Jongerenavond Doorn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 nov 2005 19:15

debutler schreef:Ik zoek naar waarheid en vindt veel leugen in de kerken. Dat is voor jou een belediging? Prima.

de kerk is niet volmaakt en perfect! Is dat hier gezegt dat de kerk volmaakt is??
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

debutler

Berichtdoor debutler » 15 nov 2005 19:19

Gerdien B. schreef:
debutler schreef:Ik zoek naar waarheid en vindt veel leugen in de kerken. Dat is voor jou een belediging? Prima.

de kerk is niet volmaakt en perfect! Is dat hier gezegt dat de kerk volmaakt is??

Lees het nog even langzaam voor je me wat in de mond legt:
ik zeg dat ik naar waarheid zoek en vee leugen vind in de kerken. Dat is iets anders dan dat de kerk niet volmaakt is.
Of vindt jij leugens gerechtvaardigd?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 nov 2005 19:28

ik heb vanmiddag een nummer doorgekregen die onder christelijk house valt. Deze is vrij rustig eigenlijk bij het idee dat ik heb over house muziek.

Zijn er nou echt house party's waar alleen maar zulke christelijk house nummers worden gedraait???
(ik ben er zeker niet van plan heen te gaan trouwens :mrgreen: )

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 nov 2005 19:31

debutler schreef:
Gerdien B. schreef:

Lees het nog even langzaam voor je me wat in de mond legt:
ik zeg dat ik naar waarheid zoek en vee leugen vind in de kerken. Dat is iets anders dan dat de kerk niet volmaakt is.
Of vindt jij leugens gerechtvaardigd?

ik vraag alleen of je het hier gevonden had dat de kerk volmaakt is? als rteactie op jou conclusie en zoals je ziet beaam ik die!
als er leugens in de kerk zijn dan is die toch niet volmaakt :roll:
dus het is wel zeker hetzelfde :wink:
tegen leugens moet je strijden. Dat is ook één van de redenen dat ik nu nog in de zelfde kerk zit als ik opgevoed ben!

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 15 nov 2005 19:34

Gerdien B. schreef:ik heb vanmiddag een nummer doorgekregen die onder christelijk house valt. Deze is vrij rustig eigenlijk bij het idee dat ik heb over house muziek.

Zijn er nou echt house party's waar alleen maar zulke christelijk house nummers worden gedraait???

ja, de thema´s van de nummers varieeren en soms ligt het er niet zo duimendik op als bij deze nummers, maar echt ze zijn er!
bedankt dat je geluisterd hebt!
I'm not a complete idiot, there are a few parts missing....

debutler

Berichtdoor debutler » 15 nov 2005 19:36

Gerdien B. schreef:tegen leugens moet je strijden.

Dat doe ik hier. Tegen leugens die christenen rondstrooien over artiesten en popcultuur. En tegen onwetendheid.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 nov 2005 19:38

jostitosti schreef:maar goed het gaat jou erom dat jij vindt dat je als christen God niet kan prijzen op een plek waar alles om seks en drank gaat.... waarom vindt je dat het niet kan?

Hoe kan je op 1 plek God en de duivel dienen?? ik snap dat niet! We moeten toch kiezen tussen God en de duivel???
je kan niet van 2 walletjes eten.

jostitosti schreef:als we ons gevoel als maatstaf nemen dan kunnen we inderdaad alles wel goed gaan keuren.....maar als het je van God houdt, draai het niet!!! maar omdat het jou van God af houdt, betekent dat NIET dat voor een ander ook zo is.....

ik had het ook express zo neer gezet dat het duidelijk zou zijn dat het mijn mening is!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 nov 2005 19:42

jostitosti schreef:
Gerdien B. schreef:ik heb vanmiddag een nummer doorgekregen die onder christelijk house valt. Deze is vrij rustig eigenlijk bij het idee dat ik heb over house muziek.

ja, de thema´s van de nummers varieeren en soms ligt het er niet zo duimendik op als bij deze nummers, maar echt ze zijn er!
bedankt dat je geluisterd hebt!

het was het nummer van Gershwin! weet niet of jij het nummer kent:
Avalon - Testify to Love [New Birth Mix]

hij gaf hem vanmiddag en heb toen beloofd dat ik hem dit keer toch echt zal luisteren! Dus dat heb ik net gedaan :wink:

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 15 nov 2005 20:27

Gerdien B. schreef:Hoe kan je op 1 plek God en de duivel dienen?? ik snap dat niet! We moeten toch kiezen tussen God en de duivel???

Als ik op een plek ben waar alles om seks en drank draait, betekent dat toch niet automatisch dat ik de duivel dien?

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 15 nov 2005 20:49

jostitosti schreef:
Gerdien B. schreef:Hoe kan je op 1 plek God en de duivel dienen?? ik snap dat niet! We moeten toch kiezen tussen God en de duivel???

Als ik op een plek ben waar alles om seks en drank draait, betekent dat toch niet automatisch dat ik de duivel dien?

1 ding staat vast, als het om zulke dingen draait dien je daar iig God NIET mee :!:

maar dat zei gerdien ook al ;)
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 15 nov 2005 20:52

dus als ik op een plek ben waar het om seks en drugs draait doe ik er automatisch aan mee en dien ik God niet? dus de plek waar ik kom definieert mijn hartsgesteldheid? Dat vindt ik wel wat vergaan.....

ook al doe ik niet mee aan de seks en de drugs, toch dien ik God dan niet?

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 15 nov 2005 21:07

jostitosti schreef:

jostitosti schreef:dus als ik op een plek ben waar het om seks en drugs draait doe ik er automatisch aan mee en dien ik God niet? dus de plek waar ik kom definieert mijn hartsgesteldheid? Dat vindt ik wel wat vergaan.....

ook al doe ik niet mee aan de seks en de drugs, toch dien ik God dan niet?

jij zei: een plek waar ALLES om sex en drugs draait, dus is als ik het op die manier lees dan is er geen plaats voor iets anders :!:

Ik denk zelf dat je HEM daar juist verdriet mee doet als je naar zo'n plek toegaat, je ben dan wel passief, maar omdat je er naar toegaat keur je de plek niet af, anders zou je niet naar toegaan.

Kijk God kan overal mensen bekeren dat is zeker waar, maar ik denk wel dat er in bv een kerk mensen worden bekeerd dan bv op zo'n party. (menselijk gezien)
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 15 nov 2005 21:13

ok laten we het dan zo stellen. Ik ben op een plek waar verschillende mensen komen met verschillende doelen. De een komt om te drugs te gebruiken, de andere om zich vol te gieten. Weer anderen komen om van muziek te genieten of voor een gezellige tijd met vrienden (dit dus niet in combinatie met drugs of overmatig alcohol gebruik). Als ik tot die laatste groep behoor dien ik dan de Satan?

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 15 nov 2005 21:15

Mijns inziens moet je die plaatsen zoveel mogelijk mijden.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 15 nov 2005 21:42

Mijns inziens kan je op zulke plaatsen prima genieten van de gaven die God je geeft (zoals muziek en vriendschap) en ook nog eens mensen die fout handelen waarschuwen voor verkeerd gedrag.

Het is waarschijnlijk al 20x gezegd, maar Jezus kwam ook gewoon op 'feestjes' van die tijd (en evangeliseerde daar niet alleen, maar dronk ook wijn :P )
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Terug naar “Archief”