Forum Om Sions wil gesloten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 okt 2005 11:49

HAHAHAHAAHAHAHA

eerst gaan se samen op weg maar nu scheuren ze weer :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

zekharyahu
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zekharyahu » 01 okt 2005 11:51

Dat is een foute interpretatie Raido, want het was ik die fuseerde met OSW. Het nieuwe forum is iets nieuws, waar ik verder niks mee te maken heb.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 01 okt 2005 11:52

Beste mensen,

Ik vind het prima dat oud-osw'ers elkaar hier weer ontmoeten maar dit is geen plek waar men een nieuw forum in het leven kan roepen of reclame kan maken voor een andere site. Dus graag de links e.d. achterwege laten anders kan dit topic wat mij betreft dicht. :-)

ndonselaar
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ndonselaar » 01 okt 2005 11:56

henkie schreef:Beste mensen,

Ik vind het prima dat oud-osw'ers elkaar hier weer ontmoeten maar dit is geen plek waar men een nieuw forum in het leven kan roepen of reclame kan maken voor een andere site. Dus graag de links e.d. achterwege laten anders kan dit topic wat mij betreft dicht. :-)

Ik zag inderdaad dat mijn posting met daar in de link naar --knip-- is verwijder. Ik vind dat wel een beetje flauw. Ik ken een andere moderator van Refoweb die even op OSW zat en die duidelijk maakte dat hij daar ook moderator was. Die posting is nooit verwijderd.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 01 okt 2005 12:05

Wij hebben in het verleden ook nooit links naar osw verwijderd dus we staan wat dat betreft quite. ;-)

Deze regel is overigens al vrij oud:
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=313666#313666

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 01 okt 2005 12:10

Het weghalen van de link was nodig omdat er op de bewuste site een paar personen zich duidelijk NIET objectief uitlaten over Refoweb. Op die manier willen we dus GEEN ruimte geven zoals Henk die een paar posts eerder aanduidt.

Als we niets te maken zouden hebben met dit alles was er totaal geen ruimte geweest om wat te schrijven.
Gezien de altijd goede band die Refoweb had met OSW is het geen enkel probleem.

Waar jij op doelt is een moderator alhier die op OSW lid is geworden omdat aldaar gesproken werd over hetgeen hij hier op Refoweb zei. Dat werd op OSW besproken, en hij zag zich genoodzaakt om daar over mee te praten. In het door jou bedoelde topic gaf hij aan dat aangezien de discussie over was hij ook weer vertrok en zijn aanwezigheid niet meer gewenst was. (Als ik zaken niet juist verwoordt word ik graag gecorrigeerd.) Dit alles is een heel wat ander verhaal dan Refoweb gebruiken als een doorlinkplek naar plaatsen waar OSW-ers zich op niet objectieve wijze uitlaten over Refoweb. Dat schiet niet echt op.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 01 okt 2005 12:44

Klopt night!
(Ik was ook lid van OSW.)

try

Berichtdoor try » 01 okt 2005 16:47

Naar aanleiding van de twee onderstaande citaten op de AFSCHEIDS-page van Om Sions Wil is mijns inziens een interessante conclusie te trekken. Het gaat allereerst om een citaat uit de aankondiging van de Admin van OSW Citaat:

"(...) Hierdoor is het voor ons niet langer mogelijk om een forum als OSW open te houden. (...)"

Het volgende citaat komt uit het post-scriptum, dat op dezelfde page is geplaatst en dat ondertekend is door een aantal andere mensen:

citaat:

"Nu het forum van Om Sions Wil gesloten is zou er geen forum meer zijn voor de gereformeerde gezindte. Toch denken we dat daaraan wel behoefte is. Daarom willen we de gesprekken voortzetten. Dat gaan we D.V. binnen heel korte tijd doen op een andere plaats op internet, geheel los van Om Sions Wil. Op ---knip--- komt -vandaag- een forum beschikbaar waarop we de gesprekken willen voortzetten en uiteraard weer nieuwe gesprekken willen starten. Een forum dat zich richt op en bedoeld is voor de gereformeerde gezindte. We hopen dat we daar weer heel veel leden uit onze doelgroep welkom mogen heten. Tot ziens op ---knip--- ! (...) "

Het opvallende is, dat er kennelijk verscheiden gedacht wordt over de vraag of het voor iemand mogelijk is om een forum voor de bedoelde doelgroep te handhaven. De Admin kan dat niet meer (...voor ons niet langer mogelijk...), de anderen denken het wel te kunnen.

Waarin zit het verschil? Mijn analyse is eigenlijk heel simpel. Het verschil zit 'm er in, dat een forum, waarin redelijk vrij(postig) over de eigen geloofscultuur en het eigen geloof wordt gesproken, wel wordt gewaardeerd door alle forum-medewerkers en forum-leden (anders houden zoveel mensen het geen 4,5 jaar uit), maar dat de binding aan een min of meer autoritatieve groep (lees: Om Sions Wil en enige predikanten) zo'n forum onvermijdelijk beperkingen oplegt. Anders gezegd: iedereen vindt het forum een prima idee, iedereen kan mijns inziens ook prima omgaan met wat dissidentere geluiden op zo'n forum, maar men wordt behoorlijk op de vingers gekeken. En wanneer dat gebeurt, wordt er al snel censuur toegepast.

Wat nu gebeurt is het volgende: Men zal zich, vanuit de eigen overtuiging dat een forum een must is, noodgedwongen gaan verwijderen van het gezag, dat meende zich direct of indirect tegen het forum te keren. Dat is jammer, maar onvermijdelijk. Voor velen in een betrekkelijk geisoleerde groep in een sterke informatie-maatschappij, is het hebben van een ontmoetingsplaats evident. Men kan niet zonder! Daarbij is men heel goed in staat om enkele tegenvallers of valse geluiden voor lief te nemen en zich er afdoende tegen te wapenen. De kracht van een forum is juist de voortdurende correctie die plaatvindt. Enerzijds komt er van alles ter sprake, rijp en groen, anderzijds krijgt dit alles direct en soms massaal tegengas. Wie zich met een sterke overtuiging inzet om zo'n boeiend gesprek in goede banan te leiden verdient bewondering en vertrouwen. Dit vertrouwen wordt de forum-beheerders niet gegund

Kortom, een gemiste kans van de geheimzinnige 'enige predikanten'. Maar wel een gemiste kans, die direct tot gevolg heeft, dat dergelijke fora gewoon gaan doorstarten op een lossere kerkelijke basis. De een zal het een zinken in individualisme en ontkerkelijking noemen, de ander een emancipatie van de gereformeerde gezindte (eindelijk durven individuele gelovigen buiten het controlerende gezag cab kerkelijke autoriteiten over hun persoonljike geloof te spreken), hoe het ook zij, de gereformeerde gezindte heeft een nieuwe gespreks-techniek ontdekt. En daarin is zoveel te communiceren, dat geen enkele dominee daar nog welk willekeurig stokje voor kan steken. Het is daarmee verlies voor de geïsoleerde kerk-opvatting en een winst voor het open en eerlijk gesprek onder gelovigen.

try

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 okt 2005 16:51

Wat mogen we toch weer dankbaar zijn voor de scheiding van kerk en staat. :)

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 02 okt 2005 23:44

Cisca schreef:Het forum is dus weer open, en mee te lezen, staat er nu ook ergens, waar het eigenlijk om ging?

Wat ik verder zag, is, dat men nog steeds het spel galgje heeft, dat vind ik toch echt niet passen, bij dat forum.

Oh.. nu dat forum stopt met die beheerders van nu, krijg ik vast ook nooit meer antwoord op mijn vraag? Terwijl hij weldegelijk serieus bedoelt was..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 okt 2005 07:08

je kunt altijd mailen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 03 okt 2005 07:11

Misschien een vraag voor hier??

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 03 okt 2005 07:15

ik had dus een hele mail opgesteld, maar heb er nooit antwoord opgekregen

refo
Mineur
Mineur

Berichtdoor refo » 03 okt 2005 10:13

Mariekje88 schreef:ik had dus een hele mail opgesteld, maar heb er nooit antwoord opgekregen

Je hebt toch wel de kerkelijke weg bewandeld?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 03 okt 2005 10:19

Het was een keurige mail, met een heel redelijke vraag, heel vreemd, dat je daar geen antwoord op krijgt :)

Terug naar “Archief”