ad 3 Het Israelische leger wordt zeker wel beschouwd als een van de sterkste legers ter wereld. Ter vergelijking, waar de VS een aantal weken nodig hebben om een Arabisch leger te vernietigen hebben de Israeli's in het verleden grotere en meerdere Arabische legers in een klap vernietigd. Bovendien moet men ook maar de bereidheid hebben om te sterven, en dat is een kwaliteit die maar weinig legers bezitten. Niet dat Israeli's hier geen moeite mee hebben, maar zij hebben een duidelijke drive, de vernietiging van hun land is er mee gemoeid. Maar dit terzijde, dit is niet echt een punt in de discussie lijkt me
Dit klopt, ik geloof dat Israel (na Amerika en Rusland) de derde militaire macht ter wereld is.
Het is ook verreweg het best getrainde leger, iedereen heeft dienstplicht, ik geloof ook vrij lang, en ze hebben natuurlijk erg veel prive-ervaring.
Nu zijn er natuurlijk van elk land wel een clubje mariniers oid die extra goed getraind zijn, maar als je de gemiddelde kwaliteit van de soldaten van een heel leger gaat vergelijken steekt de Israelier er volgens mij met kop en schouders bovenuit.