Helderziend ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 16 jun 2005 21:00

Bharat schreef:
Dreamster schreef:
Bharat schreef:Helderziendheid is onderdeel vanhet mens zijn, het is een kwestie van ontwikkelen. Al hoe wel sommige er vanaf hun kinderjaren al bewust van zijn maar dat heeft te maken met je doel van dit leven.

Is het zo raar dat wanneer je terug kan kijken, in het heden kan zijn dat je dan ook vooruit kan kijken . Voor jezelf of een ander. Nee.

leef in liefde

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID:
Het gaat niet over het helderzien, het gaat erom of het van God komt

Heeft God de mens niet geschapen naar Zijn evenbeeld? Zo ja en helderzien is 'deel van het mens zijn' dan is het dus van God.

Nou vergeet je eens stuk...is de mens met de zondeval niet dat beeld verloren...het is dus niet normaal om goddelijke gaven te hebben!
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Collateral

Berichtdoor Collateral » 17 jun 2005 00:14

Uit Hem, door Hem en tot Hem zijn alle dingen. Maar veel refo's vinden bepaalde zaken kennelijk zo benauwend dat ze ze lukraak aan de satan toeschrijven - wordt zo de satan niet iets teveel macht toegeschreven? Wordt Marcus 11:23 niet een beetje vergeten? "Want voorwaar zeg Ik u, dat, zo wie tot dezen berg zal zeggen: Word opgeheven en in de zee geworpen; en niet zal twijfelen in zijn hart, maar zal geloven, dat hetgeen hij zegt, geschieden zal, het zal hem geworden, zo wat hij zegt." Helaas wordt dat soort geloof in de christelijke hoek niet veel gevonden...

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 17 jun 2005 04:25

ik heb eigenlijk een vraag waardoor je misschien gelijk een antwoord hebt.
heeft deze man je op Jezus gewezen en op wat Hij heeft gedaan voor ons ?
zo niet dan denk ik niet dat je mag twijfelen of deze man door God gestuurd is en een "profeet" zou zijn .
want lees elke profetie maar na in de bijbel er staat altyd "zo zegt de Heere " of de naam van God wordt in ieder geval gebruikt om de weg te wijzen die mensen moeten gaan .

ik hoop dat je hier wat mee kan .
I COULD BE YOU OR ANYONE...

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 17 jun 2005 11:36

Collateral schreef:Uit Hem, door Hem en tot Hem zijn alle dingen. Maar veel refo's vinden bepaalde zaken kennelijk zo benauwend dat ze ze lukraak aan de satan toeschrijven - wordt zo de satan niet iets teveel macht toegeschreven? Wordt Marcus 11:23 niet een beetje vergeten? "Want voorwaar zeg Ik u, dat, zo wie tot dezen berg zal zeggen: Word opgeheven en in de zee geworpen; en niet zal twijfelen in zijn hart, maar zal geloven, dat hetgeen hij zegt, geschieden zal, het zal hem geworden, zo wat hij zegt." Helaas wordt dat soort geloof in de christelijke hoek niet veel gevonden...

Dat klinkt wel heel mooi, maar ruk je nou de tekst uit zijn verband. Het gaat in dat gedeelte over de kracht van het geloof! Niet over dat God de mens alle macht geeft. Heb je dat stukje gelezen, over de zeelandhallen in Goes. En dan zeg je heel blij, in Hem, en door Hem, en tot Hem zijn alle dingen. Kijk eens naar Job, gaf God de duivel daar ook niet veel macht!!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 17 jun 2005 12:11

Dreamster schreef:
Bharat schreef:
Dreamster schreef:
Bharat schreef:Helderziendheid is onderdeel vanhet mens zijn, het is een kwestie van ontwikkelen. Al hoe wel sommige er vanaf hun kinderjaren al bewust van zijn maar dat heeft te maken met je doel van dit leven.

Is het zo raar dat wanneer je terug kan kijken, in het heden kan zijn dat je dan ook vooruit kan kijken . Voor jezelf of een ander. Nee.

leef in liefde

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID:
Het gaat niet over het helderzien, het gaat erom of het van God komt

Heeft God de mens niet geschapen naar Zijn evenbeeld? Zo ja en helderzien is 'deel van het mens zijn' dan is het dus van God.

Nou vergeet je eens stuk...is de mens met de zondeval niet dat beeld verloren...het is dus niet normaal om goddelijke gaven te hebben!
Als je wedergeboren bent als goed is wel, het is zelfs de bedoeling dat je streeft naar die gaven, met als hoogste de profetie!
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 17 jun 2005 13:11

vecht je daarmee mij aan of geef je me gelijk?

Collateral

Berichtdoor Collateral » 17 jun 2005 14:57

Dreamster schreef:
Collateral schreef:Uit Hem, door Hem en tot Hem zijn alle dingen. Maar veel refo's vinden bepaalde zaken kennelijk zo benauwend dat ze ze lukraak aan de satan toeschrijven - wordt zo de satan niet iets teveel macht toegeschreven? Wordt Marcus 11:23 niet een beetje vergeten? "Want voorwaar zeg Ik u, dat, zo wie tot dezen berg zal zeggen: Word opgeheven en in de zee geworpen; en niet zal twijfelen in zijn hart, maar zal geloven, dat hetgeen hij zegt, geschieden zal, het zal hem geworden, zo wat hij zegt." Helaas wordt dat soort geloof in de christelijke hoek niet veel gevonden...

Dat klinkt wel heel mooi, maar ruk je nou de tekst uit zijn verband. Het gaat in dat gedeelte over de kracht van het geloof! Niet over dat God de mens alle macht geeft.

Waarom niet? Letterlijk staat er: als je gelooft dat iets gebeurt, gebeurt het ook.

Heb je dat stukje gelezen, over de zeelandhallen in Goes. En dan zeg je heel blij, in Hem, en door Hem, en tot Hem zijn alle dingen.

Zo staat het in de bijbel. ("Uit Hem..." overigens, maar "in Hem" vind ik ook wel mooi. :) ) Tja, en dat stukje over de zeelandhallen in Goes: ook daarin gaat het over geestkracht; wat mij betreft dezelfde geestkracht als waar Jezus het over heeft. Je kunt de kracht van het geloof echter voor goede en minder goede dingen gebruiken.

Kijk eens naar Job, gaf God de duivel daar ook niet veel macht!!

Ja - en was dat slecht? (Overigens vat ik dat verhaal symbolisch op, niet letterlijk.)

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 17 jun 2005 15:02

Whaha...wat ik symbolisch opvat vat jij letterlijk op, en wat ik letterlijk opvat vat jij symbolisch op...wat isset nou.

Nathanael

Re: Helderziend ?

Berichtdoor Nathanael » 17 jun 2005 18:57

Annemieke86 schreef:Ik chatte net met een man op MSN. Hij vertelde dat hij aan de hand van een pasfoto (niet op commando) dat hij bepaalde dingen in mensen ziet. Hij zag mijn foto en zei het volgende tegen mij:

- verdriet
- puur verdriet
- van heel wat jaren
- je bent emotioneel onderdrukt geweest
- ben je bang voor je vader?
- je zou wel voor hem willen vluchten
- maar je weet niet hoe
Hij ging er echt op in en vroeg of het moeilijk was. Mensen die mijn posts wel ns lezen weten dat ik niet echt een makkelijke jeugd heb gehad en dat ik n hoop keer overhoop heb gelegen met m'n vader.

Nu is m'n vraag (en ik hoop geen rare), hij zegt dat God hem helpt deze dingen te zien. Zou hij door God gestuurd zijn om mensen te vertellen wat ze wel of niet in zich hebben? Ik zit er een beetje mee... :?

Annemiek: in dit geval zijn er meestal twee mogelijkheden: het is een openbaringsgave of profetie van God (zie 1Kor12) of een openbaring van de boze.

Wat zei hij erbij? Gaf hij God de eer? Zei dat hij dit zei in de Naam van Jezus Christus zei?

Test die je altijd kunt doen: 1Joh4: vraag of Jezus Christus van Nazareth in het Vlees gekomen is, de zoon van God is en de boze heeft verslagen toen hij stierf en opstond. De boze zegt hier geen "Ja" op.

Gezien de gegevens die je geeft lijkt het erop dat dit uit de boze bron voortkomt (aflezen van een foto bijv.)

Weet je het niet zeker? Zoek zo gauw mogelijk een plek waar je kunt bidden (je kunt overal bidden natuurlijk, ik doe het zelfs hardop op de fiets, maar misschien ben jij graag alleen bijvoorbeeld) en vertel alles aan God, en dit is heel belangrijk:
* bid in Jezus naam op grond van Zijn volmaakte offer en volmaakte leven
* vraag om bescherming door het bloed van Jezus
* belijdt eventuele zonden (voor zover je die weet)
* vraag om vergeving voor als er iets niet goed is
* bestraf de boze als je vermoed dat aanwezig is

Als dit contact niet uit God maar de boze was, kan de boze dit misbruiken en dat gun ik je niet.

Wees beschermd door het bloed van Jezus Christus! De vrede van God en Zijn genezing zij over je, in Jezus Naam!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Helderziend ?

Berichtdoor jas » 17 jun 2005 23:41

Annemieke86 schreef:Ik chatte net met een man op MSN. Hij vertelde dat hij aan de hand van een pasfoto (niet op commando) dat hij bepaalde dingen in mensen ziet. Hij zag mijn foto en zei het volgende tegen mij:

- verdriet
- puur verdriet
- van heel wat jaren
- je bent emotioneel onderdrukt geweest
- ben je bang voor je vader?
- je zou wel voor hem willen vluchten
- maar je weet niet hoe
Hij ging er echt op in en vroeg of het moeilijk was. Mensen die mijn posts wel ns lezen weten dat ik niet echt een makkelijke jeugd heb gehad en dat ik n hoop keer overhoop heb gelegen met m'n vader.

Nu is m'n vraag (en ik hoop geen rare), hij zegt dat God hem helpt deze dingen te zien. Zou hij door God gestuurd zijn om mensen te vertellen wat ze wel of niet in zich hebben? Ik zit er een beetje mee... :?

Joh, laat je niet in de maling nemen door zo'n oplichter. Het zijn allemaal algemeenheden die hij opnoemt en waar iedereen wel iets herkenbaars in ziet. En elke puber heeft wel in zekere mate op gezette tijden problemen met zijn/haar vader. Je moet dit echt niet geloven. Wellicht iemand die een jong meisje wou verschalken met een misselijkmakend trucje.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Collateral

Berichtdoor Collateral » 18 jun 2005 01:22

Dreamster schreef:Whaha...wat ik symbolisch opvat vat jij letterlijk op, en wat ik letterlijk opvat vat jij symbolisch op...wat isset nou.

Vat dan alles maar symbolisch op, want symbolisch gezien heeft alles zijn waarde. :P

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 18 jun 2005 09:16

martin29 schreef:ik heb eigenlijk een vraag waardoor je misschien gelijk een antwoord hebt.
zo niet dan denk ik niet dat je mag twijfelen of deze man door God gestuurd is en een "profeet" zou zijn .
want lees elke profetie maar na in de bijbel er staat altyd "zo zegt de Heere " of de naam van God wordt in ieder geval gebruikt om de weg te wijzen die mensen moeten gaan .

Hij zit heel erg in het "vrij zijn" gebeuren en dat hij hulp krijgt van God om die dingen te vertellen. Hij verteld ook over demonische gebondenheid en al die andere (voor mij "vage" zaken).

Marnix schreef:Hij kan je niet op een andere manier kennen of op een andere manier informatie over je hebben gevonden? (bijv via forum of zo) Hoe kent hij je?

En heeft hij ook dingen verteld die niet kloppen?
Hij kent me helemaal niet persoonlijk. Hij voegde mij gewoon toe via een MSN groep en begon te praten over geloof, gebedsgenezing en al die andere dingen. En ik moest hulp zoeken bij zo'n gebedsgenezer enz.. Hij heeft nooit dingen verteld die niet kloppen. Ik heb ook wel ns dingen verteld dus helemaal helderziend is hij volgens mij niet.
Afbeelding

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 18 jun 2005 10:44

Dreamster schreef:Whaha...wat ik symbolisch opvat vat jij letterlijk op, en wat ik letterlijk opvat vat jij symbolisch op...wat isset nou.
Als jij probeert te zeggen dat het nooit goed is/ klopt dat je iets over de toekomst weet, vecht ik dat aan ja.

Maar als je da tniet probeerde te zechten vecht ik dat niet aan :wink:
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Nathanael

Berichtdoor Nathanael » 20 jun 2005 12:00

Annemieke86 schreef:
martin29 schreef:ik heb eigenlijk een vraag waardoor je misschien gelijk een antwoord hebt.

Hij zit heel erg in het "vrij zijn" gebeuren en dat hij hulp krijgt van God om die dingen te vertellen. Hij verteld ook over demonische gebondenheid en al die andere (voor mij "vage" zaken).

Marnix schreef:Hij kan je niet op een andere manier kennen of op een andere manier informatie over je hebben gevonden? (bijv via forum of zo) Hoe kent hij je?

En heeft hij ook dingen verteld die niet kloppen?
Hij kent me helemaal niet persoonlijk. Hij voegde mij gewoon toe via een MSN groep en begon te praten over geloof, gebedsgenezing en al die andere dingen. En ik moest hulp zoeken bij zo'n gebedsgenezer enz.. Hij heeft nooit dingen verteld die niet kloppen. Ik heb ook wel ns dingen verteld dus helemaal helderziend is hij volgens mij niet.

Je vertelde toch dat hij alleen dingen kon vertellen aan de hand van een pasfoto? Dat vind ik raar.

Ga alleen met een gebedsgenezer in zee die bid in de naam van Jezus. Die erkent dat "Jezus Christus van Nazereth in het Vlees gekomen is" (1Joh.4), dat
"Die de zonde doet, is uit den duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou. en ook:En de overheden en de machten uitgetogen hebbende, heeft Hij die in het openbaar tentoongesteld, en heeft door hetzelve over hen getriomfeerd. . " en dat "Jezus Heer is", zonder dat die persoon daar via een omweg weer een ander invulling aan geeft.

Deze man kan inderdaad 'slim'zijn (zoals Jas denkt), maar dat hoeft niet. Hij kan echt van God zijn (maar dat weten we niet) en hij kan ook van de duivel zijn (bewust of onbewust, misleider of zelf misleidt). Of een mix hiervan. Ik weet het niet. Op MSN weet je iemands identiteit niet.

Ik raad je echt aan goede informatie over gebodenheid op te zoeken, zodat je kunt onderscheiden tussen waar en onwaar. Duivel is Na-aper nummer 1 tenslotte. Maar hij erkent Jezus niet als Heer; dus daaraan kun je hem erkennen.

Ik wens je veel sterkte.

En over dat bidden: ik kan wel voor je bidden en je kunt zelf ook bidden. Sommige mensen weten niet altijd wat ze moeten bidden en hoe ze om genezing kunnen bidden, dus voor je gemak heb ik het onderstaande uitgeschreven.

Vertrouw je me niet? Prima, dat mag, dan laat je het gebed voor wat het is en vraag en vertel je gewoon alles aan God wat je ziet en leest en mee hebt gemaakt.
"Vader in de naam van Jezus kom ik bij u. Ik dank u dat u mij geschapen hebt en ik erken u als de enige God. Jezus ik dank u dat mens geworden bent en de duivel heeft overwonnen en de vloek gedragen hebt. Ik vraag u vragen, verfeegt u mijn zonden. (als je concrete zonden hebt, bid dan ook: Ik belijdt dat ik dit en dit en dit (opnoemen) heb verkeerd gedaan en bidt dat u mij dat vergeeft). Ik vraag u, verlost u mij van de vloek van de zonde die Jezus heeft gedragen. Jezus, weet u de heer en meester over mijn leven. Troost u mij alstublieft van mijn verdriet, maakt u mijn emoties weer normaal, herstelt u mijn relatie met mijn vader en vervul mij met uw H. Geest om te leren met deze relatie om te gaan zoals het gezond is en zoals U het wilt. Leidt mij door uw Heilige Geest. Geneest u mij alstublieft van (hier kun je opnoemen waarvan je denkt dat je geestelijke genezing nodig hebt). Verheerlijk Uw Naam, ook door mijn leven heen. Leidt mij om te gaan met de internet contacten (hier kun je de dinge opnoemen waarvan je genezing nodig hebt). Dit bidt ik U in de naam van Jezus."

Hoop dat dit je helpt!

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 20 jun 2005 12:47

Nathanael schreef:Je vertelde toch dat hij alleen dingen kon vertellen aan de hand van een pasfoto? Dat vind ik raar.

Ga alleen met een gebedsgenezer in zee die bid in de naam van Jezus. Die erkent dat "Jezus Christus van Nazereth in het Vlees gekomen is" (1Joh.4), dat
"Die de zonde doet, is uit den duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou. en ook:En de overheden en de machten uitgetogen hebbende, heeft Hij die in het openbaar tentoongesteld, en heeft door hetzelve over hen getriomfeerd. . " en dat "Jezus Heer is", zonder dat die persoon daar via een omweg weer een ander invulling aan geeft.

Deze man kan inderdaad 'slim'zijn (zoals Jas denkt), maar dat hoeft niet. Hij kan echt van God zijn (maar dat weten we niet) en hij kan ook van de duivel zijn (bewust of onbewust, misleider of zelf misleidt). Of een mix hiervan. Ik weet het niet. Op MSN weet je iemands identiteit niet.

Ik raad je echt aan goede informatie over gebodenheid op te zoeken, zodat je kunt onderscheiden tussen waar en onwaar. Duivel is Na-aper nummer 1 tenslotte. Maar hij erkent Jezus niet als Heer; dus daaraan kun je hem erkennen.

Ik wens je veel sterkte.

En over dat bidden: ik kan wel voor je bidden en je kunt zelf ook bidden. Sommige mensen weten niet altijd wat ze moeten bidden en hoe ze om genezing kunnen bidden, dus voor je gemak heb ik het onderstaande uitgeschreven.

Vertrouw je me niet? Prima, dat mag, dan laat je het gebed voor wat het is en vraag en vertel je gewoon alles aan God wat je ziet en leest en mee hebt gemaakt.
"Vader in de naam van Jezus kom ik bij u. Ik dank u dat u mij geschapen hebt en ik erken u als de enige God. Jezus ik dank u dat mens geworden bent en de duivel heeft overwonnen en de vloek gedragen hebt. Ik vraag u vragen, verfeegt u mijn zonden. (als je concrete zonden hebt, bid dan ook: Ik belijdt dat ik dit en dit en dit (opnoemen) heb verkeerd gedaan en bidt dat u mij dat vergeeft). Ik vraag u, verlost u mij van de vloek van de zonde die Jezus heeft gedragen. Jezus, weet u de heer en meester over mijn leven. Troost u mij alstublieft van mijn verdriet, maakt u mijn emoties weer normaal, herstelt u mijn relatie met mijn vader en vervul mij met uw H. Geest om te leren met deze relatie om te gaan zoals het gezond is en zoals U het wilt. Leidt mij door uw Heilige Geest. Geneest u mij alstublieft van (hier kun je opnoemen waarvan je denkt dat je geestelijke genezing nodig hebt). Verheerlijk Uw Naam, ook door mijn leven heen. Leidt mij om te gaan met de internet contacten (hier kun je de dinge opnoemen waarvan je genezing nodig hebt). Dit bidt ik U in de naam van Jezus."

Hoop dat dit je helpt!

Wow het was een lang verhaal, maar ik heb er zeker wat aan, bedankt!!
Afbeelding

Terug naar “Archief”