Moderator: Moderafo's
Heel weinig, onder andere omdat ze door een aantal kerken ervan worden tegengehouden om voor zichzelf te denken.rotss schreef:jullie zeggen dus dat de heren vreugdenhil en schimmel wel een punt hebben, maar dat je daarmee niet de hele popmuziek af mag keuren. als je voor je zelf uit zoekt wat wel en niet kan, kun je naar sommige muziek best luisteren. nu even de realiteit, hoeveel jongeren zouden er zijn die een gedegen onderzoek naar popmuziek gaan doen voordat ze er naar gaan luisteren.
Je moet in de hele wereld op je hoede zijn. Inclusief de kerken.rotss schreef:jullie geven aan dat sommige muzikanten in de popwereld slechte bedoelingen met hun muziek hebben. dan moet je toch in iedergeval onderstrepen dat je op je hoede moet zijn.
Dit komt gedeeltelijk omdat ze niet leren om voor zichzelf te denken en niet worden uitgedaagd om zelf een kritische kijk op de samenleving te ontwikkelen. Ze worden eerder aangemoedigd de mening van bepaalde ' leiders', 'kenners' en 'profeten' klakkeloos aan te nemen. Dat leid tot een ongezond wereldbeeld en een verstoord godsbeeld.rotss schreef:ik denk dat de meeste jongeren dat niet zijn.
Ik denk dat gemanipuleerde bijbelstudies, religieuze hoogmoed en sektarisme meer en dieper met het christendom in Nederland zijn verweven geraakt dan je beseft. Iedereen die leven vanuit God serieus neemt is in staat om onderscheid te ontwikkelen.rotss schreef:ik denk dat als je niet genoeg oplet waar je naar luistert je ongemerkt er door beinvloed kan worden. ik denk dat popmuziek meer invloed op iemand heeft dan jullie beseffen.
Dat maak jij er steeds van maar in feite zegt niemand van ons dit. Dat zit in jouw hoofd en in jouw hoofd alleen. Ik denk dat iedereen waar jij het niet mee eens bent op dit forum persoonlijke offers heeft gemaakt en zal blijven maken, met liefde en vanuit overgave.rotss schreef:en dan kun je wel zeggen dat het jammer is van de goede muziek
Dat doe ik ook en lezend door dit forum geloof ik dat de anderen dat ook doen. Ik denk dat je ons zwart afschildert omdat je moeite hebt met wat we zeggen.rotss schreef:waar je dan ook niet naar luistert maar ik persoonlijk kies toch voor muziek wat gemaakt is met een voor mij goede intensie.
rotss schreef:
jullie zeggen dus dat de heren vreugdenhil en schimmel wel een punt hebben, maar dat je daarmee niet de hele popmuziek af mag keuren. als je voor je zelf uit zoekt wat wel en niet kan, kun je naar sommige muziek best luisteren. nu even de realiteit, hoeveel jongeren zouden er zijn die een gedegen onderzoek naar popmuziek gaan doen voordat ze er naar gaan luisteren.
Heel weinig, onder andere omdat ze door een aantal kerken ervan worden tegengehouden om voor zichzelf te denken.
Ik zeg dat de kerken hun plicht verzeken door geen goede en gedegen studies beschikbaar te stellen terwijl er genoeg mensen zijn die bereid zijn om samen te werken en zulke studies te verzorgen.
De wil is er. De mogelijkheden zijn er. Maar de kerken willen niet en laten de Schimmels, Vreugdenhils en van Zons maar los op de jeugd. Daarmee schuiven ze de verantwoordelijkheid af.
rotss schreef:
ik denk dat de meeste jongeren dat niet zijn.
Dit komt gedeeltelijk omdat ze niet leren om voor zichzelf te denken en niet worden uitgedaagd om zelf een kritische kijk op de samenleving te ontwikkelen. Ze worden eerder aangemoedigd de mening van bepaalde ' leiders', 'kenners' en 'profeten' klakkeloos aan te nemen. Dat leid tot een ongezond wereldbeeld en een verstoord godsbeeld.
rotss schreef:
jullie geven aan dat sommige muzikanten in de popwereld slechte bedoelingen met hun muziek hebben. dan moet je toch in iedergeval onderstrepen dat je op je hoede moet zijn.
Je moet in de hele wereld op je hoede zijn. Inclusief de kerken.
rotss schreef:
Dit komt gedeeltelijk omdat ze niet leren om voor zichzelf te denken en niet worden uitgedaagd om zelf een kritische kijk op de samenleving te ontwikkelen. Ze worden eerder aangemoedigd de mening van bepaalde ' leiders', 'kenners' en 'profeten' klakkeloos aan te nemen. Dat leid tot een ongezond wereldbeeld en een verstoord godsbeeld.
rotss schreef:
ik denk dat als je niet genoeg oplet waar je naar luistert je ongemerkt er door beinvloed kan worden. ik denk dat popmuziek meer invloed op iemand heeft dan jullie beseffen.
Ik denk dat gemanipuleerde bijbelstudies, religieuze hoogmoed en sektarisme meer en dieper met het christendom in Nederland zijn verweven geraakt dan je beseft. Iedereen die leven vanuit God serieus neemt is in staat om onderscheid te ontwikkelen.
rotss schreef:
en dan kun je wel zeggen dat het jammer is van de goede muziek
Dat maak jij er steeds van maar in feite zegt niemand van ons dit. Dat zit in jouw hoofd en in jouw hoofd alleen. Ik denk dat iedereen waar jij het niet mee eens bent op dit forum persoonlijke offers heeft gemaakt en zal blijven maken, met liefde en vanuit overgave.
rotss schreef:
waar je dan ook niet naar luistert maar ik persoonlijk kies toch voor muziek wat gemaakt is met een voor mij goede intensie.
Dat doe ik ook en lezend door dit forum geloof ik dat de anderen dat ook doen. Ik denk dat je ons zwart afschildert omdat je moeite hebt met wat we zeggen.
De bewijzen liggen voor me. De kerk heeft ook een deel van de verantwoordelijkheid op te nemen.rotss schreef:rotss schreef:
jullie zeggen dus dat de heren vreugdenhil en schimmel wel een punt hebben, maar dat je daarmee niet de hele popmuziek af mag keuren. als je voor je zelf uit zoekt wat wel en niet kan, kun je naar sommige muziek best luisteren. nu even de realiteit, hoeveel jongeren zouden er zijn die een gedegen onderzoek naar popmuziek gaan doen voordat ze er naar gaan luisteren.
debutler schreef:
Heel weinig, onder andere omdat ze door een aantal kerken ervan worden tegengehouden om voor zichzelf te denken.
Ik zeg dat de kerken hun plicht verzeken door geen goede en gedegen studies beschikbaar te stellen terwijl er genoeg mensen zijn die bereid zijn om samen te werken en zulke studies te verzorgen.
De wil is er. De mogelijkheden zijn er. Maar de kerken willen niet en laten de Schimmels, Vreugdenhils en van Zons maar los op de jeugd. Daarmee schuiven ze de verantwoordelijkheid af.rotss schreef:
debutler schreef:
kom op zeg, ik vind het dus echt niet terecht dat je de schuld in de schoenen van de kerk schuift.
En waarom zou het ze ook iets schelen. Als toch bijna niemand in de kerken bereid is om hen op een goede en positieve manier te begeleiden met het evalueren en analyseren van de wereld om hen heen?rotss schreef:volgens mij is het gewoon zo dat jongeren zich niet bewust zijn van de gevaren van popmuziek, of dat het ze gewoon weinig kan schelen. de hele wereld van popmuziek heeft gewoon grote aantrekkings kracht op jongeren en ze worden er op allerlei manieren mee geconfronteerd.
Ik heb al heel duidelijk gezegd dat dat niet het geval is. LEG ME ALSJEBLIEFT NIET WEER WOORDEN IN DE MONDrotss schreef:rotss schreef:
jullie geven aan dat sommige muzikanten in de popwereld slechte bedoelingen met hun muziek hebben. dan moet je toch in iedergeval onderstrepen dat je op je hoede moet zijn.
debutler schreef:
Je moet in de hele wereld op je hoede zijn. Inclusief de kerken.
ja idd, maar we hadden het nu over popmuziek dus vandaar
rotss schreef:
debutler schreef:
en door de invloed van media en popmuziek leren ze wel voor zichzelf te denken?
Ik denk dat het aan de val van de mensheid ligt zoals beschreven in de Bijbel. Redding in Jezus is niet afhankelijk van werken van mensen zoals het verwijderen van invloeden. Die invloeden zullen altijd blijven. God wil dat we naar Hem luisteren en niet zelf voor God gaan spelen door de wereld te proberen te beheersen en andere christenen te vertellen hoe ze moeten leven.rotss schreef:je ziet veel dat jongeren weggaan bij de kerk en het slechte pad opgaan. ik denk dat de media en de wereld van uitgaan, waar de popmuziek een grote rol inspeelt daar een van de grootste oorzaken van is.
Die zijn daar eenvoudigweg nog niet aan toe. Ik stel voor dat je hen laat zien hoe goed het is om de genade van God te ervaren en uit geloof te leven. Bewijs maar aan hen wat dat waard is in jou.rotss schreef:rotss schreef:
ik denk dat als je niet genoeg oplet waar je naar luistert je ongemerkt er door beinvloed kan worden. ik denk dat popmuziek meer invloed op iemand heeft dan jullie beseffen.
debutler schreef:
Ik denk dat gemanipuleerde bijbelstudies, religieuze hoogmoed en sektarisme meer en dieper met het christendom in Nederland zijn verweven geraakt dan je beseft. Iedereen die leven vanuit God serieus neemt is in staat om onderscheid te ontwikkelen.
inderdaad ja iedereen die dat serieus neemt ja. en de mensen die dit nog niet serieus nemen?
Je draait het om. Als niet alle popmuziek slecht is, is het vreemd als je de goede dingen ook weg doet. Dat is totaal iets anders dan zeggen dat je helemaal geen muziek op kunt geven omdat je het goed vindt.rotss schreef:rotss schreef:
en dan kun je wel zeggen dat het jammer is van de goede muziek
debutler schreef:
Dat maak jij er steeds van maar in feite zegt niemand van ons dit. Dat zit in jouw hoofd en in jouw hoofd alleen. Ik denk dat iedereen waar jij het niet mee eens bent op dit forum persoonlijke offers heeft gemaakt en zal blijven maken, met liefde en vanuit overgave.
dat zit niet alleen in mijn hoofd het is vooral in het begin van de discussie verschillende malen gezegd dat er ook goede popmuziek is en dat het jammer is als je alles aan de kant zet.
Nou, veel plezier ermee. Niemand houdt je tegen.rotss schreef:rotss schreef:
waar je dan ook niet naar luistert maar ik persoonlijk kies toch voor muziek wat gemaakt is met een voor mij goede intensie.
debutler schreef:
Dat doe ik ook en lezend door dit forum geloof ik dat de anderen dat ook doen. Ik denk dat je ons zwart afschildert omdat je moeite hebt met wat we zeggen.
nee dat denk je niet goed ik schilder jullie niet zwart wit af het feit is gewoon dat jullie naar popmuziek luisteren (wat jullie onderzocht hebben en goed bevonden) ik alleen naar muziek wat duidelijk als doel heeft God te eren. onder een goede intensie versta ik dus dat het tot eer van God is. daarmee zeg ik niet dat ik beter ben, voor mijn gevoel is dat gewoon het beste.
God wil dat we naar Hem luisteren en niet zelf voor God gaan spelen door de wereld te proberen te beheersen en andere christenen te vertellen hoe ze moeten leven.
Ik stel voor dat je hen laat zien hoe goed het is om de genade van God te ervaren en uit geloof te leven. Bewijs maar aan hen wat dat waard is in jou.
Je draait het om. Als niet alle popmuziek slecht is, is het vreemd als je de goede dingen ook weg doet. Dat is totaal iets anders dan zeggen dat je helemaal geen muziek op kunt geven omdat je het goed vindt.
Popmuziek is iets wat mensen beinvloedt. Zo hoort het. Het zou raar zijn als het geen invloed had. Daarom is het goed en gezond als christenen luisteren naar popmuzikanten die wat te zeggen hebben.
Leg eens uit, wat is volgens jou dat doel achter de muziek wat je niet onderstreept?rotss schreef:God wil dat we naar Hem luisteren en niet zelf voor God gaan spelen door de wereld te proberen te beheersen en andere christenen te vertellen hoe ze moeten leven.
precies!!Ik stel voor dat je hen laat zien hoe goed het is om de genade van God te ervaren en uit geloof te leven. Bewijs maar aan hen wat dat waard is in jou.
dat doe ik op mijn manier en jij op de jouwe!!Je draait het om. Als niet alle popmuziek slecht is, is het vreemd als je de goede dingen ook weg doet. Dat is totaal iets anders dan zeggen dat je helemaal geen muziek op kunt geven omdat je het goed vindt.
ik draai niks om. heb al verschillende malen gezegd dat ik niet naar wereldse muziek luister omdat ik het doel achter de muziek niet onderstreep. ik ben het er niet mee eens dat sommige popmuziek goed is ook al is sommige muziek neutraal.
Weet ik uit ervaring en jarenlange studie. Daarom ben ik het ook niet met je eens want ik vind dat je met teveel gevoelsargumenten komt.rotss schreef:Popmuziek is iets wat mensen beinvloedt. Zo hoort het. Het zou raar zijn als het geen invloed had. Daarom is het goed en gezond als christenen luisteren naar popmuzikanten die wat te zeggen hebben.
vind jij!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten