beste mensen, het is belangrijk om het volgende te beseffen:
op het moment dat je van je zonden afstand neemt, worden ze onmiddelijk vergeven.
Moderator: Moderafo's
waar werd je door geraakt, Kurtyo op die camping?
Mooi stuk. God is in je leven begonnen.
Ik wil een radicaal ander leven gaan leiden, Gods Woord, de bijbel is mij zo ongelooflijk van levensbelang geworden, ik houd van ZIjn boodschap en ik wil het aan iedereen vertellen .
Ik vind het fantastisch, Kurtyo. Volgens mij heb jij je in principe bekeerd en bekeer je jezelf nog iedere dag. Maar dat is een proces en gaat met vallen en opstaan.
Het feit dat je eronder lijdt als je weer geluisterd hebt is daarom een duidelijk signaal. Vooral de moed niet opgeven als je weer in zonde valt, zolang je echt berouw hebt zal God je tot in het oneindige vergeven.
Muse, Radiohead en al die andere shit
Pieter schreef:Moet dit nou?!
Als je zegt dat je veel naar death metal/black metal of wat dan ook luisterde, dan is het ook wel duidelijk. Hoeven we ook niet met dit soort meuk geconfronteerd te worden. Ik wordt er bang van...
Surfer, die opvatting deel ik niet helemaal. Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat ik bekeerd ben. En dat het een proces van vallen en opstaan is ben ik wel weer met je eens. Maar bekeerd? Ik weet het zo net nog niet.
En christenen vallen altijd tegen. Het zijn nog steeds normale mensen. Ook als ze bekeert zijn. Als iemand bekeert is, begint zijn geestelijke leven pas. Als je je leven aan het reinigen bent voor God, ben je al bekeert en ben je bezig met de wedergeboorte. En die wedergeboorte is (helaas) een levenslange strijd van vallen en opstaan
Ze zijn niet neutraal maar ook niet sterk anti-christelijk. Maar als je al iets verder in het persoonlijke leven met God ben doorgedrongen, gaat God ook van je eisen dat je zulke muziek niet meer luisteren wil, omdat er (en ik wil je wel voorbeelden doormailen) in Radiohead en zeker in Muse, teksten gebruikt worden die niet bepaald ten ere van God geschreven zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten