SGP verliest recht op subsidie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 sep 2005 15:42

Optimatus schreef:Als er een moslimpartij wordt opgericht die vrouwen de toegang zal weigeren, dan zal Nederland weer op zijn achterste benen komen te staan. Ik ben benieuwd hoe het proces verder gaat... Nou moet ik zeggen dat ik met mijn gedachten vrij weinig bij de SGP ben, maar dat kan wel liggen aan het feit dat ik nooit op die partij gestemd heb omdat ik me niet herken in de koers van die partij.

Vragen mogen bij moslimpartijen volgens mij wel lid zijn en stemmen hoor. Misschien alleen bij heel fundamentalistische moslims niet :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 sep 2005 15:49

Even een ander idee: Zullen we gaan actievoeren tegen de subsidies voor Greenpeace? Immers zij voeren stelselmatig actie met illegale methoden en de overheid steunt dus illegaliteit. Het is juist de taak van de overheid die te bestrijden en dus handelt de overheid onrechtmatig.

Voer dan liever actie tegen partijen die het levensrecht van kinderen aanvechten met walgelijke abortushoudingen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 08 sep 2005 16:33

Raido schreef:Dat is pas discriminatie, op grond van een mening subsidie inhouden!

Nee, het standpunt van de SGP is in strijd met het VN-Vrouwenverdrag. Het gaat niet om een mening, maar het gaat er hierom welk grondrecht meer van belang is.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 08 sep 2005 16:36

caprice schreef:Het gaat om het principe. Er worden steeds meer beperkingen opgelegd, en het van God losgeslagen heidendom gaat steeds bruter tekeer om alles wat ook maar aan God en godsdienst herinnert uit te bannen.

Voordat je zo tekeer gaat, is het van belang te onderkennen dat er veel christenen zijn die dit standpunt van de SGP niet onderschrijven. Het standpunt van de SGP is zelfs vergezocht, bijbels gezien. Dus om zomaar te stellen dat religie hier wordt uitgeband?

Kindermoord, waarbij de kindermoord van Bethlehem niets bij vergeleken is, en waar met het vergoten bloed de Noordzee roodgekleurd kan worden, oude mensen om het leven brengen, samenhokken, mensen van hetzelfde geslacht aan elkaar verbinden door de instelling van het huwelijk, wat de Heere gaf om man en vrouw aan elkaar te verbinden.

In navolging van Bas van der Vlies zeg ik hierop; geen appels met peren vergelijken.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 08 sep 2005 17:51

Peter L schreef:Even een ander idee: Zullen we gaan actievoeren tegen de subsidies voor Greenpeace? Immers zij voeren stelselmatig actie met illegale methoden en de overheid steunt dus illegaliteit. Het is juist de taak van de overheid die te bestrijden en dus handelt de overheid onrechtmatig.

sinds wanneer subsidieert de overheid Greenpeace?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 08 sep 2005 17:55

TKF schreef:Even tussendoor; dit vind ik juist discriminatie. Elke partij heeft een eigen mening. Wie niets van de SGP moet hebben wordt er simpelweg geen lid van en kiest die partij ook niet tijdens de verkiezingen. Laat iedereen in hun waarde. Nu is de SGP al gelijke partij meer in vergelijking met de andere partijen...

Okee, nu richt ik een partij op waarin ik statutair vastleg dat iedereen lid mag worden, maar alleen blanken mogen stemmen. Verder discrimineert de partij niet, we zijn niet tegen buitenlanders, ze mogen alleen over partij aangelegenheden niet stemmen en ook geen besturende functie bekleden binnen die partij. En buitenlanders die het er niet mee eens zijn worden gewoon geen lid... simpel. En met dat voorstel ga ik ruim een miljoen euro subsidue aanvragen bij de overheid.... Jij zegt dus: als ik geen subsidie krijg is dat discriminatie?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 08 sep 2005 17:58

Optimatus schreef:Als er een moslimpartij wordt opgericht die vrouwen de toegang zal weigeren, dan zal Nederland weer op zijn achterste benen komen te staan. Ik ben benieuwd hoe het proces verder gaat... Nou moet ik zeggen dat ik met mijn gedachten vrij weinig bij de SGP ben, maar dat kan wel liggen aan het feit dat ik nooit op die partij gestemd heb omdat ik me niet herken in de koers van die partij.

Die moslimpatij zal er nu wel niet komen he? en das mooi, krijgen we alleen maar progressieve en geemancipeerde moslims in de 2e kamer omdat de fundi's het niet kunnen betalen zonder subsidie. Ze kunnen daar trouwens best wat meer hoofddoekjes gebruiken.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 08 sep 2005 18:39

*vind het heel stiekem toch wel een goeie dat ze et niet meer krijgen*

(Tja, ben een vrouw he :P )

PeterD

Berichtdoor PeterD » 08 sep 2005 18:47

Maaikje schreef:*vind het heel stiekem toch wel een goeie dat ze et niet meer krijgen*

(Tja, ben een vrouw he :P )

* vindt het openlijk jammer dat Maaikje dergelijke uitlatingen doet over een partij die uit mede christenen bestaat *

PeterD

Berichtdoor PeterD » 08 sep 2005 18:49

MrSokkie schreef:Okee, nu richt ik een partij op waarin ik statutair vastleg dat iedereen lid mag worden, maar alleen blanken mogen stemmen. Verder discrimineert de partij niet, we zijn niet tegen buitenlanders, ze mogen alleen over partij aangelegenheden niet stemmen en ook geen besturende functie bekleden binnen die partij. En buitenlanders die het er niet mee eens zijn worden gewoon geen lid... simpel. En met dat voorstel ga ik ruim een miljoen euro subsidue aanvragen bij de overheid.... Jij zegt dus: als ik geen subsidie krijg is dat discriminatie?

Beste knul, verdiep je eens wat in de geschiedenis van Nederland. Dan zal je er achter komen dat jouw partij nergens op gefundeerd is, maar de SGP een partijbeginsel heeft dat al heel lang in gereformeerd Nederland wordt gehoord.
En misschien is het je ontgaan, vroeger was Nederland ietwat Christelijker dan nu het geval is...

PeterD

Berichtdoor PeterD » 08 sep 2005 18:51

MrSokkie schreef:
Peter L schreef:Even een ander idee: Zullen we gaan actievoeren tegen de subsidies voor Greenpeace? Immers zij voeren stelselmatig actie met illegale methoden en de overheid steunt dus illegaliteit. Het is juist de taak van de overheid die te bestrijden en dus handelt de overheid onrechtmatig.

sinds wanneer subsidieert de overheid Greenpeace?

citaat van www.greenpeace.nl:

Onafhankelijk - Greenpeace is een onafhankelijke organisatie, niet gebonden aan religieuze of politieke stromingen. Ook financieel is Greenpeace onafhankelijk, de organisatie accepteert principieel geen giften van bedrijven en geen subsidie van de overheid. Alleen zo kunnen wij onafhankelijk ons werk blijven doen.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 08 sep 2005 18:53

yay, blij zijn met statistieken.. het gaat om hier en nu. Het heeft niet veel zin om je te beroepen op de jaren 30 toen de kerken vol zaten en er een hele andere sfeer was dan nu.

Een partij met levende christenen is beter dan verhalen van vroeger over overvolle kerken en in het zwart geklede mensen onderweg van en naar de kerk, en van een partij die er al heel lang was.

Of de SGP nu 1,5 jaar of 1500 jaar bestaat, het doet er niet toe. Het gaat om nu, en ik vind dat ze best de vrouw mogen toe laten om lid te worden. Desnoods gewoon lid laten worden maar niet toelaten op de kieslijsten. Dan zijn ze al een heel eind verder.
Als ze dat niet willen doen, dan is dat hun eigen keus, en waardeer en respecteer ik het vasthouden aan de partij-traditie.

SGP komt tenminste uit voor bepaalde dingen, openlijk, zonder zich te schamen. Er zijn partijen en stromingen waar dat nogal moeilijk gaat.
what the soul hides, blood tells

PeterD

Berichtdoor PeterD » 08 sep 2005 18:53

Sabra schreef:
caprice schreef:Het gaat om het principe. Er worden steeds meer beperkingen opgelegd, en het van God losgeslagen heidendom gaat steeds bruter tekeer om alles wat ook maar aan God en godsdienst herinnert uit te bannen.

Voordat je zo tekeer gaat, is het van belang te onderkennen dat er veel christenen zijn die dit standpunt van de SGP niet onderschrijven. Het standpunt van de SGP is zelfs vergezocht, bijbels gezien. Dus om zomaar te stellen dat religie hier wordt uitgeband?

Er zijn ook genoeg Christenen die het standpunt wel onderschrijven.

Sabra schreef:
Kindermoord, waarbij de kindermoord van Bethlehem niets bij vergeleken is, en waar met het vergoten bloed de Noordzee roodgekleurd kan worden, oude mensen om het leven brengen, samenhokken, mensen van hetzelfde geslacht aan elkaar verbinden door de instelling van het huwelijk, wat de Heere gaf om man en vrouw aan elkaar te verbinden.

In navolging van Bas van der Vlies zeg ik hierop; geen appels met peren vergelijken.

Sluit je ogen maar voor de werkelijkheid....

PeterD

Berichtdoor PeterD » 08 sep 2005 18:55

Sabra schreef:
Raido schreef:Dat is pas discriminatie, op grond van een mening subsidie inhouden!

Nee, het standpunt van de SGP is in strijd met het VN-Vrouwenverdrag. Het gaat niet om een mening, maar het gaat er hierom welk grondrecht meer van belang is.

Lekker belangrijk dat VN-vrouwenverdrag. Als dat in strijd is met Gods Woord, afschaffen die zooi dan!

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 08 sep 2005 19:00

ik ken het standpunt van de SGP over de vrouw, en het was gisteravond ook op NOVA, maar er worden bepaalde dingen verzwegen, bijvoorbeeld het feit dat de bijbel ook spreekt van vrouwelijke profetessen. Dat past natuurlijk niet in het standpunt van de SGP en dus wordt het vast niet genoemd, tenminste gisteravond niet.
Ze hebben hun standpunt, maar 100% waterdicht issie niet. Ze hebben dingen uit de bijbel waar ze het mee beargumenteren, maar in diezelfde bijbel staan ook dingen waar vrouwen op zich ook wel aan de bak kunnen. Verder moeten we ook niet vergeten dat veel bijbelstukken cultuurgericht waren. Brieven van Puulus zijn waardevol, maar om daar vandaag de dag bepaalde dingen mee te gaan eisen, opdringen of wegdringen vind ik geen goede actie. In de Arabische wereld is de vrouw op zich ook wel in een bepaalde situatie, maar in Europa niet. Wat als Paulus vandaag een brief aan ons zou schrijven? Dan zou hij gewoon inhaken op de landelijke huidige cultuur, en zou de vrouw zeker een rol krijgen.
Dat het in die brieven anders staat, is niet zozeer het woord van God, maar ook een kwestie van cultuur. Het is een brief, let daar wel op.
what the soul hides, blood tells

Terug naar “Archief”