Ik ben christen!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Ik ben christen!!!

Berichtdoor lizzz » 14 mei 2003 13:32

Heej, ik wil ff wat kwijt. Dit is echt zo'n gaaf gevoel, je echt christen te voelen. Gisteren was namelijk wervelnite, was erg mooi (theaterstuk van EO naar psalm 139). Aan het eind werd je uitgenodigd op te staan als je weer/voor het eerst contact met God wilde. Ik ben opgestaan, en dat is het mooiste dat ik tot nu toe in mn leven gedaan heb! Het was zeg maar mn eerste openbare geloofsbelijdenis. Ik was God de laatste tijd helemaal kwijt, maar gisteravond voelde ik dat ik niet zonder Hem kan.

Heb jij ook wel es zo iets gehad, waar je echt over moest praten? Dat je je echt dicht bij God voelde?
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 14 mei 2003 13:49

Lizz dat is helemaal geweldig!!

Ik heb zoiets ook wel eens gehad op een internationale conferentie. God sprak mij daar zo aan dat ik echt spontaan in tranen uitbarstte. Sindsdien heeft God echt helemaal mijn leven veranderd. God kwam toen zo dicht bij en dat houdt je je hele leven bij je.

Lizz, een belijdenis is super... maar vergeet het ook niet in daden om te zetten. Blijf Hem je hele leven in het oog houden!

Laat ons oog daarbij (alleen) gericht zijn op Jezus, de leidsman en voleinder des geloofs, die, om de vreugde, welke vóór Hem lag, het kruis op Zich genomen heeft, de schande niet achtende, en gezeten is ter rechterzijde van de troon Gods. 3 Vestigt uw aandacht dan op Hem, die zulk een tegenspraak van de zondaren tegen Zich heeft verdragen, opdat gij niet door matheid van ziel verslapt.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 14 mei 2003 16:37

Ja idd, ik stond daar gwoon te huilen, omdat ik voelde dat ik God ontzettend veel verdriet heb gedaan, maar dat Hij nog steeds bij me wil zijn! Dat is toch bijzonder!
Tja, ik ben ook wel bang dat het niet lang duurt, dat ik Hem weer ga vergeten, maar ik denk dat Jezus me wel helpt om christen te zijn/blijven.

Soms alleen moeilijk, als jij heel blij bent met God, dat anderen niet zo enthousiast zijn. Dan denk je, Hij is er toch ook voor jou? Geloof nou!

joris

Berichtdoor joris » 14 mei 2003 16:43

Mooi Lizz! Gefeliciteerd!

hanneke
Verkenner
Verkenner

Fijn om te horen.

Berichtdoor hanneke » 15 mei 2003 13:32

Wat fijn lizzz dat je er zo over denkt! :D Je hoort het jamer genoeg ook wel eens anders. :(

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 15 mei 2003 13:36

Wat bedoel je? (Bij je zelf of bij anderen?)

Mooi Lizz, cool dat je zo ver bent...

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 15 mei 2003 15:52

Ja, het leven is een stuk zonniger geworden :D Hoop zo voor iedereen die dit niet heeft dat je dit ook mee mag maken!

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 16 mei 2003 11:47

Bij mij is het niet onverwacht gebeurd, het was een langzaam proces denk ik. Maar op een moment viel alles zijn plaats, tijdens een gesprek met mijn oom. Mijn leven, mijn fouten, egoisme, twijfels, zoektocht.

Het moment dat ik helemaal vastliep en eindelijk toegaf dat ik zonder God niet kan leven, zag ik in dat God, allang mijn gebeden had beantwoord, Hij mijn leven allang in handen had!

En ik bleef in stille verwondering achter.

HEt is nog maar pas gebeurd en ik ben er helemaal vol van. Ik wil niets anders dan meer over God weten, van Jezus leren. Ik wil het iedereen vertellen. De laatste tijd heb ik opeens heel veel goede gesprekken, met vrienden, zelfs met onbekenden over het geloof, ongeloof, ik wil niet ophouden erover te praten, te lezen! Het leeft! De vrijheid en rust is niet te beschrijven....

Anderekant wordt ik ook bang voor de toekomst. Voor tijden dat mijn geloof op een laag pitje zal staan. Voor alles wat Jezus mij nog wil leren, als Hij mijn trots gaat breken. Maar toch mag ik geloven dat mijn geloof nooit meer dood zal zijn, zoals jaren het geval was. Met Gods hulp.

Biddend voor jullie...
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: Ik ben christen!!!

Berichtdoor Cor » 22 mei 2003 13:35

lizzz schreef:Heej, ik wil ff wat kwijt. Dit is echt zo'n gaaf gevoel, je echt christen te voelen. Gisteren was namelijk wervelnite, was erg mooi (theaterstuk van EO naar psalm 139). Aan het eind werd je uitgenodigd op te staan als je weer/voor het eerst contact met God wilde. Ik ben opgestaan, en dat is het mooiste dat ik tot nu toe in mn leven gedaan heb! Het was zeg maar mn eerste openbare geloofsbelijdenis. Ik was God de laatste tijd helemaal kwijt, maar gisteravond voelde ik dat ik niet zonder Hem kan.

Heb jij ook wel es zo iets gehad, waar je echt over moest praten? Dat je je echt dicht bij God voelde?

Gaaf Lizz :!: :!: :!:

Zo'n ervaring heb ik nog niet gehad, maar ik wel een keer mee gemaakt, dat ik God dicht bij me voelde, ik bid daarom dat ik zo'n ervaring ook mag hebben lijkt me geweldig. :!: :!: :!:

joris

Berichtdoor joris » 27 mei 2003 10:11

waarom heb je zo'n gevoel nodig, Cor?

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 27 mei 2003 14:59

Ja Cor? Ik denk dat zo'n gevoel nodig is als je God kwijt bent. Ik was die avond heel ver bij God vandaan, toen zocht Hij toenadering op zo'n manier dat ik wel moest antwoorden. Maar als je God al bij je voelt, is zo'n ervaring misschien niet echt nodig. Het is denk ik meer een manier waarop God verdwaalde schapen weer bij Zijn kudde wil voegen. Ik wilde dat Hij zo'n ervaring voor mij niet nodig hoefde te vinden :?

Al was die ervaring wel super, de tijd ervoor was donker. En erna ook weer, omdat ik toen in de gaten had hoe ik Hem al die tijd had laten wachten en roepen.

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 27 mei 2003 20:12

Misschien sta ik met mij gevoel verder van God vandaan.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 27 mei 2003 20:20

tja ik weet niet hoe het precies bij jou is natuurlijk. Is God echt uit je leven verdwenen zeg maar? Ik denk dat, als Hij het nodig vindt, Hij je wel tot zich zal roepen, op een of andere manier. Dat hoeft niet perse zo radicaal te zijn denk ik. Ik geloof dat Hij Zijn werkwijze wel aanpast aan de persoon. Sommigen hebben een enorm harde duw in de rug nodig, of een heel groot licht, terwijl anderen genoeg hebben aan een kaarsje.

Als je bij Zijn kudde hoort, zal Hij je in ieder geval niet voor altijd in het donker laten. Hij is vaak dichter bij dan je denkt, maar je moet je open stellen, Hem willen zien. Misschien kan je beter niet wachten op een hele bijzondere ervaring, omdat je dat Gods kleine dingen over het hoofd ziet.

En, een ervaring is mooi, kan je dicht bij Hem brengen, maar daar kan je niet je hele geloofsleven op teren. Je moet steeds weer gevoed en getrokken worden.

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 27 mei 2003 20:41

Beste Lizzz en Joris

Ik geloof wel dat God in mijn leven is, en daar heb ik ook wel de signalen voor, maar als je voelt dat het soms ongrijpbaar is, wat dan?
Het is voor iedereen best wel persoonlijk hoe je de band met de Vader ervaart, maar dat neemt niet weg dat het makkelijk is.
En misschien ben ik wel de gene, die geen signaal nodig hebt, maar op een totaal andere manier weer bij de les wordt getrokken, ik hoop het.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 27 mei 2003 20:44

tja, ik heb geen idee wat Gods wijze met jou is, maar dat het wijs is geloof ik wel. Ik zal bidden voor licht in je leven.

Terug naar “Archief”