Gezondheid, hoe denk jij erover...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 jun 2005 10:50

Waarom wil je discussieren over de definitie van een woord?

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 23 jun 2005 11:25

Nee joh, dat heeft geen zin...is al genoeg gedaan ook :)

psych is ruim vertegenwoordigd hier opt forum, gezondheid is minstens zo interessant...een Combi maakt het nog leuker...wat vindt jij Llg

Zo ff verandert voor jou Llg :mrgreen:
Laatst gewijzigd door aardmannetje op 23 jun 2005 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 jun 2005 11:30

bombi? *denkdenk* ow combi?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 jun 2005 11:36

Simpelweg het woord gezondheid te willen verklaren is geen realiteit.

Gezondheid is een ongewis iets, wat zomaar kan veranderen, bij sommigen zichtbaar, bij anderen (nog) onzichtbaar.
Als je gezond bent, wees daar zuinig op, en spring er niet onverantwoord mee om, en denk niet te makkelijk over iemand die ziek is, terwijl dat niet zichtbaar is.
[irl]Het is niet fijn, als mensen tegen je zeggen, joh, wat zie je er goed uit, terwijl men weet, dat de kankercellen in je voortwoekeren.[/irl]

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 23 jun 2005 11:50

met alle voorzichtigheid, kan iemand met kanker er niet ook goed uitzien?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 jun 2005 11:54

aardmannetje schreef:met alle voorzichtigheid, kan iemand met kanker er niet ook goed uitzien?

Dat kan, ik zie er goed uit, maar, dat is de buitenkant, de binnenkant is een ander verhaal, daar woekert het helaas verder.
Als mensen die dat weten, dan juist alleen op je uiterlijk af gaan, is dat best heel irritant, men geeft je het idee, dat het allemaal wel mee zal vallen, terwijl dat niet zo is.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 23 jun 2005 14:01

Cisca schreef:Dat kan, ik zie er goed uit, maar, dat is de buitenkant, de binnenkant is een ander verhaal, daar woekert het helaas verder.
Als mensen die dat weten, dan juist alleen op je uiterlijk af gaan, is dat best heel irritant, men geeft je het idee, dat het allemaal wel mee zal vallen, terwijl dat niet zo is.

Ik weet niet wat ik wel en niet kan zeggen hierop, wat doet jou goed...

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 jun 2005 14:08

Op zich, valt er weinig over te zeggen, wat ik doe, is de realiteit onder ogen zien, niet makkelijk, maar, je komt er wel het verste mee, verder probeer ik zo positief mogelijk te blijven, en de humor er in te houden, dat levert toch nog een gelukkig leven op.
Als ik bij de pakken neer zou gaan zitten, en zielig gaan zitten doen, werd ik daar ten eerste niet beter van, en verder zou je ook al je contacten kwijtraken, terwijl er nu juist steeds bij komen.
Het is belangrijk, dat iemand je serieus neemt, maar ik wil niet zielig gevonden worden, of medelijden ondervinden, meeleven van mensen dat is iets, wat enorm helpt, om positief te blijven, en toch nog te kunnen genieten.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 23 jun 2005 14:11

Ik heb altijd al eczeem gehad en ook een afwijking in mijn rug waardoor ik vaak rugpijn heb.

Maar ondanks dat noem ik me wel gezond....

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 jun 2005 14:16

Dat is een vorm van ontkenning :wink:

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 23 jun 2005 16:23

Het halfvol- of halfleeg -principe, zie je het van de positieve kant dan heb je minder hinder van de negatieve kant, dit kan denk ik ook wel samengaan met de waarheid/realiteit onder ogen zien.

Het is denk ik wel ieders verantwoordelijkheid om te doen wat je kunt om gezondheid tegemoet te komen, ook als er al een ziekte aanwezig is. Hoe denken jullie hierover?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 jun 2005 16:26

Daar heb je m.i. helemaal gelijk in, ik grijp tenminste iedere kans die ik kan krijgen, qua behandeling aan, hoe vervelend ze soms ook zijn, je wilt nu eenmaal zo lang mogelijk leven :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jun 2005 11:57

Hmm...uhm...
Gezond zijn kan zijn dat je niet ziek bent. Maar ik eet absoluut nooit gezond! Ik eet n ooit fruit enzo, elke dag vlees, en toch benk zelden ziek (alleen door verbranden, maar das n andere oorzaak ;) )
Dus ik eet wel ongezond maar ben gezond :roll:

Maar bij een aantal mensen die niet ziek zijn, zijn toch niet gezond. Zoals mensen die psychisch in de knoop zitten, vind ik niet gezond, al hebben ze vaak geen echte ziekte...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 25 jun 2005 00:10

geen echte ziekte.. :?: :?: :roll:

Terug naar “Archief”