Wat vind jij van een relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: vraag

Berichtdoor Jannoek » 02 dec 2005 18:00

Smurffie schreef:
Jannoek schreef:
Smurffie schreef:
willie schreef:zou het kunnen dat god een jongen van 16 en een meid van 16 bij elkaar brengt en zou het kunnen dat die de ware voor elkaar zijn?

Ik zie niet in waarom dát niet zou kunnen. :) (áls je er tenminste vanuit gaat dat God mensen bij elkaar brengt) Er is namelijk ooit al wel eens een discussie geweest over 'de ware', maar dat terzijde :wink:

'de ware' en het door God bij elkaar worden gebracht is mi wel anders hoor... :wink:

Als je die discussie had gevolgd, begreep je wel wat ik precies bedoel. :wink:

heb'k ook wel gelezen hoor, enne, geloof zelf ook niet in dé ware..

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 02 dec 2005 19:56

God zorgd toch niet dat die mensen scheiden? Zij lopen juist bij Hem weg!
We can love completely, without complete understanding.....

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 02 dec 2005 23:19

Sofieke schreef:God zorgd toch niet dat die mensen scheiden? Zij lopen juist bij Hem weg!

Waarom zou dat geen leiding van God kunnen zijn?? Niet dat ik overal alleen het goede maar in zie. Maar ik denk dat ook dergelijke zaken een middel in Gods hand kunnen zijn.

maar misschien dwalen we nu te ver af.

André

Re: Wat vind jij van een relatie?

Berichtdoor André » 03 dec 2005 01:16

george_12 schreef:wat vind jij nou eigenlijk van een relatie?
Hopeloos ouderwets 8)

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 03 dec 2005 11:28

Lalage schreef:en toch blijf ik het wonderlijk vinden dat er iemand bestaat die zo goed bij me past...
Ja hier nog één :D ik kon het niet geloven, nog steeds niet trouwens! Daar dank ik Hem elke dag voor en ik ga er gewoon van genieten :D
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 dec 2005 16:18

Lalage schreef:en toch blijf ik het wonderlijk vinden dat er iemand bestaat die zo goed bij me past...

Oh ja, dat is ook zeker wel fijn. Ik vind het ook best aangenaam dat mijn vriendin goed bij me past en om alles te kunnen doen en zeggen. En ja, je moet een beetje geluk hebben om zo iemand tegen te komen, maar als je kijkt hoevaak je/men pech hebt/heeft is het statistisch gezien logisch dat je ook een keer geluk hebt. :P

En dat er überhaupt zo iemand bestaat is ook niet onlogisch, als je dezelfde leefwereld hebt en op dezelfde manier over dignen nadenkt.

Sorry voor mijn onttoverde wereldbeeld overigens, maar ik vind dat God té vaak voor ieders karretje gespannen wordt.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 dec 2005 17:31

Ik geloof ook dat je zelf je partner mag uitzoeken hoor. God heeft wel (voor mij iig) een voorwaarde gesteld: dat die ander ook christen is.

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 06 dec 2005 22:45

Lalage schreef:Ik geloof ook dat je zelf je partner mag uitzoeken hoor. God heeft wel (voor mij iig) een voorwaarde gesteld: dat die ander ook christen is.

Waar staat dat trouwens? en de Israelieten trouwden ook met heidenen die dan 'christen' werden!
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

Love2
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Love2 » 07 dec 2005 14:27

André schreef:
Hopeloos ouderwets 8)

hoezo ouderwets?
wat is dat voor onzin?
Geloof, hoop en liefde

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 07 dec 2005 17:50

Annemieke86 schreef:
Ja hier nog één :D ik kon het niet geloven, nog steeds niet trouwens! Daar dank ik Hem elke dag voor en ik ga er gewoon van genieten :D

En dat vind ik nu moeilijk bij het hebben van een relatie.. de vraag sluipt er altijd in --> is het de ware voor mij !? Is het wel diegene die God voor jou bestemt heeft.. Ik heb mijn relatie een korte tijd geleden beeindigd, en dan denk je veel na, ook over het hebben van een relatie.. Het is toch een grote stap, vind ik.. Ook al merk je bij veel mensen dat ze er maar makkelijk over denken, en van de een op de ander over gaan!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 dec 2005 18:42

Ik denk niet dat God zich direct bezig houdt met het uitzoeken van vriendjes of vriendinnetjes wel kan op een relatie Gods zegen rusten. Hoe zou je trouwens moeten weten dat God jullie wel of niet samen gebracht heeft, niets gebeurd toch zomaar?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

André

Berichtdoor André » 07 dec 2005 19:24

Love2 schreef:
André schreef:
Hopeloos ouderwets 8)

hoezo ouderwets?
wat is dat voor onzin?
Het is idd onzin, ik had zoiets van laat ik eens niet een 'gewenst' antwoord geven.
Ach, soms wordt je wel eens wat cynisch als je een aanzienlijk deel van je leven getrouwd bent geweest en nu 5 jaar alleen woont.
Maar om toch een soort van serieuze visie te geven:

Wat ik van een relatie vind is dat je elkaar onvoorwaardelijk hoort te accepteren en respecteren in voor en tegenspoed.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 dec 2005 21:04

annvisser schreef:
Annemieke86 schreef:

En dat vind ik nu moeilijk bij het hebben van een relatie.. de vraag sluipt er altijd in --> is het de ware voor mij !? Is het wel diegene die God voor jou bestemt heeft.. Ik heb mijn relatie een korte tijd geleden beeindigd, en dan denk je veel na, ook over het hebben van een relatie.. Het is toch een grote stap, vind ik.. Ook al merk je bij veel mensen dat ze er maar makkelijk over denken, en van de een op de ander over gaan!

Die vraag sluipt er bij mij eigenlijk niet echt in. Het boeit mij niet of iemand de ware is of niet, als je het maar naar je zin hebt met elkaar, je helemaal op je gemak voelt en weet dat je alles kunt delen.

Maar ik geloof dan ook niet in De WareTM, dat scheelt misschien. :P

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 07 dec 2005 21:17

Lalage schreef:Ik geloof ook dat je zelf je partner mag uitzoeken hoor. God heeft wel (voor mij iig) een voorwaarde gesteld: dat die ander ook christen is.
Ja dat is ook mijn voorwaarde. Ik zou het niet eens kunnen worden met een niet-Christen als hij niet bekeerd wil worden. Je mist dan toch een hele hoop vind ik.

annvisser schreef:
Annemieke86 schreef:
Ja dat is inderdaad moeilijk ja :? ik ben na een half jaar vrijgezel te zijn geweest nu weer zeer gelukkig. We spreken zeer veel samen en zijn het gelukkig vaak met elkaar eens. Het is inderdaad een grote stap. Ik denk dat naar mate je een lange(re) relatie hebt met je partner dat je ook wel duidelijke antwoorden van God krijgt over hij/zij de ware is! Tenminste, zo heb ik het ervaren in mijn vorige relatie!
Afbeelding

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 dec 2005 13:34

Dat is per persoon verschillend. Maar ik denk zeker dat het heel belangrijk is dat je samen met je vriend(in) kun geloven. Voor mij is dat ook een voorwaarde. En ik vind het superfijn om met mijn vriendje te kunnen bidden omdat het mijn inziens een fundament van onze relatie moet zijn!
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”