Zo waren al de dagen van Adam, die hij leefde, negenhonderd jaren, en dertig jaren; en hij stierf.
Moet je dat ook zien als miljoenen jaren? Of hield dat na adam opeens...fjoep..op? Was toen de ontwikkeling klaar?
Moderator: Moderafo's
Zo waren al de dagen van Adam, die hij leefde, negenhonderd jaren, en dertig jaren; en hij stierf.
miss t schreef:caprice schreef:Staat EO dan toch voor Eeuwige O...?
Ik durf het niet voluit neer te zetten.
Ik vind dit soort uitspraken dus echt niet kunnen... Laat het oordelen aan God over wil je.
Optimatus schreef:Maaikje schreef:Maar er staat toch duidelijk in de Bijbel: En het was morgen geweest, en het was avond geweest, de 1e dag.
En een stukje verderop de 2e dag, enz.
En dag duurt bij mij nog steeds 24 uur.
Hoe verklaar jij dan het feit dat er fossielen zijn? Of dat er botten worden gevonden van tyrannosaurussen?
caprice schreef:miss t schreef:caprice schreef:Staat EO dan toch voor Eeuwige O...?
Ik vind dit soort uitspraken dus echt niet kunnen... Laat het oordelen aan God over wil je.
Mag er al niets meer van gezegd worden als iemand die zich christen noemt afwijkt van datgeen wat duidelijk in Gods Woord beschreven staat?
miss t schreef:caprice schreef:miss t schreef:caprice schreef:Staat EO dan toch voor Eeuwige O...?
Mag er al niets meer van gezegd worden als iemand die zich christen noemt afwijkt van datgeen wat duidelijk in Gods Woord beschreven staat?
Laatste opmerking hierover, want het gaat off-topic.
Je mag van mij reageren, maar je reageert niet. Wat je doet is een opmerking droppen, niet onderbouwd en niet relevant aan het onderwerp.
Jij durft het niet, maar ik ken de opmerking ook en met de 'O...' bedoelde je "Ondergang". Dat is veroordelend en ik vind het totaal niet kunnen om een dergelijke opmerking te maken. Ook (juist) niet als grapje...
caprice schreef:miss t schreef:caprice schreef:Staat EO dan toch voor Eeuwige O...?
Optimatus schreef:caprice schreef:miss t schreef:caprice schreef:Staat EO dan toch voor Eeuwige O...?
Niet overdreven zielig doen. Als iemand iets ter discussie stelt, moet je er weerwoord of geven of het niet doen, maar niet gaan zitten kniezen.
En als antwoord op Jas: nee, er hoeft niet overal een verklaring voor te worden gevonden, maar als iemand er naar vraagt, moet je die vraag proberen te beantwoorden, want blijkbaar wil iemand iets weten.
Om maar van wal te steken: ik geloof in de evolutie, maar die is niet zomaar ontstaan. Zomaar zou suggereren dat er van alles en nog wat zuiver toeval is. De evolutie zit echter zodanig geniaal in elkaar, dat Iemand die heeft opgestart: God, de Schepper.
Dr. J. Douma schreef:Zouden we Genesis 1 letterlijk nemen, dan verstrikken we ons in onoplosbare problemen. Zo lezen we dat God op de eerste dag het licht schiep. Daar rijst reeds de vraag hoe lichtval op de aarde mogelijk was zonder zon, maan en sterren, die pas op de vierde dag geschapen zijn.
jas schreef:Wel, ik geloof in de schepping zoals die in de Bijbel beschreven staat. En ik ben tevens van mening, dat je wanneer je Genesis 1 niet gelooft, je ook geen aanspraak kunt maken op enige belofte die God in Zijn Woord verkondigt. Want waarom zouden die dan wel juist zijn?
Er staat duidelijk; God schiep! Dat staat dus lijnrecht tegenover evolutie. Je kunt niet een gelovige zijn, en tevens de schepping verwerpen.
miss t schreef:jas schreef:Wel, ik geloof in de schepping zoals die in de Bijbel beschreven staat. En ik ben tevens van mening, dat je wanneer je Genesis 1 niet gelooft, je ook geen aanspraak kunt maken op enige belofte die God in Zijn Woord verkondigt. Want waarom zouden die dan wel juist zijn?
Er staat duidelijk; God schiep! Dat staat dus lijnrecht tegenover evolutie. Je kunt niet een gelovige zijn, en tevens de schepping verwerpen.
En what about Genesis 2 dan? Lees dit eens...
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten