Gebed en verhoring

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 13 jun 2003 12:32

trijntjejohanna schreef:God verhoort toch alle gebeden, alleen niet altijd op onze manier, maar op Zijn manier

Kain en zijn offer zag Hij niet aan?
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jun 2003 12:36

ik bedoelde dat de gebeden van de gelovigen zullen worden verhoord, jij zegt dat als ze niet verhoord worden, dat dat te wijten is aan ongeloof, maar ik vind dat een beetje een moeilijk punt, omdat ik soms ook wel denk dat God mijn gebed niet verhoort, maar dan doet Hij het dus niet op de manier die ik wil, maar wel anders... dan is het voor mij soms moeilijk om te weten of God dat dan nou verhoord heeft of niet

ik vind het moeilijk om het hier goed weer te geven wat ik er van vindt, het zit allemaal wel goed in mijn hoofd hoe ik het precies zie, maar ik vind het moeilijk om het juist te verwoorden... :| :| :|

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 16 jun 2003 12:26

Matth. 17: 14-21

14 En als zij bij de schare gekomen waren, kwam tot Hem een mens, vallende voor Hem op de knieen, en zeggende:
15 Heere! ontferm U over mijn zoon; want hij is maanziek, en is in zwaar lijden; want menigmaal valt hij in het vuur, en menigmaal in het water.
16 En ik heb hem tot Uw discipelen gebracht, en zij hebben hem niet kunnen genezen.
17 En Jezus, antwoordende, zeide: O, ongelovig en verkeerd geslacht, hoe lang zal Ik nog met ulieden zijn, hoe lang zal Ik u nog verdragen? Brengt hem Mij hier.
18 En Jezus bestrafte hem, en de duivel ging van hem uit, en het kind werd genezen van die ure af.
19 Toen kwamen de discipelen tot Jezus alleen, en zeiden: Waarom hebben wij hem niet kunnen uitwerpen?
20 En Jezus zeide tot hen: Om uws ongeloofs wil; want voorwaar zeg Ik u: Zo gij een geloof hadt als een mosterdzaad, gij zoudt tot deze berg zeggen: Ga heen van hier derwaarts, en hij zal heengaan; en niets zal u onmogelijk zijn.
21 Maar dit geslacht vaart niet uit, dan door bidden en vasten.

Mijns inziens is hier duidelijk sprake van ongeloof bij gelovigen?
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

Terug naar “Archief”