Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:chickie schreef:Ik denk dus dat dat niet zo is. Alsof het karakter van niet christenen zo anders is dan dat van ons.... God bepaalt wie er tot geloof komen, ongeacht karakter....
mja en die man/vrouw-verhouding dan? Sommige mensen zijn toch gevoeliger voor spirituele dingen dan anderen.
garry schreef:Dus: inderdaad, je karakter is sterk bepalend of en hoe je gelooft.
Charity schreef:God zit niet vast aan een karakter. Wij zitten vast aan ons karakter. Angst om te geloven, angst om oude dingen los te laten, angst om in God te geloven (niks meer mogen). God kan ieder mens aan, maar laat wel de keus, wil je in mij geloven of niet.
Ik denk wel dat de ene mens makkelijker in God gaat geloven dan de andere, maar stel nu dat je niet zomaar iets aanneemt, dan ga je het onderzoeken. Dan kun je nog veel dieper geloven dan iemand die het makkelijk aanneemt. Dan kun je een diepere relatie met God opbouwen.
Ook word als je gelooft je karakter zachter op één of andere manier. Ik klink nu wel heel stellig, maar ik heb ook heel erg met deze vraag gezeten en dit was voor mij het antwoord. Het ligt bij jezelf of je wel of niet gaat geloven.
joris schreef:Ja je karakter verandert zeker weten, heb ik ook gemerkt. Is ook logisch, want de vrucht van de Geest zijn allemaal eigenschappen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten