God van de Bijbel.

In de Reformatorische kerken zeggen ze dit weleens: we zijn allemaal zondaars en hebben niks beters dan de hel verdiend en alles wat je daarboven krijgt is genade. Wat vind je daar dan van?

Dat geloof ik ook.

Ik wil gewoon zekerheid, die ik 4 jaar niet heb, ik word daar gek van. Kan God niet een keer een briefje uit de Hemel laten vallen waarop staat: Harm-Jan ik hou van je! Maar dat is teveel gevraagt..

Vertrouw, geloof Hem! :wink:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 10 dec 2005 15:47

Carl schreef:
Yael schreef:
Carl schreef:

je broer
Carl

Ik denk er niet over!
Daarmee zou ik de God van het slotvers van Psalm 16 bepaald onrecht doen.
Zoals ik God ervaar is Hij het beste te kenschetsen als geestelijk Licht, zich uitend in pure, onvoorwaardelijke, haast bovenmenselijke Liefde.

Je denkt er niet over de Bijbel te nemen zoals ze is omdat dat in tegenspraak zou zijn met dit: Gij zult mij het pad des levens bekend maken; verzadiging der vreugde is bij Uw aangezicht; liefelijkheden zijn in Uw rechterhand, eeuwiglijk. (Psalm 16:11) Vreemd hoor, de Bijbel is toch geen knip en plak Boek waar je uithaalt wat je aanstaan en de rest aan de kant schuift?
In Jezus ja. (Je laatste zin.) Tenminste dat is weer mijn ervaring.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 dec 2005 15:50

JHWH is zoals de Bijbel Hem beschrijft, Uniek, er is niemand zoals onze God. Totaal anders in het NT is Hij niet, persoonlijk vind ik juist nadat ik de Tenach ook intensief ben gaan lezen.. Dat ik juist God steeds beter leer kennen. Ook de kant van oorlog, Zijn strijd voor Israel. Maar ook tegen Israel, als het Zijn geboden niet onderhoudt. Het Verbond heeft wel 2 kanten namelijk.
Ja dat weet ik ook allemaal wel, en dat geloof ik ook allemaal wel. Gods goed is niet ons goed, maar ik vind het altijd wat vreemd. 18.000 mensen uitmoorden om een of ander iets wat uitgepraat kan worden. (Om maar niet over de positie van vrouwen te spreken).

God gruwt van de zonde. En gebruikte Israel om zondige volken uit te roeien. (wat ook niet helemaal gebeurd is.)
Waarom doet Hij dat nu dan niet? Waarom is Nederland niet gereduceerd tot een hoop je as? Waarom moorden wij nou geen hele volkeren uit? Dat is toch Gods wil? (of was het stiekem gewoon de wil van het volk Israel, en is dat later in Babylon op deze manier opgeschreven?)

Maar wat zou er gebeuren als je zegt: ik neem het Nieuwe Testament want dat Godsbeeld staat mij aan, maar de Tenach gooi ik in de kachel want met dat beeld van God kan ik niet overweg. Dan valt heel het nut van de Messias en Gods verbond met Israel weg.
Dat klopt, maar ik zie persoonlijk soms wat teveel grote verschillen tussen de OT-God en de NT-God. De OT-God gooit een hele familie dood met stenen omdadt de beste man wat dingen gestolen had. De NT-God zegt dat de persoon die geen zonden heeft de eerste steen moest gooien. Hoe kan dat dan? Bedenkt God zich dan op eens?

Jezus maakte het compleet, niet anders.
Compleet anders ja, zonder Jezus was die godsdienst niets anders dan de rest eigenlijk. Men offerde reusachtige hoeveelheden dieren (wat toch niet hielp), men voerde oorlogen in de Naam van God, men genas in de Naam van God.. etcetra.

Zoiets kun je denk ik ook beter tegen Hemzelf vertellen. Dat je eraan twijfelt enz. *pak je fiets en rij een rondje doe ik ook vaak*
En daar zie je JHWH? Ik pak zovaak mijn fiets, maar kom je daar door dichter bij Hem? Ik snap het gewoon alemaal niet meer. Zeg het tegen Hem klinkt alsof ik dat niet doe, ik bid al 5 jaar, waar is Hij? Ik mis Hem zovaak.. Maar ik weet dat Hij er is, omdat jullie geloven..

Omdat ik God als het Doel zie, de Bron, als dat weg zou vallen zou al het andere ook inhoudsloos worden denk ik. Ik heb het gevoel dat veel dingen wat mij interesseert ook indirecht met Hem in verband staat.
Ach, ik ben gewoon doodnormale dingen als dingen van God gaan zien (wat uiteraard ook van God is), maar is dat dan geloof?

In de Reformatorische kerken zeggen ze dit weleens: we zijn allemaal zondaars en hebben niks beters dan de hel verdiend en alles wat je daarboven krijgt is genade. Wat vind je daar dan van?
Er vanuit gaande dat de christelijke religie, de joodse religie en de reformatorische vorm van die christelijke religie juist zijn kan ik mij daar in vinden. Er is toch een Jezus die stierf voor zondaren die Hem aanriepen? Echt geloof is toch niet een misschientje? WAAROM KAN IK DAN NIET VERTROUWEN!?

Vertrouw, geloof Hem!
dat is het punt. Hoe kun je vertrouwen op iets wat je nooit ziet of voelt? Dan door dingen die ook op andere manieren te verklaren zijn? God werkt niet meer op een tegen-logische weg..

*en ik wil hier helemaal niet over denken en praten, ik wil op bed liggen janken en weten dat Jezus echt is*

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 10 dec 2005 16:34

Raido schreef:Ja dat weet ik ook allemaal wel, en dat geloof ik ook allemaal wel. Gods goed is niet ons goed, maar ik vind het altijd wat vreemd. 18.000 mensen uitmoorden om een of ander iets wat uitgepraat kan worden. (Om maar niet over de positie van vrouwen te spreken).

Lieve Raido, het is helemaal niet mijn bedoeling uit het hoofd geleerd over te komen, maar dat lijkt een beetje mijn schrijfstijl vind ik erg irritant zelf maar ja, zo is het niet bedoeld.
Wat was dat dan ook weer met die genocide van 18.000 mensen? Zou wel willen weten in welke context dat staat.

Waarom doet Hij dat nu dan niet? Waarom is Nederland niet gereduceerd tot een hoop je as? Waarom moorden wij nou geen hele volkeren uit? Dat is toch Gods wil? (of was het stiekem gewoon de wil van het volk Israel, en is dat later in Babylon op deze manier opgeschreven?)

Omdat dat Israel's opdracht was die het toen kreeg. Daar hebbe wij niks mee te maken en Israel van nu ook niet.
Het Israel van toen faalde in die opdracht.

Dat klopt, maar ik zie persoonlijk soms wat teveel grote verschillen tussen de OT-God en de NT-God. De OT-God gooit een hele familie dood met stenen omdadt de beste man wat dingen gestolen had. De NT-God zegt dat de persoon die geen zonden heeft de eerste steen moest gooien. Hoe kan dat dan? Bedenkt God zich dan op eens?

Gods verbond met Israel kwam in gevaar door de zonde van Achan. Liever een hele familie dood, dan dat God Israel zou verlaten. Die situatie uit het NT met Jezus was een andere dan die met Achan.

Compleet anders ja, zonder Jezus was die godsdienst niets anders dan de rest eigenlijk. Men offerde reusachtige hoeveelheden dieren (wat toch niet hielp), men voerde oorlogen in de Naam van God, men genas in de Naam van God.. etcetra.

Ik blijf bij wat ik zei. Jezus maakte het compleet, niet anders. Hij is de vervulling van wat in de Tenach over de Messias voorzegt wordt.
Die dieren die wezen heen naar Jezus, als vergeving van zonde.

En daar zie je JHWH? Ik pak zovaak mijn fiets, maar kom je daar door dichter bij Hem? Ik snap het gewoon alemaal niet meer. Zeg het tegen Hem klinkt alsof ik dat niet doe, ik bid al 5 jaar, waar is Hij? Ik mis Hem zovaak.. Maar ik weet dat Hij er is, omdat jullie geloven..

Ik voel me dan wel dichter bij Hem, omdat ik dan beter alles kan verwoorden dan gewoon op mn kamer. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring. Dat hoeft bij andere niet zo te zijn dus.
Ik zeg ook niet dat je dat niet doet, hoe kan ik dat nou weten! Gaf alleen maar een tip.
Ach, ik ben gewoon doodnormale dingen als dingen van God gaan zien (wat uiteraard ook van God is), maar is dat dan geloof?

Het ligt eraan, wat het is denk ik.

dat is het punt. Hoe kun je vertrouwen op iets wat je nooit ziet of voelt? Dan door dingen die ook op andere manieren te verklaren zijn? God werkt niet meer op een tegen-logische weg..

*en ik wil hier helemaal niet over denken en praten, ik wil op bed liggen janken en weten dat Jezus echt is*

Ja ik weet het ook niet hoor.
Sterkte!

Terug naar “Archief”