Genegenheid laten merken aan vrienden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joos
Mineur
Mineur

Re: knuffie

Berichtdoor joos » 27 jul 2005 18:34

martin29 schreef:
joos schreef:En wat vindt je 'bestaande relatie' (ik lees: vriendin of vrouw) daar dan van??

je hebt inderdaad goed gelezen mijn vrouw is mijn bestaande relatie.
in het begin heeft ze er moeite mee gehad maar nu steeds minder omdat ik heel open ben naar mijn vrouw toe hoe ik omga met vriendin .
daarbij komt denk ik ook een stukje vertrouwen om de hoek kijken ,ik bedoel dat als je goede vrienden ben van elkaar waarom zou je elkaar dan niet een knuf mogen geven ?of is dat alleen als het een vriendschap tussen man en vrouw betrefd?
ben benieuwd naar je antwoord op laatste vraag ..

Ik kan me heel goed van je vrouw voorstellen dat ze daar moeite mee heeft of had!! En dan moet je ook nog even bedenken dat vrouwen meestal minder jaloers zijn dan mannen.. ja toch? (volgens mij denken mannen nog sneller ergens iets achter dan vrouwen, maar dat ligt misschien aan mij).
Allereerst moge duidelijk zijn dat ik jou natuuuuurlijk goede vrienden gun, daar kun je bijna niet zonder. Maar ik zou het zelf als vrouw NIET fijn vinden als mijn man zou knuffelen met een vriendin omdat ie daar nu zo'n goeie band mee heeft... Zou dat toch als een vorm(pje) van vreemdgaan beschouwen denk ik..
Opzichzelf ben ik niet tegen het omhelzen van mannen en vrouwen, maar als mijn vriend een ander meisje een flinke knuffel zou geven.. :| kzou er niet blij mee zijn!! (en hij andersom nog veel minder denk ik).
Maar het ligt er wel aan wat je gewent bent, hoe vrij je bent enzo. Mijn vriend en ik zijn sowieso niet van die 'omhelsmensen', dat scheelt denk ik ook nogal. Dan vind je het sneller errug vreemd.

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 27 jul 2005 21:48

Aragorn schreef:
martin29 schreef:
Aragorn schreef:Als ik jouw vrouw zou zijn zou ik minder 'bang' zijn voor de knuffels dan wel voor het risico dat je je diepste zieleroerselen eerst met iemand anders dan met haar deelt. Een soort emotioneel vreemdgaan zegmaar. :)

is het niet zo dat je soms beter dingen met een ander kan delen dan met je eigen vrouw omdat het anders weleens heel pijnlijk kan zijn om bepaalde dingen te delen met je eigen vrouw voor haar en voor jezelf?

Dat kan idd voorkomen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het echt fijn is voor je vrouw om niet alles te delen. Tuurlijk zijn er dan weleens lastige dingen, maar door het dan maar niet te zeggen wordt het alleen maar pijnlijker.

en naar mijn idee mag je best een stukje prive binnen je relatie hebben als het maar niet stiekum is want alles wat stiekum is is niet goed .
en de een kan dat emo vreemdgaan noemen de ander noemt dat dingen kunnen delen met een ander dan je partner .

Hehe, zo kun je 'gewoon' vreemdgaan ook noemen natuurlijk. :P Maar ik zou er toch 'moeite' mee hebben als je partner daarin niet de eerste is. Want je voelt je vaak toch het meest op je gemak bij mensen met wie je alles kunt delen en dan heb ik liever dat dat m'n partner is dan een andere vriend(in).

het kan zijn dat het pijnlijk lijkt maar ik denk dat je dan de hele situatie zuo moeten kennen waarover ik het met vriendin heb.
maar laat ik het hierop houden ;als je heel diep in de ....zit en je vindt bij een vriendin een dusdanig voorstellingsvermogen en herkenning dat jij je verhaal daarkwijtkan op een manier dat je het kan verwerken terwijl je dat bij je vrouw mist omdat zij dat vermogen niet heeft en ''niks'' meegemaakt heeft voor wie zou je dan kiezen ?maar zou het anders zijn als die vriendin een vriend zou zijn ?of als dat een maatschappelijk werkster van mijn eigen leeftijd?

ikdenkdat gewoon reemdgaan toch anders is omdat je dan iets dusdanigs intiems deelt wat je met je eigenpartner alleen zou moeten delen.
I COULD BE YOU OR ANYONE...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 jul 2005 22:06

Ik zou het erger vinden als mijn vriend veel persoonlijke,
intieme problemen met iemand anders deelt (ipv met mij),
dan dat hij lichamelijk vreemd zou gaan.

Voor de rest,
mn vriend mag knuffelen met wie hij wil.
Iemand anders hier vond dat een vorm van vreemdgaan,
maar dat vind ik nogal zwaar overdreven. :)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 jul 2005 22:23

J a okay, maar als hij iemand zwaar knuffled....ben ik toch een soort van jaloers of bang...terwijl je weet hem te vertrouwen.......

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jul 2005 22:50

AikonGirl schreef:Ik zou het erger vinden als mijn vriend veel persoonlijke,

Inderdaad, mij ook dus.

@martin29: ik zou het denk ik idd anders vinden als mijn vriendin dat met een andere vriendin zou doen dan met een vriend. Maar hoewel het voor kan komen dat je aan een vriendin bepaalde dingen éérder vertelt, dan nog zou ik het niet geweldig vinden als ze het alléén maar met haar zou delen.
Het is natuurlijk wel voorstelbaar enzo, in jouw geval ook, maar dat zegt niet dat ik het ideaal zou vinden. En je diepste zieleroerselen vind ik minstens zo intiem of intiemer dan seks. I mean, seks kun je (in principe) met iedereen hebben, diepe persoonlijke gesprekken niet.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 jul 2005 22:52

En toch is sex met een ander de reden om er mee te kappen, en een diep gesrpek met een vrouw niet....hoewel....het hangt er vanaf wat dat je relatie en intime band beinvloed!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jul 2005 22:55

essieee schreef:En toch is sex met een ander de reden om er mee te kappen, en een diep gesrpek met een vrouw niet....hoewel....het hangt er vanaf wat dat je relatie en intime band beinvloed!

Inderdaad, seks met een ander zou voor mij niet per defintie het einde van de relatie betekenen (maar er moeten dan wel even een paar dingen uitgepraat worden denk ik zo :P ).

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 28 jul 2005 00:32

Voor de rest,
mn vriend mag knuffelen met wie hij wil.
Iemand anders hier vond dat een vorm van vreemdgaan,
maar dat vind ik nogal zwaar overdreven. :)

op zich kan ik me je reactie wel voorstellen maar zoals ik al eerder schreef wil ik eerlijk gezegd niet te diep ingaan op de dingen die ik bespreek met haar ik wil er nog wel een vraag aan vastkoppellen :
in hoeverre geldt dit voor jouw als deze gesprekken met ''een'' vriendin jouw zouden helpen om je heden beter op een rijtje te krijgen ?
of liever gezegd stel je voor dat jou vriend dat nodig zou hebben ?wat dan ?zou je dan ook zeggen je moet zulke dingen met mij delen en hij zou dat doen maar hij merkt dat je hem niet genoeg begrijpt en dat jij jezelf niet in zijn situatie kan verplaatsen wat op langere termijn gevolgen heeft omdat hij zijn verhaal niet kwijtkan .wat zou je dan doen zou je dn zeggen nee als je het er met mij niet over kan hebben dan met niemand want daar ben ik te jaloers voor of whatever ,of zou je zeggen joh wat ben ik blij dat je iemand gevonden heb waarmee je het wel kan delen en waardoor je de mogenlijkheid krijgt om jezelf weer te worden ?

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 28 jul 2005 00:44

Aragorn schreef:

Inderdaad, mij ook dus.

@martin29: ik zou het denk ik idd anders vinden als mijn vriendin dat met een andere vriendin zou doen dan met een vriend. Maar hoewel het voor kan komen dat je aan een vriendin bepaalde dingen éérder vertelt, dan nog zou ik het niet geweldig vinden als ze het alléén maar met haar zou delen.
Het is natuurlijk wel voorstelbaar enzo, in jouw geval ook, maar dat zegt niet dat ik het ideaal zou vinden. En je diepste zieleroerselen vind ik minstens zo intiem of intiemer dan seks. I mean, seks kun je (in principe) met iedereen hebben, diepe persoonlijke gesprekken niet.

weet je ik vraag me af of het dan niet een soort (een beetje begrijpelijke)jaloezie is als het anders wordt als je vriendin het wel tegen een vriendin mag vertellen en liever neit tegen een goede vriend.
wat is het verschil ?dat is mijns inziens niet echt helemaal alleen dit dat je jezelf eerder kan voorstellen dat je vriend of vriendin dan iets zou kunnen krijgen met die ander omdat hij/zij dan van het andere geslacht is.
ergens kan ik me die angst ook wel voorstellen maar ik ben daar zelf niet bang voor dat ik dat zal doen .
dit puur en alleen dat al zou er meer gaan ontstaan tussen die vriendin en mij dan zouden onze relaties die we hebben en de vriendschap die we hebben kapot gaan en dat willen we alletwee niet.

dit wil niet zeggen dat ik het niet helemaal eens ben met jouw stelling want voor mijn gevoel kan je ok inderdaad sex met iedereen hebben maar liefde niet .
en liefde daar is de sex wel een onderdeel van maar niet de hoofdzaak .

laat ik eens heel serieus worden stel je heb een goede relatie maar je kan niet met je partner niet over je persoonlijk geloof praten ..
wat doe je dan zwijg je erover tegen iedereen en bid je dat het mag veranderen of bid je dat het mag veranderen en praat je er met een goede vriend vriendin over ?

begrijp me goed dit enkel als voorbeeld!
btw ben benieuwd naar de rest van de reagerende hier ook over denken ... 8)

Nathanael

Berichtdoor Nathanael » 03 aug 2005 17:58

Aragorn schreef:
Inderdaad, mij ook dus.

Ja dat is één aspect; maar seks (vreemdgaan) verbreekt in principe de bestaande relatie, en dat doet een goed gesprek niet.

Sproetje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sproetje » 03 aug 2005 18:06

ik vind het zelf niet nodig om een knuffel of 3 zoenen van een vriend of vriendin te krijgen.

maar ikzelf geef wel weer 3 zoenen of een knuffel aan vrienden, dat zit nou eenmaal in me, dit heb ik altijd gedaan.
een spontaan karaktertrekje, maar als hun dat niet bij mij doen, dan is dat niet erg, iedereen anders, de een die vind het fijn om iemand zo te verwelkommen en de ander voelt zich daar niet prettig bij, nou ja prima toch!!!
Iemand die zichzelf aanprijst, is niet van waarde.
Maar als iemand door de Here geroemd wordt, is dat een bewijs van zijn waarde.
2 Corinthe 10:18

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 03 aug 2005 20:18

Kleine opmerking maybe.....ik kan soms van een vriendschappelijke knuffel helemaal opladen.....

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 04 aug 2005 10:59

in mijn familie zijn ze niet erg knuffelig, dus zelf ben ik ook wat met afstand houden opgegroeid.

Maar tegenwoordig als ik in de vriendengroep kijk, kunnen we als jongens net zo close zijn als de meisjes onder elkaar, soms ook wel vermakelijk als je merkt dat anderen toekijken hoe je vrienden knuffelt en kust.
Tegenover sommige meisjes bewaar ik voor mezelf liever wat afstand, want zoals al genoemd, heb ik als man een beetje de neiging anders gevoelens te krijgen die ik niet de juiste vriendschappelijke band vind ;)

Erg leuk te lezen hoe er meer zijn die zich ergeren aan de 'verplichte?' 3x zoenen btw :)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Crash

Berichtdoor Crash » 04 aug 2005 13:18

mw schreef:als ik dit allemaal lees, zie ik des te meer dat ik bijna nooit knuffel.

Ik heb een afschuwelijke hekel aan handen schudden. Als ik iemand voor het eerst zie dan schud ik de hand. Maar daarna blijft het (hoop ik) bij het begroeten met woorden. Om over de dire zoenen nog maar niet te spreken... ik houd daar gewoon niet van :oops:
(ik lijk wel een koude kikker :oops: )

Hmz, ik denk dat dat ook wel ligt aan de plek waar je vandaan komt ;)
Ik kan me wel hierin wel vinden...
En soms als ik iemand voor het eerst ontmoet geef ik nog nieteens een hand..
Achja, waarom zou het ook moeten... :wink:
Komt vanzelf wel :P

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 04 aug 2005 14:31

Oh, dat van die plaats verklaart dan een hoop. Veen is ook zo'n ehm.. ja hoe zal ik het zeggen dorp.. Meer afstandelijker zeg maar.

Terug naar “Archief”