Lichtzwaard schreef:De Bijbel bevat geen enkele leer dan alleen het Heilig Woord Gods ;en het het Woords Gods die de Apostelen ons doorgaven is de Leer van de Apostelen ,dus de leer van de Heilige Katholieke Kerk zonder enig voorvoegsel.Een reformatorische leer bestaat dan als zodadig niet,in die zin heb je allerlei reformatorische leer die ook weer haaks tegen elkaar staan zoniet tegen elkaar ingaan en daardoor maar weer scheuren en maar weer een kerkje er bij stichten.naomi schreef:Ja, natuurlijk, zijn we allemaal.. Alleen kijk uit met zuivere reformatorische schriftuurlijke leer. Ik zeg niet dat je die helemaal aan de kant moet doen, maar pak de bijbel als je bron en niet een leer. Een leer kan nooit de hele bijbel bevatten en is in die zin dus altijd een stukje eenzijdig. Wanneer alle mensen zich op de bijbel zouden beroepen en niet op hun leer, dan zou er misschien al een stuk openheid zijn. Dan begin je namelijk vanuit eenheid (je hebt dezelfde bron) in plaats van verdeeldheid (je hebt een andere leer).jas schreef:Ja ik ben overtuigd van mijn gelijk. Niet omdat ik het verzonnen heb, maar omdat het de zuivere reformatorische Schriftuurlijke leer is, dat er geen 7 maar 2 sacramenten zijn. En het is mijn overtuiging dat de RK kerk een grote dwaalkerk is die zichzelf goddelijke macht toemeet. Mag ik voor mijn overtuiging uitkomen, ja of nee?
Pak de bijbel erbij en wees ook open voor andere meningen, dan kun je namelijk veel van elkaar leren.
De Ware Christen zal zijn mede broeder en zuster in Christus nooit bestrijden, en ziet niet naar voorvoegsels maar zijn waar Katholiek en willen dan zonder enig voor voegsels(voorvoegsels door mensen zelf verzonnen) Unisverseel Katholiek zijn met de Kerk van alle tijden en plaatsen . Maar deze draad ging toch over De zeven Heilige Sacramenten .
Je geeft een goede reactie, maar ik heb wel een opmerking.
Het genootschap dat zich meestal 'de katolieke kerk' noemt heeft als officiele naam (in Nederland): "De Heilige Roomse Kerk". Als je deze kerk aanduidt met Ik begrijp je standpunt, maar ik ben het er dus niet mee eens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paus_Benedictus_XVI
Aldus Estevez.Tijdens de vierde stemronde in de Sixtijnse kapel op 19 april 2005 werd kardinaal Joseph Ratzinger tot paus verkozen. Dit werd om 18.45 uur bekendgemaakt door Mgr. Jorge Arturo Kardinaal Medina Estevez, kardinaal-protodiaken van het College van Kardinalen, die op het balkon van de Sint-Pieterskerk de woorden sprak:
Annuntio vobis gaudium magnum; habemus Papam: Eminentissimum ac Reverendissimum Dominum, Dominum Josephum, Sanctae Romanae Ecclesiae Cardinalem, Ratzinger, qui sibi nomen imposuit Benedictum XVI (= decimum sextum).
(Vertaling: "Ik verkondig u een grote vreugde; we hebben een paus: de meest eminente en Eerwaarde Heer, de Heer Joseph, kardinaal van de Heilige Roomse Kerk, Ratzinger, die de naam Benedictus XVI heeft aangenomen.")
Bedoel je deze kerk met de Heilige Katholieke Kerk? Wat bedoel je met kerk?
Groetjes,
Nathanael