Is deze website ook op zondag open?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 17 sep 2002 15:40

Ga bij je zelf eens na.... en misschien wel met de vraag van: God wat wilt Gij wat ik doen zal.... Misschien simpel gezegd. Maar dat heb ik geleerd. Niet alleen met deze dingen, maar ook bij andere activiteiten ect... Kijk eens naar de zaterdagavond besteding of iets dergelijks...

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 17 sep 2002 16:44

Het is onmogelijk om een site op zondag af te sluiten. Sites die beweren dat ze zondags niet bereikbaar zijn, jokken een weinigje. De voordeur gaat welliswaar dicht, maar diverse achterdeuren blijven gewoon open staan. Wie vindt dat je een ander niet voor je moet laten werken op zondag, dient dan wel consequent te zijn: dus ook geen gas en electriciteit gebruiken.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

xepa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor xepa » 17 sep 2002 20:11

Omega dat zijn erg grote woorden voor denk ik iemand die weinig van automatisering afweet. althans dat laat je door zo'n antwoord weten

Ik werk namelijk voor Solcon en wij hosten het RDnet en omsionswil. of ik achter hun standpunt staat is een andere vraag, maar deze sites zijn niet bereikbaar Ook niet door de door jou gesteld achterdeur. de servers gaan geheel uit op zondag en het loginscript kopieert zichzelf naar een andere server waar je dan keurig krijgt te zien dat deze website niet beschikbaar zijn...

ps: op zondag zit er niemand op kantoor !!!
Ps met de huidige automatisering is ook voor het gebruik van Gas en Electriciteit geen mens kracht meer nodig. die komen opdraven als er problemen zijn..

groeten
xepa

henkie
Beheerder

interessant!

Berichtdoor henkie » 17 sep 2002 22:55

hoi xepa,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de gang van zaken bij solcon. wat is het beleid daar t.a.v. de zondag? Wat gebeurt er als er een storing is?
Ik ben trouwens van mening dat zulk werk geoorloofd is. Zonder het verhelpen van die storing is het niet mogelijk om een normaal bedrijf te leiden. Het is noodzakelijk werk.

Is het trouwens mogelijk om 1 bepaalde website af te sluiten? Er staan toch meerdere sites op een server?

Ik werk namelijk voor Solcon en wij hosten het RDnet en omsionswil. de servers gaan geheel uit op zondag en het loginscript kopieert zichzelf naar een andere server waar je dan keurig krijgt te zien dat deze website niet beschikbaar zijn...

Als we erg precies gaat zijn, maakt het natuurlijk niet uit of je je eigen server uitzet en een andere server een melding geeft of dat je je eigen server aanlaat en die de melding laat geven. Ik vind dit een beetje een redenatie met oogkleppen op. Wat dat betreft, ben ik het dan weer met DD eens dat we vaak een beetje kort door de bocht denken.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 18 sep 2002 10:02

Ik denk dat wanneer je vind dat het op zondag niet kan.. je gewoon zelf je computer niet moet aanzetten.
Dichtgooien is niet reel!
Als we gaan beginnen met 'op zondag ervoor werken' kunnen we bijna niets meer doen/aanzetten
Time flies when you have none!

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 18 sep 2002 11:46

inderdaad sterretje, iedereen heeft daar zn eigen verantwoordelijkheid in. De zondag is er in de 1e plaats voor de Heere en Zijn dienst. In de 2e plaats voor de rust en het contact in het gezin.
Bij mij pas de computer en internet daar niet in... want dat is alleen voor mn eigen plezier.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 18 sep 2002 12:57

Tweetytwee verwoordt ook mijn mening...op perfecte wijze.
Maar het geldt niet voor een ieder.
Neem het sociale in het gezin..sommige vinden dat dat betekent zoveel mogelijk elders op bezoek gaan enz.
Zo vult toch een ieder dat weer anders in.

Toch wel leuk om te zien dat meerderen de PC lekker aan de kant laten. Dacht dat ik een van de weinigen was..

Greetz..
Night
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 18 sep 2002 18:14

Beste Xepa,

Het is diverse malen gelukt om de site van het RD (krant) te bekijken op zondag, ondanks dat ze beweerden dat dit onmogelijk was. Datzelfde gold indertijd voor Refotrefpunt. Of dat nog kan nu RDNet bij Solcon zit weet ik niet. Als de hele server er uit gaat, dan wordt dat inderdaad vrij lastig. Ik begrijp dus dat alle sites die op zondag uit de lucht gaan, op dezelfde server staan.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

The Menace
Mineur
Mineur

Berichtdoor The Menace » 18 sep 2002 18:21

ik gebruik mijn pc ook (bijna) nooit op zondag.. ik vind dat ik er al genoeg achter zit doordeweeks en dat is het fijn om het een dag niet te doen. ook past hij niet echt goed bij het sociale leven op zondag.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 19 sep 2002 11:36

Ben het idd met TT en night eens.
Ikzelf gebruik hem eingelijk nooit maar broertje en zusje zitten nogal eens samen spelletjes te doen.. tja waarom niet..

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 19 sep 2002 11:36

Ben het idd met TT en night eens.
Ikzelf gebruik hem eingelijk nooit maar broertje en zusje zitten nogal eens samen spelletjes te doen.. tja waarom niet..

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 19 sep 2002 12:04

klopt wat je zegt night, iedereen vult dat anders in, maar dat kan ook geen kwaad, denk ik. Maar bij contact binnen het gezin vind ik niet familie bezoek horen, dat is een mening...
ja, het ligt er misschien ook aan waar je de computer neerzet. Om even op sterretje in te gaan. Bij ons staatie boven en daar ga je minder makkelijk achter zitten. Hij mag ook absoluut niet in de kamer of in de keuken bij ons..

greetsss. tweetie

sirvienta
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sirvienta » 05 okt 2002 11:21

ik vraag me als newbie wel af of dat eigenlijk wel kan een website op zondag dichtdoen?
liefs van jullie forum-zusje --> sirvienta 's back again!!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 05 okt 2002 11:26

ik vraag me als newbie wel af of dat eigenlijk wel kan een website op zondag dichtdoen?

lees de vorige postings maar. daar staat het antwoord op je vraag

maar waar een wil is, is een weg.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

LiSanne22
Verkenner
Verkenner

Op zondag refoweb bezoeken

Berichtdoor LiSanne22 » 14 nov 2002 15:35

Hallo,

Bekijk het nou eens anders.
Natuurlijk draait het op zondag om de relatie met God, maar net zo goed met elkaar. Als het alleen om God ging kan je ook wel in je bedje blijven liggen en bidden ipv naar de kerk te gaan.
Je bent als mensen bij elkaar om die ook eens te spreken en gedachten uit te wisselen.
Zo ook met sites als refoweb.
Is het dan zo onchristelijk dat wij elkaar ontmoeten op deze site op zondag? Om misschien wat te keuvelen of serieus te praten.
En dat daar dan misschien mensen voor moeten werken, ik zou niet weten wie. De site draait toch wel... als er iets stuk is ga je mij niet aan mijn neus hangen dat ze ernaast zitten te wachten om het te maken.
En dan nog, wat is er mis mee dat iemand wat werk moet verzetten zodat wij elkaar kunnen ontmoeten?
De dominee en organist en koster werken toch ook op zondag? Zodat wij elkaar kunnen ontmoeten in de kerk?

LiSanne

Terug naar “Archief”