Brion schreef:Frost schreef:Stel je voor wat er gebeurd zou zijn:
Baby krijgt na de geboorte allerlei problemen, er wordt door artsen (misschien in het ziekenhuis?) van alles geprobeerd maar het mag niet baten. De artsen constateren dat de dood is ingetreden en er moeten dat vervolgens registreren, ondertekenen en aan allerlei instanties doorgeven. Er moeten besluiten genomen worden over de manier van opbaren etc. En vervolgens staat zo'n baby doodleuk weer op uit de dood, artsen moeten de in gang gezette procedure weer terugdraaien etc. en dat komt dan niet eens in de krant?????? Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is???
Volgens mij gelooft geen mens op dit forum zoiets, alleen zijn de meesten misschien te beleefd om dat zo botweg te zeggen.
Ik ben daar niet te beleefd voor, maar acht het zinloos om er op in te gaan. Ook ik geloof dit niet en vind het ook een broodje-aap-verhaal. Het zal je dan ook niet verbazen dat ik het met de strekking van je pakweg laatste 6 berichten geheel eens ben. Bovendien vind ik het moedig dàt je er tegenin durft te gaan.
Als je op dit soort berichten reageert, zoals een baby die 4 uur nadat de dood is vastgesteld, weer tot leven komt, dan krijg je al gauw te horen dat je dan aan de almacht van God twijfelt. En daar twijfel ik helemaal niet aan. Alleen ontleen ik mijn geloof in de almacht van God niet aan spectaculaire verhalen, die op niets gebaseerd zijn, en hoogstens tot doel hebben ongelovigen over de streep te trekken.
Wat hier gebeurt is niks nieuws. In het verleden heeft op dit forum het verhaal gestaan van de man die van het 10 hoog flat sprong en geen schrammetje had opgelopen. En van dezelfde schrijver het verhaal dat hij uit was met 9 andere vrienden, een groep van 25 agressievelingen tegenkwam, driftig begon te bidden en vervolgens zijn 9 maten totaal inelkaar gemept werden, en hij zelf geen schrammetje opliep. Zelfs kortgeleden nog het verhaal van iemand met een kapot toetsenbord, dat na een intens gebed tot God opeens weer feilloos werkte! Ik heb op alle 3 bovenstaande verhalen gereageerd, omdat ik het niet geloof en omdat ik vind dat je God hier niet voor kunt gebruiken, maar merk dat zoiets zinloos is.
Ik vind het allemaal verhalen die een karikatuur geven van God. Alsof God ons achterna loopt, en als een soort Sinterklaas al onze wensen in vervulling laat gaan. En dan vooral de gelovigen, die hard bidden een beetje voortrekt, en met heel veel spektakel de meest ongelooflijke dingen doet. Ik weiger in zo'n God te geloven, en hoop dat ook nooit te gaan doen.
In de buitengewoon schrijnende documentaire hebben we kunnen zien, hoe vreselijk het mensen kan vergaan die terechtkomen in gemeentes en gebedsgroepjes die dit gedachtengoed uitdragen. Als ik nu nog steeds in dit topic verhalen lees, dat dood-verklaarde baby's weer tot leven kunnen komen, dan vraag ik me af wat we ervan hebben geleerd. Want het aan de man brengen van dit soort onzin is net zo erg en misleidend, als de man van het gebedsgroepje in de docu, die zijn ongelijk pertinent niet wilde bekennen en doodleuk, nadat het kindje al een dag overleden was tegen de intens verdrietige en wanhopige vader zei: "De strijd is nog niet gestreden. De baby kan weer opstaan uit de dood!". Het was voor deze man nòg niet genoeg, en moest per se nog meer ellende veroorzaken door weer valse hoop te geven! Ik vind het allemaal te grof voor woorden. Een "pastorale ramp"!
Oeff. Hardgrondig eens.