Kinderen voor het huwelijk.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hanneke
Verkenner
Verkenner

liefde

Berichtdoor hanneke » 16 mei 2003 07:50

Als je met iemand naar bed ben geweest ben je voor God al getrouwd.
Als je trouwt al je zwanger bent denk ik dat het aan de ene kant is om de schijn op te houden.
Adopteren denk ik ook niet meer dat ik dat zou doen. He
t kind is niet uit liefde geboren omdat je geen liefde voelt voor de verkrachter (misschien). het kind kan je wel liefsde geven maar is niet uit liefde voor de gene met wie je naar bed ging ontstaan.
Loof de Here, mijn ziel, en al wat in mij is zijn heilig naam ; loof de Here, mijn ziel, en vergeet niet 1 van zijn weldaden. (psalm103: 1,2)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 mei 2003 08:01

ik zou nooit een kind weg laten halen, of het aborteren, daarvoor houd ik veel te veel van kinderen...
naar mijn idee heb je als je gaat trouwen omdat je zwanger bent een rare start, je trouwt niet omdat je van mekaar houdt, maar omdat het nu eenmaal moet omdat je zwanger bent.. een meisje dat ik ken gaat binnenkort trouwen en heeft een kind van 6 mnd.. zij hebben er bewust voor gekozen om niet direct te gaan trouwen, maar zij bleef eerst nog even thuis wonen en dan gingen ze later wel trouwen, ik denk dat dat voor de relatie ook wel beter is... en dan trouw je ook meer denk ik omdat je van mekaar houdt en niet omdat dat nou eenmaal moet...

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 16 mei 2003 08:08

dat hoeft natuurlijk niet trijntje, je wordt ook zwanger uit liefde, omdat je van elkaar houdt dus als je gaat trouwen omdat je zwanger ben, kan je ook trouwen omdat je heel veel van elkaar houdt.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 16 mei 2003 08:08

joepie schreef:Dan moet je niet met diegene naar bed gaan!
Dat kun je beter bewaren voor die waar je de rest van je leven mee wilt delen.

Daar ben ik het mee eens. Maar als je die fout gemaakt hebt, hoef je (en je kind) daar niet je hele leven ongelukkig door te zijn. Ik denk dat je dan toch je hele leven al een bepaalde last hebt, en als je dan ook nog es gaat trouwen met iemand die eigenlijk toch niet goed bij je past, ben je dubbel ongelukkig, en het is toch niet Gods bedoeling dat wij ongelukkig zijn. Onze misstappen vergeeft Hij, als we ze bij Hem neerleggen.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 mei 2003 08:11

Ikke21 schreef:dat hoeft natuurlijk niet trijntje, je wordt ook zwanger uit liefde, omdat je van elkaar houdt dus als je gaat trouwen omdat je zwanger ben, kan je ook trouwen omdat je heel veel van elkaar houdt.

ja maar dan komt het misschien wel te snel....

wat ik trouwens ook vindt is dat als je zwanger wordt voordat je gaat trouwen het niet terecht is als je het weg laat halen.. het kind kan er toch niks aan doen....

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 16 mei 2003 08:14

tuurlijk ik zou het ook NOOIT weg laten halen, zo'n kindje heeft ook recht op het leven!!!

Je gaat toch niet na een week verkering al met elkaar naar bed>????

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 mei 2003 08:15

nee dat niet, maar stel je bent 18 en je hebt een jaar verkering en je gaat met mekaar naar bed, en je raakt zwanger.. dan is het dnek ik al wel vrij snel voor mijn gevoel en ben je er ws nog helemaal niet aan toe, en eigenlijk ook nog te "jong" om te trouwen.. daar ben je dan nog niet aan toe denk ik

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 16 mei 2003 08:16

trijntjejohanna schreef:nee dat niet, maar stel je bent 18 en je hebt een jaar verkering en je gaat met mekaar naar bed, en je raakt zwanger.. dan is het dnek ik al wel vrij snel voor mijn gevoel en ben je er ws nog helemaal niet aan toe, en eigenlijk ook nog te "jong" om te trouwen.. daar ben je dan nog niet aan toe denk ik

oke maar dat moet je bedenken voordat je met elkaar naar bed gaat, iedereen die dat doet weet toch de risico's die je kan lopen?

RieBo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 16 mei 2003 08:17

trijntjejohanna schreef:nee dat niet, maar stel je bent 18 en je hebt een jaar verkering en je gaat met mekaar naar bed, en je raakt zwanger.. dan is het dnek ik al wel vrij snel voor mijn gevoel en ben je er ws nog helemaal niet aan toe, en eigenlijk ook nog te "jong" om te trouwen.. daar ben je dan nog niet aan toe denk ik

Dan was je er waarschijnlijk ook nog niet aan toe om met elkaar naar bed te gaan. Lijkt mij?
========================================

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

========================================

hanneke
Verkenner
Verkenner

houden van

Berichtdoor hanneke » 16 mei 2003 08:48

Je trouwt omdat je van elkaar houd. En je gaat hopelijk ook naar bed met iemand omdat je van die gene houd. Als je dus nog niet aan trouwens toe bent ben je ook nog om met iemand naar bed te gaan!
Loof de Here, mijn ziel, en al wat in mij is zijn heilig naam ; loof de Here, mijn ziel, en vergeet niet 1 van zijn weldaden. (psalm103: 1,2)

joepie

Berichtdoor joepie » 16 mei 2003 08:48

Ik denk ook niet dat die vrouwen in afrika zo gelukkig zijn. Waarom denk je dat daar zo een hoog cijfer van aidsgevallen is?
God heeft het ons niet opgelegd als last , maar als bescherming.
En als je met iemand voor je huwelijk naar bed gaat hoefd dat voor mij nog geen lust te zijn, maar kan evenzogoed, verlangen zijn naar elkaar.
En dat je beide het niet meer helemaal in de hand had.

En ik ging er vanuit dat je zwanger kunt raken voor je huwelijk van de man/jongen waar je verkering mee hebt.
Ik ben het ook met ikke eens dat je voor God getrouwd geld als je op zo een manier gemeenschap hebt met iemand.
Bij verkrachting geld dat niet, dat kunnen we zo nalezen in Lev. hoe God daar omgaat met de verkrachters.

hanneke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor hanneke » 16 mei 2003 08:53

ik ben het echt met joepie eens.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 19 mei 2003 16:37

Jullie hebben gelijk, je hoort niet voor het huwelijk met elkaar naar bed te gaan en je hoort ook te wachten totdat je echt iemand gevonden hebt waar je van houdt. In theorie een mooi verhaal, maar werkt het in de werkelijkheid ook altijd zo?
Je moet de gevolgen onder ogen zien van je daden op zo'n moment, helemaal mee eens. Komt er een kindje, blijft dat kindje (ik zal daar helemaal gek van wezen, ben dol op kinderen). Maar om dan ook meteen het huwelijksbootje in te stappen? Daar moeten de toekomstige vader en moeder over beslissen en niemand anders. Geen dominee of ouderling of ouders die die beslissing kunnen nemen.

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 19 mei 2003 16:56

Kijk, hoe zit het als jongen en meisje met elkaar naar bed zijn gegaan en zij krijgt een kind. Maar ze willen niet trouwen, maar willen wel graag allebei het kind.... Waar wordt het kind dan opgegroeid? bij vader of bij moeder?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 19 mei 2003 17:34

anna schreef:Kijk, hoe zit het als jongen en meisje met elkaar naar bed zijn gegaan en zij krijgt een kind. Maar ze willen niet trouwen, maar willen wel graag allebei het kind.... Waar wordt het kind dan opgegroeid? bij vader of bij moeder?

allebij een kind? en niet trouwen?
is samenwonen een optie :roll:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”