Wat voor kerken/gemeenten bezoeken jullie en waarom?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2005 00:34

caprice schreef:
Marnix schreef:Op zich zie ik niet zo veel refo's in de jeugdkerken btw Raido. Waarom? Don't ask me :)

Ik heb er totaal geen behoefte aan. Ik mag genoeg geestelijk voedsel en onderwijs ontvangen in mijn eigen gemeente.

Dat is dan mooi :) Ik heb er wel behoefte aan en ben blij dat er jeugdkerken zijn als aanvulling op de wekelijkse kerkdiensten. Tja het verschilt een beetje per persoon he ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 jul 2005 07:12

caprice schreef:
Marnix schreef:Op zich zie ik niet zo veel refo's in de jeugdkerken btw Raido. Waarom? Don't ask me :)

Ik heb er totaal geen behoefte aan. Ik mag genoeg geestelijk voedsel en onderwijs ontvangen in mijn eigen gemeente.
Ik krijg ook genoeg geestelijk voedsel in mijn gemeente, toch is dat vaak nogal onverteerbaar en download ik wat snackvoedsel, makkelijk verpakt en goed verteerbaar.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 13 jul 2005 07:43

Raido schreef:Ik krijg ook genoeg geestelijk voedsel in mijn gemeente, toch is dat vaak nogal onverteerbaar en download ik wat snackvoedsel, makkelijk verpakt en goed verteerbaar.

In Raido's geval kan ik me voorstellen dat het eten dat wordt geserveerd niet altijd voedzaam is - en dat er dus behoefte ontstaat aan iets anders. Snacks heten niet altijd even gezond te zijn, maar in dit geval denk ik dat we eerder van voedingssupplementen moeten spreken. Eet smakelijk, Raido!
~~Soli Deo Gloria~~

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 jul 2005 07:48

Na deze opmerkingen met een culinaire ondertoon is het denk ik een goed idee om weer ontopic te gaan.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2005 10:10

Om toch nog even een on-topic maaltijdreactie te geven:

Gezond en lekker kan best samen gaan met eten. Zo zie ik die aanvullingen. Gezond omdat het mijn geloof versterkt, lekker vanwege de moderne vormen waarin die rijke inhoud wordt gebracht.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Rianne88
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rianne88 » 13 jul 2005 19:44

[quote="caprice"]Ik heb er totaal geen behoefte aan. Ik mag genoeg geestelijk voedsel en onderwijs ontvangen in mijn eigen gemeente.[/quote]

Je zit niet alleen voor jezelf in de kerk neem ik aan. Je zit er ook voor God en ik vind dat dat heel mooi zichtbaar is in zulke jeugdkerken.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2005 01:03

En daarnaast is het ook goed om samen met mensen uit allerlei kerken Hem te aanbidden. Juist die eenheid vind ik mooi bij jeugdkerken... En wat dat betreft mis ik ook wel wat, iets waarin de gewone kerken behoorlijk tekort schieten...

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 14 jul 2005 08:10

Ik kerk normaal gesproken in een Hervormde (pkn) gemeente. Zo nu en dan HHK, maar ik wordt ook weleens gesingaaleerd in baptistengemeentes, andersoortige pkn kerken, ger gem, etc. etc.

RensRenin
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor RensRenin » 21 jul 2005 11:23

Ik "kerk" in een Hervormde Gemeente op GG, en wel die in Hedel (Bommelerwaard). Omdat ik afkomstig ben uit de GerGem, bevalt het me hier prima omdat er weinig verschillen zijn, en de verschillen DIE er zijn, vallen in positieve zin uit voor de eerstgenoemde: ondanks het conservatisme toch een scheutje evangisch ("wij sturen jullie niet weg, dat deed Jezus ook niet")
Morgen is er weer een nieuwe dag met nieuwe kansen!

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 21 jul 2005 14:16

Als ik bij een vriend in Antwerpen ben bezoek ik daar de CGK, het kerkgebouw heet 'Evangelisch Centrum'
wel leuke gemeente wat ik er over hoor en ervaren heb :)

zie artikel in het RD van vandaag
When I kneel before You, them I'm defying gravity

deSailenSSS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deSailenSSS » 26 jul 2005 20:15

Ik zit in een CGK. Eigenlijk eerst vooral omdat ik in deze kerk ben opgegroeid. Nu ook steeds meer uit overtuiging dat ik in deze kerk op de goede plek zit. Kben gaan graven naar de 'leer' en de oorsprong van het kerkverband. Ik vind daar hele mooie dingen in zitten. Ik ben het niet altijd eens met dingen in het kerkverband of de plaatselijke gemeente, maar dan denk ik maar 'het is overal wat'. En voor het overgrote deel voel ik me er goed thuis.
De CGK vind ik, staat echt midden tussen andere kerken in. De 'lichte' kerken vinden ons te 'zwaar' en de 'zware' kerken vinden ons te 'licht'. En dat is moeilijk, maar tegelijkertijd ook mooi. Want dat betekent dat je ook niet doorslaat naar een bepaalde kant. (Ik weet t, er zijn wel CGKerken die dat wel doen). Gewoon evenwichtig.
Ik onthoud altijd alles.
Het beroerde is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

sunlover
Mineur
Mineur

Berichtdoor sunlover » 29 jul 2005 18:38

Ik ga bijna iedere zondag naar de OGG in Loenen a/d Vecht.
Dichtstbijzijnde kerk waar de waarheid gepreekt word en omdat ik met mijn ouders meega.

gertio
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor gertio » 29 jul 2005 20:56

Ik ben lid van de gkv.

In mijn plaatselijke gemeente is veel te doen. Veel jeugd, bijna wekelijks is er dopen.

Er is heel wat in beweging in de vrijgemaakte kerken. Het is te hopen dat we zo met elkaar omgaan zoals in de Christelijke Gereformeerde kerken. Daar zijn veel grotere verschillen dan bij ons, maar ze houden elkaar in ieder geval vast.
Laatst gewijzigd door gertio op 30 jul 2005 11:16, 4 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 jul 2005 21:07

sunlover schreef:Ik ga bijna iedere zondag naar de OGG in Loenen a/d Vecht.
Dichtstbijzijnde kerk waar de waarheid gepreekt word en omdat ik met mijn ouders meega.

Waarom denk je dat dit de dichtstbijzijnde kerk is waar de waarheid wordt gepredikt? Heb je dat gecontroleerd door alle andere kerkgenootschappen in je omgeving te bezoeken of denk je dat omdat je ouders al in je huidige kerkgenootschap zitten en je nooit hebben toegestaan elders te kerken?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 jul 2005 22:33

Rianne88 schreef:
caprice schreef:Ik heb er totaal geen behoefte aan. Ik mag genoeg geestelijk voedsel en onderwijs ontvangen in mijn eigen gemeente.

Je zit niet alleen voor jezelf in de kerk neem ik aan. Je zit er ook voor God en ik vind dat dat heel mooi zichtbaar is in zulke jeugdkerken.

En ik vind juist de kerk waar Caprice gaat enorm!
Zo zie je, verschillllen blijven!
Ook in die kerk wordt God geprezen dus zie niet in waarom ik dan daarvoor expleciet na een jeugdkerk zou moeten!

Terug naar “Archief”