sprekend beeld en merkteken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 okt 2005 15:30

Het Amerikaanse rijk... ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

caballero
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor caballero » 22 okt 2005 17:16

wat hannie zegt is wel spannend, want als er zoiets als een merkteken ingevoerd wordt (er zijn nu al groepen mensen en individuen die al een geïmplanteerde chip dragen), dan zie ik het al voor me dat er predikanten zullen zijn met het merkteken die het Evangelie verkondigen.

De invulling van al die rijken vind ik voor mezelf niet zo heel belangrijk, maar wel de gevolgen van wat met name het beest uit de aarde Openb. 13 doet.
Het kan zijn dat er dingen gebeuren die voorzegd zijn, en we het toch niet als zodanig herkennen. De Heere Jezus zei tijdens Zijn omwandeling op aarde: "en zij bekenden het niet", Matth. 24.

Nogmaals, in Jesaja 66 wordt ook gesproken daarover dat de Heere een (merk)teken aan hen (de heidenen) zal zetten, en die het ontkomen zullen enz.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 okt 2005 18:31

Marnix schreef:Het Amerikaanse rijk... ;)

En China, het Goeptarijk, het Rijk van de Groot-Mogol, Timoer-Lenk, Sassindenrijk, Arabische Rijk, Parthische Rijk, Rijk van Djengis-Khan, Inca-Rijk, Aztekenrijk, Marokkaanse Rijk, Rijk van Shaka-Zulu, Malirijk en ga zo maar door.

Kortom, al die complottheorieën hebben geen enkele basis. Weg met die rotzooi.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 22 okt 2005 18:42

Optimatus schreef:
Marnix schreef:Het Amerikaanse rijk... ;)

En China, het Goeptarijk, het Rijk van de Groot-Mogol, Timoer-Lenk, Sassindenrijk, Arabische Rijk, Parthische Rijk, Rijk van Djengis-Khan, Inca-Rijk, Aztekenrijk, Marokkaanse Rijk, Rijk van Shaka-Zulu, Malirijk en ga zo maar door.

Kortom, al die complottheorieën hebben geen enkele basis. Weg met die rotzooi.

waarom zou het een complottheorie zijn dan?? Bewijs maar waarom niet optimatus!!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 okt 2005 19:08

Hohoho... Er wordt door Caballero een heel gewaagde these opgesteld - HIJ zal die moeten bewijzen.

caballero
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor caballero » 22 okt 2005 20:10

over het sprekende beeld. In de grondtekst (grieks) staat voor het woordje beeld "eicoon", wat wij kennen als icoon. Een icoon is een twee-dimensionaal beeld, een AFBEELDING. En dan sprekend, dan staat er in de grondtekst een woord dat doelt op gearticuleerde klanken.

over het merkteken. In de grondtekst wordt het woord CHARGAMA gebruikt, dat doelt op een inkeping of insnijding.

Dan kom ik bij die beide woorden toch uit bij de sprekende beelden die wij vandaag de dag allemaal kennen. en het merkteken blijf ik voorlopig zien als de geïmplanteerde chip.

Ik heb er een gedicht over geschreven.

vereer je spreekbeeld tot
de rode aarde
langzaam openscheurt

handel met je merkteken tot
een lam vuur
van de hemel stoot

lek je zweren

hier een bliksem
hoge bergen beven
continenten spoelen onder
steden staan in brand

en de paria's houden dankfeest
niemand is bevreesd
profeten hullen zich in mantels
en de broeders wachten buiten

aan de glazen zee

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 okt 2005 20:23

Een merkteken kan ook een brandmerk zijn - De illuminati (van het Berninimysterie), maar ook het brandmerk van slaven. Je kunt er alle kanten mee op. Tot op heden is dit topic dan ook niet meer dan een verzameling niet staafbare vermoedens.

Met Prediker kan ik gerust zeggen: "Er is niets dat al was."

caballero
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor caballero » 22 okt 2005 20:47

al met al zou ik geen chip laten implanteren als indentificatie of als betaalmiddel of hoe dan ook

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: sprekend beeld en merkteken

Berichtdoor Optimatus » 22 okt 2005 20:53

caballero schreef:al met al zou ik geen chip laten implanteren als indentificatie of als betaalmiddel of hoe dan ook

Ik vind dat alle complotfetishisten en TBS'ers een chip moeten krijgen ter identificatie.

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 22 okt 2005 21:03

Optimatus schreef:
caballero schreef:al met al zou ik geen chip laten implanteren als indentificatie of als betaalmiddel of hoe dan ook

Ik vind dat alle complotfetishisten en TBS'ers een chip moeten krijgen ter identificatie.

Ja dat vindt ik ook, maar er zijn plannen dat mensen een chip krijgen. In een amerikaans land zijn ze al proeven aan het doen.

caballero
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor caballero » 22 okt 2005 22:09

wat mogen fetishisten zijn?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 okt 2005 22:23

over het sprekende beeld. In de grondtekst (grieks) staat voor het woordje beeld "eicoon", wat wij kennen als icoon. Een icoon is een twee-dimensionaal beeld, een AFBEELDING. En dan sprekend, dan staat er in de grondtekst een woord dat doelt op gearticuleerde klanken.
een tv is 3d...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 okt 2005 22:24

amigo schreef:
Optimatus schreef:

Ja dat vindt ik ook, maar er zijn plannen dat mensen een chip krijgen. In een amerikaans land zijn ze al proeven aan het doen.
volgens de laatste uitzending van ComplotFM inderdaad...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 29 okt 2005 21:33

Raido schreef:
amigo schreef:
Optimatus schreef:

Maar raido als je een chip in je voorhoofd moet he? en je weet in je achterhoofd van het teken van het beest op je voorhoofd wat doe je dan??
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 okt 2005 00:00

amigo schreef:
Raido schreef:
amigo schreef:
Optimatus schreef:

Maar raido als je een chip in je voorhoofd moet he? en je weet in je achterhoofd van het teken van het beest op je voorhoofd wat doe je dan??

Jaja... en staat er in het Woord iets over een chip?

Terug naar “Archief”