Serenity schreef:verwijzen naar bronnen mag niet meer, dus je moet het zonder bronnen doen...
Dat is een zwaktebod van je.
Moderator: Moderafo's
Rene Z schreef:Jezus heeft 3 dagen in het graf gelegen, dood. Althans dit zegt de bijbel. Maar als hij God is dan is dat niet waar want God was niet dood. Noem nu eens 1 bijbel tekst waarin Jezus zichzelf God noemt, en laat je oren nu eens niet hangen naar kerkelijke dogma,s maar onderzoek het eens zelf.
parsifal schreef:"Eer Abraham was BEN IK" (Johannes 8:58 )
Er staat niet "was ik" of iets dergelijks, nee dit is een wel heel duidelijke verwijzing naar de verbondsnaam van God.
(Ook andere "Ik ben"" uitspraken van de Heere zijn dit).
61 Maar Hij zweeg stil, en antwoordde niets. Wederom vraagde Hem de hogepriester, en zeide tot Hem: Zijt Gij de Christus, de Zoon des gezegenden Gods?
62 En Jezus zeide: Ik ben het. En gijlieden zult den Zoon des mensen zien zitten ter rechter hand der kracht Gods, en komen met de wolken des hemels.
63 En de hogepriester, verscheurende zijn klederen, zeide: Wat hebben wij nog getuigen van node?
64 Gij hebt de gods lastering gehoord; wat dunkt ulieden? En zij allen veroordeelden Hem, des doods schuldig te zijn.
parsifal schreef:"Eer Abraham was BEN IK" (Johannes 8:58)
Er staat niet "was ik" of iets dergelijks, nee dit is een wel heel duidelijke verwijzing naar de verbondsnaam van God.
(Ook andere "Ik ben"" uitspraken van de Heere zijn dit).
Zie ook de voorbeelden op de volgende site:
http://web.archive.org/web/200402171415 ... /RAZ99.HTM
elbert schreef:
Vergelijk ook Markus 14:62 in de context (waar Jezus dezelfde woorden gebruikt (ego eimi):61 Maar Hij zweeg stil, en antwoordde niets. Wederom vraagde Hem de hogepriester, en zeide tot Hem: Zijt Gij de Christus, de Zoon des gezegenden Gods?
62 En Jezus zeide: Ik ben het. En gijlieden zult den Zoon des mensen zien zitten ter rechter hand der kracht Gods, en komen met de wolken des hemels.
63 En de hogepriester, verscheurende zijn klederen, zeide: Wat hebben wij nog getuigen van node?
64 Gij hebt de gods lastering gehoord; wat dunkt ulieden? En zij allen veroordeelden Hem, des doods schuldig te zijn.
Rene Z schreef:elbert schreef:
Vergelijk ook Markus 14:62 in de context (waar Jezus dezelfde woorden gebruikt (ego eimi):61 Maar Hij zweeg stil, en antwoordde niets. Wederom vraagde Hem de hogepriester, en zeide tot Hem: Zijt Gij de Christus, de Zoon des gezegenden Gods?
Hier moet je wel erg je best voor doen. hij zegt gewoon dat Hij het is, de Zoon van God. En dat was al Gods lastering in de ogen van de Farizeers. Kijk maar naar de vraag: Zijt Gij de Christus, de Zoon des gezegenden Gods? Ze vragen hier niet of Hij God is maar alleen of hij de Zoon van God is.
Joh. 5:17 En Jezus antwoordde hun: Mijn Vader werkt tot nu toe, en Ik werk ook.
18 Daarom zochten dan de Joden te meer Hem te doden, omdat Hij niet alleen den sabbat brak, maar ook zeide, dat God Zijn eigen Vader was, Zichzelven Gode evengelijk makende.
28 En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God!
29 Jezus zeide tot hem: Omdat gij Mij gezien hebt, Thomas, zo hebt gij geloofd; zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.
Rene Z schreef:Het enige wat Jezus hier doet is zijn voormenselijke bestaan toelichten. Er zijn namelijk ook vertalingen die het wel degelijk met "was ik" of "bestond ik" vertalen. Jezus was er al voor Abraham. (kol 1:15, Spr 8:22,23,30 Openb 3:14.) De joden wilden Hem stenigen omdat hij beweerde Abraham gezien te hebben, en daarom legde hij uit dat hij er al was voordat Abraham er was.
Lalage schreef:Rene Z: lees eens Hebreeën 1:
8 Maar tegen de Zoon zegt hij:
‘God, uw troon houdt stand tot in alle eeuwigheid,
en de scepter van het recht is de scepter van uw koningschap.
9 Gerechtigheid hebt u liefgehad en onrecht gehaat;
daarom, God, heeft uw God u gezalfd
met vreugdeolie, als geen van uw gelijken.’
Serenity schreef:yep, en ik heb het gerucht gehoord dat die tekst eerst zo luidde: "... en doopt hen in mijn naam" maar dat de Rooms-Katholieke kerk dat heeft aangepast.
Natuurlijk erg frustrerend, maar ik wil gewoon de waarheid weten. IS er een valse leer ingeslopen, direct in de 3e eeuw al?
Ik wil dat het Vaticaan zijn bibliotheken openstelt en open kaart speelt.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten