Mondriaan schreef:Lalage schreef:is lastig he. Maar esra: doe 't lekker in stapjes, dat is de beste manier voor iedereen, HSP of nietEn dan kan je het misschien wel zo uitkienen dat je vlak na je trouwdag het stapje naar gemeenschap zet. (En nee dat lijkt me niet de laatste stap.)
ik snap jou heel goed!
Je mag van verkering genieten, en intiem bij elkaar zijn. en het is goed als het niet bij een zoen blijft!
maar elkaar al geheel naakt zien! dat lijkt mij toch te ver.
al zou je elkaar niet gevoelt hebben hoe iemand is ja dan kun niet met iemand in een avond wel gemeenschap hebben. Daar is zeker wel een punt.
toch moet je mijns inziens wel terughoudendheid hebben en niet onnadenkend en nonchaland met seksualiteit omgaan.
en als je elkaar langer kent en je groeit geestelijk goed naar elkaar komt het lichamelijk groeien toch net zo hard mee maar je moet je weldegelijk houden aan afspraken en grenzen naar elkaar, en als je zover ben dat het lichamelijk verlangen zo sterk wordt is het denk ik ook tijd dat je gaat uitkijken naar je trouw dag. ga dan ervoor zorgen dat dat kan in de tijd dat je nog naar elkaar toegroeit zonder spanning! of krampachtigterughouden van je zelf?beiden
mijn mening is ook dat je elkaar toch wel meer van elkaar zal gaan zien maar dan gaat het meestal niet vooruitgedacht.
wat wel belangrijk blijft houd maat en stel een tijd dat je elkaar aanraakt/ziet.
mischien zo een hoop warrige gedachttte op een hoop geveegd, mocht het niet duidelijk zijn laat het horen en reageer gerust!
Mondriaan
niet warrig hoor
juist heel duidelijk
niet hypocriet, maaar menselijk en duidelijk.
je antwoord beteklent veel voor me