sprekend beeld en merkteken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caballero
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor caballero » 18 okt 2005 08:52

[b]In Openbaring 13 wordt geschreven over een sprekend beeld en over een merkteken.
Dat sprekend beeld zie ik als film, t.v., video, dvd enz.
Dat merkteken is waarschijnlijk een geïmplanteerde chip in de hand of het voorhoofd. Als je dat merkteken weigert, kan je niet meer kopen en verkopen.

In Openbaring 14 vers 11 staat: "En de rook van hun pijniging gaat op in alle eeuwigheid en zij hebben geen rust die het beest aanbidden en zijn beeld en die het merkteken zijns naams ontvangt".

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 okt 2005 10:01

En waar baseer je dat op? Het is leuk gevonden, maar ik kan geen enkel bewijs hier voor vinden.

Ik pak even de tekst erbij zodat we die kunnen ontleden:

14 En het verleidt hen, die op de aarde wonen, wegens de tekenen, die hem gegeven zijn te doen voor de ogen van het beest. En het zegt tot hen, die op de aarde wonen, dat zij een beeld moeten maken voor het beest, dat de wond van het zwaard had en (weer) levend geworden is.

Het gaat hier om een beel "dat de wond van het zwaard had en weer levend geworden is". Dat kan je niet op de televisie betrekken lijkt mij, hoe wil je dat "en weer levend geworden is" dan uitleggen?

15 En hem werd gegeven om aan het beeld van het beest een geest te schenken, zodat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken dat allen, die het beeld van het beest niet aanbaden, gedood werden.

Hieruit blijkt duidelijk dat het om een beeld gaat.... het lijkt me sterk dat het televisiebeeld een geest werd gegeven zodat het zou spreken, en zorgen dat ieder die de tv niet aanbidt, gedood zou worden.

16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, 17 [en] dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft.

Let op het "en dat maakt, dat". Dit wijst op een gevolg. In jou redenering zou het feit dat de tv kan spreken en een geest heeft, tot gevolg hebben dat ieder een merkteken op hun hand of voorhoofd en ieder die dit teken niet heeft niets zo zou kunnen kopen of verkopen. Opnieuw mijn vraag: Hoe werkt dit dan in de praktijk? Ik kijk tv, draag geen merkteken en heb gisteren nog wat gekocht :)

En daar nog bij op, er is een hoop rotzooi op tv, dat klopt. Er worden ontzettend foute films gemaakt. Maar op diezelfde televisie zijn ook kerkdiensten, christelijke programma', programma's waarin het evangelie klinkt. Er zijn ook veel programma's die leerzaam zijn, er zijn films die leuk zijn en totaal niet verkeerd, er komen zelfs films waarin de christelijke boodschap, het evangelie, centraal staat op tv en in de bioscoop. (Binnenkort komt de Narnia-film naar het boek van C.S. Lewis uit!) Als de tv + film en zo echt het duivelse sprekende beeld zou zijn wat ik zoals je ziet in twijfel trek, hoe kan daar dan ook nog zoveel goeds uit voortkomen?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

caballero
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor caballero » 18 okt 2005 12:05

even een reactie op die van Marnix.

Een beest of dier is in de profetie een werelmacht. In Daniël 7 zegt de Heere: "Het vierde dier is het vierde rijk op aarde", (romeinse rijk). Het volgende rijk na het romeinse rijk (openb. 12) is het pauselijk Europa, die in de tijd van Napoleon een dodelijke wond kreeg, de paus stierf toen in gevangenschap. Nu zijn er twee beesten, twee wereldmachten, Europa (die weder leefde) en Amerika, die regeert ten dienste van Europa. Denk eens aan het Marshall-plan, de wederopbouw na de 2e wereldoorlog.
In de grondtekst staat voor het woordje "beeld" het griekse woordje eicoon, wat wij kennen als icoon. Dat is geen driedimensionaal beeld op een sokkel, maar een twee-dimensionaal beeld dat dus kan spreken. De tijd van dat sprekende beeld gaat vooraf aan het merkteken, waarvan ik verwacht dat het binnen vijf à tien jaar ingevoerd wordt. Je kan dán niet meer kopen of verkopen als je dat merkteken weigert.
Nu wil ik ook nog verwijzen naar Jesaja 66 vers 19: "En Ik zal een teken aan hen zetten, en uit hen, die het ontkomen zullen zijn, zal Ik zenden tot de heidenen enz.". Een zekere verklaarder zegt dat dat woordje "teken" hetzelfde woordje is wat in Openbaring 13 als "merkteken" gebruikt wordt.
En ja, wat tv betreft, er kan wel een soort evangelie op verkondigd worden, maar het is maar de vraag of dat wel zuiver is. Hetgeen er het dichtste bij komt en het niet is, dat is des te gevaarlijker.

Maar als je het er niet mee eens bent, heb jij dan een betere verklaring? Het is wel nodig om te weten wat in Openb. 13 bedoeld wordt, gezien wat er staat in Openbaring 14 vers 11.

groeten van caballero

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 okt 2005 12:26

Het gaat hier om een beeld, de mensen knielen er ook voor. Als dit sprekende beeld dan een video zou zijn (alleen het idee vind ik al erg lumineus), wie knielt hier neer voor zijn dvdspeler?

Om even door te filosoferen op beeld = video, zou dan de rook die opstijgt geen sigaret kunnen zijn, caballero?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

caballero
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor caballero » 18 okt 2005 12:39

je moet aanbidden meer zien als vereren door er praktisch iedere avond er naar te gapen, de ogen groot.

Maar als dat sprekende beeld wat anders zou zijn, dan verneem ik het graag. En wat betreft dat merkteken dan ook.

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 18 okt 2005 12:55

Openbaring 13 geven de 2 machten weer, die het Beeld van het Beest spreken maken. Dat zijn Rome (als heet eerste geestelijke Beest) en het Burgerwegevende voor de wereld (het 2e Beest dat doet wat het eerste Beest hem opdraagt te doen) de USA.

Het zal er voor zorgen dat de wereld, door een verkeerd en vals Evangelie, Satan zal aanbidden. Wat in Openbaring 13 staat is ook dat de Draak (satan) hun de kracht en macht geeft. Openbaring 14 roept op tot de mensen om Gods geboden aan te nemen, omdat het Groite Babylon ( hetterreein van de 2 Beesten en de Drak) spoedig zal vallen.
terwijl Openbaring 17 en 18 er ons vooral op wonen dat de leiders der wereld, de koningen de Beesten zullen navolgen en Christus zien in een de Paus.

In Openbaring 16 of 17 staat ook dat Rome aan "de wateren der wereld zit"dat betekent dat zij geestelijke invloed op de leiders (en organisaties, binnen die landen uitoefent) van die landen

Het Merkteken van het beest, de zon dag zal pas zijn volledige autoriteit krijgen als alle landen die zondagswet hebben aanvaard.

Inmiddels is (mij) bekend dat sommige Islamitische organisaties met name in India en het Midden-Oosten de zondag hebben aanvaard, omdat zij -anders- geen deel kunnen of mogen hebben aan economische voortuitgang. Het Grote Babylon staat voor een Rijk dat door economische fundamenten een geheel vormt (zo was dat ook bij het oude Babylon) Openbaring 14 vertelt ons dat dat Babylon reeds gevallen is.
Dat wil zegen, het heeft geen euwige toekomst (de aarde dus)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 okt 2005 13:00

Sorry ik vind het onmogelijk grote onzin, je kijkt nu ook zelf naar een beeldscherm, hoe boos en verderfelijk. Ik zit dagelijks naar een beeldscherm te kijken en kom per dag er meer achter hoe groot God is, vooral door dat beeldscherm.

En de eerste ging henen, en goot zijn fiool uit op de aarde; en er werd een kwaad en boos gezweer aan de mensen, die het merkteken van het beest hadden, en die zijn beeld aanbaden.
Alle mensen die films, dvd's en of ander beeldmateriaal kijken (of er hele dag naar gapen) krijgen boze zweren.

En het beest werd gegrepen, en met hetzelve de valse profeet, die de tekenen in de tegenwoordigheid van hetzelve gedaan had, door welke hij verleid had, die het merkteken van het beest ontvangen hadden, en die deszelfs beeld aanbaden. Deze twee zijn levend geworpen in den poel des vuurs, die met sulfer brandt.
Het beest zou dan de antichrist zijn, de valse profeet een wereldleider (Bush!) en alle mensen die zijn beeld (via tv of wat dan ook) aanbidden, dan komt het wel erg dichtbij hoor, hoeveel ware christenen verafgoden Bush niet?

En ik zag tronen, en zij zaten op dezelve; en het oordeel werd hun gegeven; en ik zag de zielen dergenen, die onthoofd waren om de getuigenis van Jezus, en om het Woord Gods, en die het beest, en deszelfs beeld niet aangebeden hadden, en die het merkteken niet ontvangen hadden aan hun voorhoofd en aan hun hand; en zij leefden en heersten als koningen met Christus, de duizend jaren.

Het kan inderdaad een chip zijn, maar dat zullen we pas dan weten. En dat dat beeld video, film of dvd is vind ik dusmate vergezocht dat ik bijna om moet lachen. Ik vind dit dus typisch een voorbeeld van de Bijbel toepassen zoals jij de wereld ziet.

Straks is het spreken in tongen nog msnnen, de rook die opstijgt een sigaret en paarden met staarten als van slangen en vuur uit hun mond een auto.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 okt 2005 13:05

Schriftgeleerde schreef:Openbaring 13 geven de 2 machten weer, die het Beeld van het Beest spreken maken. Dat zijn Rome (als heet eerste geestelijke Beest) en het Burgerwegevende voor de wereld (het 2e Beest dat doet wat het eerste Beest hem opdraagt te doen) de USA.

Het zal er voor zorgen dat de wereld, door een verkeerd en vals Evangelie, Satan zal aanbidden. Wat in Openbaring 13 staat is ook dat de Draak (satan) hun de kracht en macht geeft. Openbaring 14 roept op tot de mensen om Gods geboden aan te nemen, omdat het Groite Babylon ( hetterreein van de 2 Beesten en de Drak) spoedig zal vallen.
terwijl Openbaring 17 en 18 er ons vooral op wonen dat de leiders der wereld, de koningen de Beesten zullen navolgen en Christus zien in een de Paus.

In Openbaring 16 of 17 staat ook dat Rome aan "de wateren der wereld zit"dat betekent dat zij geestelijke invloed op de leiders (en organisaties, binnen die landen uitoefent) van die landen

Het Merkteken van het beest, de zon dag zal pas zijn volledige autoriteit krijgen als alle landen die zondagswet hebben aanvaard.

Inmiddels is (mij) bekend dat sommige Islamitische organisaties met name in India en het Midden-Oosten de zondag hebben aanvaard, omdat zij -anders- geen deel kunnen of mogen hebben aan economische voortuitgang. Het Grote Babylon staat voor een Rijk dat door economische fundamenten een geheel vormt (zo was dat ook bij het oude Babylon) Openbaring 14 vertelt ons dat dat Babylon reeds gevallen is.
Dat wil zegen, het heeft geen euwige toekomst (de aarde dus)
Recept van iemand die het weet: men neme een snufje Rome, een schepje USA, vermenge dit met wat doemdenkerij, symboliek en eigen inzicht. Na het een tijdje te laten sudderen kan er alsnog wat complottheorie worden toegevoegd, en op smaak worden gemaakt met wat uliminati en vrijmetselarij.

eet u smakelijk.

P.S. waarom weet JIJ het zo goed, wie en wat is, terwijl er veel grote theologen niet wisten wat het zou zijn. Niemand wilde zijn vingers branden aan het boek openbaringen. En JIJ weet het percies hoe het zal zijn. walchelijk.

caballero
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor caballero » 18 okt 2005 13:52

ik vind het jammer dat als we van gedachten wisselen, en iemand denkt iets naar zijn eigen overtuiging, dat men dat dan walgelijk vind. Maar dit even terzijde.

Het kan wel zijn dat bepaalde profetieën voorheen verborgen bleven, maar waar nu meer licht over komt, omdat de tijd nabij is.

Ik zie dat merkteken als een geschenk voor de ware gelovigen, om die apart te zetten, te heiligen, uit Europa, voordat dat europa in een vuuroordeel ten onder gaat. Lees Openb. 9 vers 13 t/m 15.

Is het ook niet opmerkelijk dat het beest uit de zee tien koninklijke hoeden draagt, want europa heeft nu tien monarchiën, tien koninklijke hoeden.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Re: sprekend beeld en merkteken

Berichtdoor Invincible » 18 okt 2005 17:18

caballero schreef:Maar als dat sprekende beeld wat anders zou zijn, dan verneem ik het graag. En wat betreft dat merkteken dan ook.

Vandaag de dag zijn er een aantal 'vage zwevers' die door rommelen met radiofrequenties contact met de andere kant kunnen krijgen, zeggen ze. De geluidsfragmenten vind ik niet echt overtuigend, en echt graag luisteren doe ik ze ook niet -beetje luguber- maar het is toch opmerkelijk. Op dat verschijnsel gebaseerd schijnt er [volgens een ander (ex?)lid van dit forum] in Duitsland gewerkt te worden aan een apparaatje waardoor communicatie [heen en weer] met de andere kant mogelijk is. Insiders geloven dat de Hemelen binnenkort op deze manier zullen spreken.

Mocht het waar zijn, lijkt me dat dit aardig in de buurt van de profetie komt.
..

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 19 okt 2005 12:27

Het Beeld waar het hier om gaat wordt in Daniël in symbolsche wijze voorgesteld en in Openbaringen wordt uitgeleg dat het Beeld zal spreken en dus een Geestelijk karakter krijgt. Door dus Het Beeld te laten spreken, worden er door de twee beesten allerlei "praktische"zaken aan toegevoegd, die de mensen er toe dwingt het Levend te maken. Zij moeten het Beeld erkennen en volgens "zijn wetten" handelen en laten.
Het Merkteken is de indentiteit van het Beeld.

Een interessante en heel goed uitgewerkte site, vindt je hier:

* knip door moderator *

Succes!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 okt 2005 13:08

caballero schreef:even een reactie op die van Marnix.

Een beest of dier is in de profetie een werelmacht. In Daniël 7 zegt de Heere: "Het vierde dier is het vierde rijk op aarde", (romeinse rijk). Het volgende rijk na het romeinse rijk (openb. 12) is het pauselijk Europa, die in de tijd van Napoleon een dodelijke wond kreeg, de paus stierf toen in gevangenschap. Nu zijn er twee beesten, twee wereldmachten, Europa (die weder leefde) en Amerika, die regeert ten dienste van Europa. Denk eens aan het Marshall-plan, de wederopbouw na de 2e wereldoorlog.
In de grondtekst staat voor het woordje "beeld" het griekse woordje eicoon, wat wij kennen als icoon. Dat is geen driedimensionaal beeld op een sokkel, maar een twee-dimensionaal beeld dat dus kan spreken. De tijd van dat sprekende beeld gaat vooraf aan het merkteken, waarvan ik verwacht dat het binnen vijf à tien jaar ingevoerd wordt. Je kan dán niet meer kopen of verkopen als je dat merkteken weigert.
Nu wil ik ook nog verwijzen naar Jesaja 66 vers 19: "En Ik zal een teken aan hen zetten, en uit hen, die het ontkomen zullen zijn, zal Ik zenden tot de heidenen enz.". Een zekere verklaarder zegt dat dat woordje "teken" hetzelfde woordje is wat in Openbaring 13 als "merkteken" gebruikt wordt.
En ja, wat tv betreft, er kan wel een soort evangelie op verkondigd worden, maar het is maar de vraag of dat wel zuiver is. Hetgeen er het dichtste bij komt en het niet is, dat is des te gevaarlijker.

Maar als je het er niet mee eens bent, heb jij dan een betere verklaring? Het is wel nodig om te weten wat in Openb. 13 bedoeld wordt, gezien wat er staat in Openbaring 14 vers 11.

groeten van caballero

Nee, maar de tv is het ook niet.... want dan slaat de rest nergens meer op, het kopen en verkopen met een chip, dat het beeld de macht heeft ieder te doden wie hem niet aanbidt. Dat ik geen betere verklaring heb wil niet zeggen dat de beste verklaring tot nu toe dus klopt... want die klopt op veel punten niet... Misschien moet het nog in vervulling gaan.... ik denk het wel.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Hannie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannie » 22 okt 2005 13:37

Ik ben erg benieuwd wat jullie zouden doen als we verplicht werden een chip in ons lichaam te dragen om te kunnen betalen. Ik denk dat velen zullen zeggen "mwah, dat is toch niet zo erg. Dat is vast niet het merkteken van het Beest, zonder welk je niet meer kunt kopen of verkopen."
Toch denk ik dat, als het zover komt, dat dit inderdaad het merkteken is en ik liever arm blijf, dan dat ik de chip in me laat implanteren :| .

Het maakt me toch al erg verdrietig als ik hoor dat arme mensen die er vaak niets aan kunnen doen dat ze arm zijn, op veel plaatsen van de overheid nieteens meer mogen bedelen, terwijl we er allemaal langsheen lopen (helaas ikzelf vaak ook :| ) omdat we onze kleren en onze auto's nou eenmaal vaak belangrijker vinden dan de arme sloebers. We hebben altijd wel een excuus voor onszelf om niet ons bezit te delen.

Alle geld gaat echt naar de rijken, de bedrijven. Hoeveel krijgen de oudjes in de verplegingstehuizen, hoeveel krijgen de mensen die niet meer kunnen werken vanwege een slopende ziekte? De managers en de bedrijven, daar gaat het geld naar toe, want anders gaan ze naar nog goedkopere landen als China en India en dat is slecht voor onze economie.

Het is maar een kleine stap: een chip in ons lichaam. Het is makkelijk voor de overheid om onze uitgaven bij te houden en de uitgesloten mensen kunnen volledig volgens de wet worden uitgezogen ten gunste van de economie. Misschien reageer ik wat emotioneel, maar ik ben als verpleegster zelf betrokken en zie dat het geld altijd op is voor mensen die het echt heel erg hebben, terwijl mijn vriend manager is en er zelfs voor de meest onbenullige dingetjes geld in overvloed van de overheid verkrijgbaar is als het bedrijven betreft).

Wat zouden jullie doen?
Helemaal verkocht!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 okt 2005 14:35

Dat zou me juist wel aan het denken zetten, omdat het dan al veel waarschijnlijker is dat het klopt, dingen zoals in dit topic besproken worden vind ik vaak zo suggestief. We kijken wat er een beetje bij aansluit en zeggen: Ja, dat is het!

Aan de andere kant is het niet zo dat een chip in je hand waarmee je kan betalen, zo bizar zou zijn. We betalen nu ook al met een chip, alleen zit zie in een kaart in plaats van in onze hand. Aan de hand daarvan kan men ook precies zien wat je binnenkrijgt en uitgeeft en waaraan.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 okt 2005 14:43

Raido schreef:Het gaat hier om een beeld, de mensen knielen er ook voor. Als dit sprekende beeld dan een video zou zijn (alleen het idee vind ik al erg lumineus), wie knielt hier neer voor zijn dvdspeler?

Om even door te filosoferen op beeld = video, zou dan de rook die opstijgt geen sigaret kunnen zijn, caballero?

Regelmatig kniel ik voor dat ding neer, omdat hij nogal laag opgesteld staat.

Overigens vind ik dat vierde rijk gedoe nogal overtrokken. Voor het Romeinse Rijk waren al vele andere grote rijken, meer dan vier, opgekomen en weer ten onder gegaan:

Egypte (de eerste staat)
Babylonië
Assyrië
Nieuw-Babylonië
Perzië
Macedonië
Het Rijk der Seleuciden en dat der Ptolemaeën
en daarna kregen we:
Romeinse Rijk
Byzantijnse Rijk
Karolingische Rijk
Duitse Rijk
Frankrijk
Rusland
Osmaanse Rijk...

Wellicht dat cabadinges de tel een beetje kwijt is geraakt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”