evangelisatie onder "refo's"

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Napoleon
Moderator

evangelisatie onder "refo's"

Berichtdoor Napoleon » 04 jul 2003 14:29

gisteren stond er al een stukje in het RD, over een artikel in CV Koers, vandaag zie ik het hele stuk staan op http://www.jongerenavonden.nl. ik zou zeggen lees het...
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 04 jul 2003 14:43

van mij mag het hier staan :)

eigenlijk is er hier sprake van een soort christelijk heidendom :?

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 04 jul 2003 14:53

surfer schreef:van mij mag het hier staan :)

eigenlijk is er hier sprake van een soort christelijk heidendom :?

Wat bedoel je met een soort christelijk heidendom surfer??

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 04 jul 2003 15:00

dat deze kerkelijke jongeren eigenlijk heidenser zijn dan andere ongelovige jongeren, en dat is wel een trieste constatering gezien het feit dat een heleboel blijkbaar op zondag gewoon naar de kerk gaan.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 04 jul 2003 15:00

Grappig. Ik ben laatst voor de eerste keer naar een jongerenavond geweest en ik versprak me tegen de organisator.
Het kwam er op neer dat ik zei dat dit een evangelisatieavond was voor ger. gemmers.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 04 jul 2003 15:02

ja, dat lijkt wel te kloppen. Er moet blijkbaar nu zelfs binnen kerken geevangeliseerd worden.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jul 2003 15:37

Wow is het echt zo erg? Ik dacht dat de SoW-jongeren erg waren, maar die hebben soms alleen een gebrek aan kennis. Als je zo denkt als die jongeren in dat artikel, dan is het nog veel moeilijker om christen te worden volgens mij, omdat je eerst van dat denkbeeld af moet... Zijn de refo's hier op refoweb dan een uitzondering ofzo?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 04 jul 2003 15:44

Ik ben op een Danielkamp geweest en ik was de enige met een oudgergemmer die kon vertellen wie God was.

Er heerst hier een enorme armte. De predikers vinden het genoeg om alleen te verkondigen dat je eerst je ellende moet kennen voordat je naar Christus mag voor vergeving van zonden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jul 2003 15:52

Tja dat is waar KaW.

Als ik kijk naar mijn neven en nichten die bij de gergem gebleven zijn, an hoor ik een van mijn famillielid zeggen, zie wel die blijven nog eens bij de kerk. Terwijl broers en zussen van mij naar een andere kerkgenootschap zijn gegaan, dat vond die familielid verschrikkelijk. Want binnen die kerkgenootschappen, daar kennen ze Christus niet. Want alleen de gergem is goed volgens die persoon. En als je hieruit een conclusie kunt trekken is dat, De gergem is de beste kerk als je daar maar bij blijft.

Ik vind dat best wel triest. Jammer dat zoiets gebeurd. We mogen niet alle gergemmers over een kamp scheren maar je ziet wel grote groepen die afdwalen.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 04 jul 2003 15:59

De bevinding is de maatstaf geworden, terwijl dat eerst geloof in Christus was. Ik denk dat je de dwaling daarmee kunt verklaren. Men zoekt menselijke bevestigingen van hun geloof in het praktische leven, die dan gekoppelt worden aan God zodat men de zekerheid heeft dat men erbij hoort. Ik vertel iedereen die denkt dat het zo is: Alleen uit geloof is er zekerheid te verkrijgen.

Immortal

Berichtdoor Immortal » 04 jul 2003 16:23

HOE DIEP TRIEST ZIJN DEZE JONGEREN. Vaak kunnen zij er niets aan doen. Ik was vooral geschrokken dat zo veel over de hemel denken, dat er maar een paar uitverkoren zijn. Waarom in vredesnaam ga je dan nog naar de kerk? Je moet toch werken aan je geloof? Je moet niet afwachten. Ook over bekering, dat dat je gegeven wordt... Je moet er ook zelf voor kiezen. God zegt jou op een moment dat hij je vader is. En dan moet je verder zelf weten of je daar iets mee gaat doen. Dus niet alleen afwachten. Ik snap trouwens echt niet wat die jongeren daar doen. Dit is echt te erg, jammer dat ze dit zelf, of hun ouders, niet inzien.
En de mensen die bij deze disco het evangelie verkondigen zijn echt geweldig, God zegent jullie!

joris

Berichtdoor joris » 04 jul 2003 18:40

Schokkend stuk en eigenlijk wist ik het wel. Christenen zijn net mensen immers.

Gaaf dat deze evangelisten aanwezig zijn op deze discoavonden. Gaaf dat God bij hen is. Ik hoop alleen wel dat de journalist niet alleen de openingzinnen heeft opgetekend want daarvan zouden mijn haren overeind gaan staan op zo''n moment.
Vertel mesnen liefdevol wie Christus is, zou ik zeggen.

O God, we hebben zo''n opwekking nodig hier inNederland! Als u mij gebruiken kunt sta ik klaar!

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 04 jul 2003 20:18

Tja best wel schokkend, heb er eigenlijk geen woorden voor.

Kennelijk wordt er op de Veluwe alleen gepredikt dat er maar een paar mensen zijn uitverkoren, dat vind ik nogal wat.
De jongeren bij de kerk houden is daar waarschiijnlijk een groot probleem, het is triest dat mensen uit een andere streek van ons land daar moeten vertellen dat God liefde is, preken daar de predikanten eenzijdig ofzo?

Het is gewoon diep triest eigenlijk.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 04 jul 2003 20:30

Cor schreef:Tja best wel schokkend, heb er eigenlijk geen woorden voor.

Kennelijk wordt er op de Veluwe alleen gepredikt dat er maar een paar mensen zijn uitverkoren, dat vind ik nogal wat.
De jongeren bij de kerk houden is daar waarschiijnlijk een groot probleem, het is triest dat mensen uit een andere streek van ons land daar moeten vertellen dat God liefde is, preken daar de predikanten eenzijdig ofzo?

cor, ik geloof niet dat dit een probleem is dat alleen op de veluwe speelt. en je hoort ook jongeren die zeggen "God is liefde, dus mag ik hier best zijn", het andere uiterste. en die jongeren zitten gewoon op zondag in de kerk, het probleem is ze dus niet bij de kerk te houden.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

De Tekenaer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor De Tekenaer » 04 jul 2003 20:36

Cor schreef:Tja best wel schokkend, heb er eigenlijk geen woorden voor.

Inderdaad, mensen steeds wijzen op de uitverkiezing is roeren in Gods voorzienigheid en wekt dieptrieste lijdelijkheid en onverschilligheid.
Achteraf zal blijken wie er uitverkoren is. Nu moet het Envagelie gepredikt worden en in het Evangelie de Wet.

Terug naar “Archief”