vrouwen en werken en kindjes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

vrouwen en werken en kindjes

Berichtdoor Lalage » 23 okt 2002 21:05

nav een discussie in de chat:
Ik ben een meisje en ik studeer. Als ik nou later kinderen krijg, wil ik parttime werken en parttime voor de kids zorgen en het zou fijn zijn als mijn mannetje dat dan ook doet, zodat we allebei kunnen werken en allebei voor de kids kunnen zorgen. Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie je studie gewoon in de prullenbak gooien? Ik heb namelijk gemerkt dat veel refo's vinden dat dat eigenlijk de bedoeling is, alleen maar omdat ik meisje ben!

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 23 okt 2002 21:10

Ik vraag me sowieso af of je t kunt redden met 2 verschillende lonen..want eerlijk is eerlijk (tenzij je een topbaan hebt) mannen verdienen meestal wel meer. Maargoed, dat terzijde. Ik vind t best een goeie regeling zo hoor...beter dan je kids in de creche stoppen en ze eruit halen tegen die tijd dat ze naar bed moeten.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 okt 2002 21:12

janneke schreef:Ik vraag me sowieso af of je t kunt redden met 2 verschillende lonen..want eerlijk is eerlijk (tenzij je een topbaan hebt) mannen verdienen meestal wel meer. Maargoed, dat terzijde. Ik vind t best een goeie regeling zo hoor...beter dan je kids in de creche stoppen en ze eruit halen tegen die tijd dat ze naar bed moeten.


mannen verdienen meer, daar noem je wat, maar als ik wiskundige ben kan ik best wel vet verdienen hoor, al is het wel grote concurrentie als je mannetje it'er is ;)

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Re: vrouwen en werken en kindjes

Berichtdoor Night » 23 okt 2002 21:37

Lalage schreef:nav een discussie in de chat:
Ik ben een meisje en ik studeer. Als ik nou later kinderen krijg, wil ik parttime werken en parttime voor de kids zorgen en het zou fijn zijn als mijn mannetje dat dan ook doet, zodat we allebei kunnen werken en allebei voor de kids kunnen zorgen. Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie je studie gewoon in de prullenbak gooien? Ik heb namelijk gemerkt dat veel refo's vinden dat dat eigenlijk de bedoeling is, alleen maar omdat ik meisje ben!


Dat veel refo's dat vinden....mwoah..die refo gedachte is er wel, maar zo vaak kom ik die niet tegen....ik heb het idee dat die niet meer zo verschrikkelijk heerst...volgens mij was dat vroeger, toen werd zelfs studeren je afgeraden.
Het hangt er gewoon vanaf hoe je dat samen oplost.
Jij wilt blijkbaar werken, dan zal je dat samen moeten regelen.
Wat bij mij voorop staat is dat de kinderen niet de dupe moeten worden van jouw werklust. Oftewel, als het puur om het werken gaat, mama's plezier, en dan oppas laten koemn of de creche in....dan vind ik dat persoonlijk niet juist.
Samen zorgen dat het kind alles krijgt wat het nnodig heeft, inclusief alle aandacht en geborgenheid en zorg die het nodig heeft, dan is misschien het samen zorgen voor wel veel mooier! Als vader ben je dan veel meer betrokken bij je kind.
Kinderen "dumpen" omdat moeders carriere moet maken, persoonlijk vind ik dat een slechte zaak. Heb heeel veel slechte voorbeelden gezien waarbij de kinderen de dupoe waren. Daar krijg je geen kinderen voor! Kinderen ontvangen uit Gods hand geeft je heeel veel verantwoording. Inclusief die zorg die jij in staat bent het te geven. Als moeder, en als vader.

En waarom zou het niet zo kunnen zijn dat een vader thuis is en een moeder werkt? Ik moet zeggen dat het de vrouw meer op het lijf geschreven is....zorgen voor...maar dat hangt ook met de persoon samen.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: vrouwen en werken en kindjes

Berichtdoor Lalage » 23 okt 2002 21:44

Night schreef:Dat veel refo's dat vinden....mwoah..die refo gedachte is er wel, maar zo vaak kom ik die niet tegen....

nou ik kwam hem net in de chat tegen ;)

Night schreef:Wat bij mij voorop staat is dat de kinderen niet de dupe moeten worden van jouw werklust. Oftewel, als het puur om het werken gaat, mama's plezier, en dan oppas laten koemn of de creche in....dan vind ik dat persoonlijk niet juist.


Helemaal mee eens, dat er voor de kids gezorgd wordt is voor mij veeeel belangrijker dan dat ik kan werken, maar het liefst zou ik het combineren.

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 23 okt 2002 21:47

Wat het niet iemand die zat te stangen?
Maar het klopt opzich wel..er zijn er best die zo denken.
Alhier is die keuze ook gemaakt. Na studie was er een trouwerij, en totdat er een zoon kwam om voor te zorgen (al vrij snel) is er gewerkt, en daarna moeder en parttime werk. DUs wij hebben alhier wel die refo-keuze gemaakt, maar samen, en niet gedwongen door een of ander idee.

Waar het mij inderdaad om gaat is dat het kind voorop staat. In mn vorige post staat waarom. Daaromheen valt er dan best iets te regelen. Zoals je zelf in wezen al aangaf
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 24 okt 2002 11:00

allemaal helemaal mee eens. Lalage, jouw ideaal beeld heb ik dus ook. Lekker fifty fifty. Allebei de helft.

Night schreef:

Dat veel refo's dat vinden....mwoah..die refo gedachte is er wel, maar zo vaak kom ik die niet tegen....


NIght, jij zegt dat het niet meer voorkomt... Nou wel dus. Hoe vaak ik er al niet mee geconfronteerd ben.... Ik heb er op zich niks op tegen, maar vind dat ieder daar zn eigen verantwoordelijkheid in heeft.
Ik doe toevallig een universitaire studie en ga zeker nog een jaar of wat doorstuderen als ik getrouwd ben. Hoeveel gekke gezichten je dan niet krijgt....
Of mensen die het wel willen (doorwerken) maar het uiteindelijk toch niet doen, net als bij night thuis...
Ik denk dat het ook een heel eind aan je opvoeding ligt, ik ben opgevoed met een moeder die altijd (partime) is blijven werken en een vader die fulltime werkt en heb daar nooit last van gehad ofzo!

tweetie

Gebruikersavatar
Korsiaan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 sep 2002 08:26
Locatie: Eemnes
Contacteer:

Berichtdoor Korsiaan » 24 okt 2002 12:09

Night schreef:

Kinderen "dumpen" omdat moeders carriere moet maken, persoonlijk vind ik dat een slechte zaak. Heb heeel veel slechte voorbeelden gezien waarbij de kinderen de dupoe waren. Daar krijg je geen kinderen voor! Kinderen ontvangen uit Gods hand geeft je heeel veel verantwoording. Inclusief die zorg die jij in staat bent het te geven. Als moeder, en als vader.



101 % mee eens!
Als ouders heb je verantwoordelijkheid op je genomen om voor je kinderen zorg te dragen!
Dit doe je samen!!!
Dromen = Bevestiging van de onmogelijkheid van de werkelijkheid!

Gebruikersavatar
Derkel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 okt 2002 21:04
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Berichtdoor Derkel » 24 okt 2002 12:55

Helemaal mee eens Korsiaan. Kheb ook geen idee hoe ik dit later zou gaan oplossen. Mocht ik hier afstuderen, wat wel de bedoeling is, dan heb ik een goede baan later. maar 1 ding is zeker: mijn kinderen gaan niet naar een creche toe!!
Het toppunt van eigenwaarde is; jezelf bekijken door de ogen van God.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 okt 2002 13:09

Derkel schreef:maar 1 ding is zeker: mijn kinderen gaan niet naar een creche toe!!


nogmaals: daar ben ik het dus helemaal mee eens (heel misschien 1 dagje ofzo als ze ouder zijn), ik wil mijn kinderen zelf opvoeden

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 24 okt 2002 14:15

Derkel schreef:Helemaal mee eens Korsiaan. Kheb ook geen idee hoe ik dit later zou gaan oplossen. Mocht ik hier afstuderen, wat wel de bedoeling is, dan heb ik een goede baan later. maar 1 ding is zeker: mijn kinderen gaan niet naar een creche toe!!


Ik ben overigens niet tegen een kind een dagje of een ochtend naar een creche doen. Want kinderen leren daar met elkaar te spelen, te delen, voor zichzelf op te komen en ga zo maar door.
Dus tegen een creche opzich ben ik niet.
Wel tegen het dumpen ;-)
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 24 okt 2002 14:17

tweetietwee schreef:allemaal helemaal mee eens. Lalage, jouw ideaal beeld heb ik dus ook. Lekker fifty fifty. Allebei de helft.

Night schreef:

Dat veel refo's dat vinden....mwoah..die refo gedachte is er wel, maar zo vaak kom ik die niet tegen....


NIght, jij zegt dat het niet meer voorkomt... Nou wel dus. Hoe vaak ik er al niet mee geconfronteerd ben.... Ik heb er op zich niks op tegen, maar vind dat ieder daar zn eigen verantwoordelijkheid in heeft.
Ik doe toevallig een universitaire studie en ga zeker nog een jaar of wat doorstuderen als ik getrouwd ben. Hoeveel gekke gezichten je dan niet krijgt....
Of mensen die het wel willen (doorwerken) maar het uiteindelijk toch niet doen, net als bij night thuis...
Ik denk dat het ook een heel eind aan je opvoeding ligt, ik ben opgevoed met een moeder die altijd (partime) is blijven werken en een vader die fulltime werkt en heb daar nooit last van gehad ofzo!

tweetie


Hoho!
Ik zeg niet dat het niet meer voorkomt, ik zei dat ik het nog maar weinig tegenkom! Ik meen net zo goed als jij dat die gedachte er nog wel is.
Maar ikzelf kom m nog maar zelden tegen.

Het is dus goed dat jij nu vertelt dat je het nog wel degelijk tegenkomt!
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Berichtdoor Omega » 24 okt 2002 19:46

Ik kan me heel goed voorstellen dat je als vrouw met een flinke studie achter de rug eerst een tijdje wil werken. Zolang er geen kinderen zijn is daar volstrekt niets mis mee. In het andere geval ontstaat er toch een probleem. Kinderen zijn namelijk de zorg van de ouders en niet die van oppassers. Ze mogen dus niet de dupe worden van de drang naar luxe. Wat dat betreft ben ik het volledig met Night eens.

Aan de andere kant. Hoe dol je ook bent op je kinderen als vrouw, soms verlang je er naar om even uit de huishoudsleur te komen. Mijn vrouw geeft daarom één ochtend in de week les. Op dat tijdstip hebben we een oppas in huis.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Gebruikersavatar
Derkel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 okt 2002 21:04
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Berichtdoor Derkel » 25 okt 2002 08:21

Ik vind het nog weer anders dat je een morgen een oppas in je eigen huis dan dat je je kinderen dumpt op de creche. Een creche vind ik niet kunnen voor kinderen, ik krijg daarbij het idee dat je je kinderen even weggeeft aan een ander, terwijl een oppas in huis vaak een bekende is en de kinderen blijven in hun iegen leefomgeving..
Het toppunt van eigenwaarde is; jezelf bekijken door de ogen van God.

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 25 okt 2002 09:35

Derkel schreef:Ik vind het nog weer anders dat je een morgen een oppas in je eigen huis dan dat je je kinderen dumpt op de creche. Een creche vind ik niet kunnen voor kinderen, ik krijg daarbij het idee dat je je kinderen even weggeeft aan een ander, terwijl een oppas in huis vaak een bekende is en de kinderen blijven in hun iegen leefomgeving..


Tja...wij hebben ook altijd oppas aan huis, en nog zeer vertrouwd ook, namelijk de oma van de kinders.
Maar op zich, als ze wat groter zijn, en dan een morgen naar de peuterspeelzaal..zou ik best heel aardig vinden om eens te kijken hoe ze het daar doen: samen leren spelen, leren delen, leren kuisteren, versjes zingen en ga zo maar door. Ik zie daar de meerwaarde wel van in.
Maar misschien bedoel jij meer de creche als oppasdienst zonder wat extra's.
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten