Annemieke86 schreef:Ik chatte net met een man op MSN. Hij vertelde dat hij aan de hand van een pasfoto (niet op commando) dat hij bepaalde dingen in mensen ziet. Hij zag mijn foto en zei het volgende tegen mij:
- verdriet
- puur verdriet
- van heel wat jaren
- je bent emotioneel onderdrukt geweest
- ben je bang voor je vader?
- je zou wel voor hem willen vluchten
- maar je weet niet hoe
Hij ging er echt op in en vroeg of het moeilijk was. Mensen die mijn posts wel ns lezen weten dat ik niet echt een makkelijke jeugd heb gehad en dat ik n hoop keer overhoop heb gelegen met m'n vader.
Nu is m'n vraag (en ik hoop geen rare), hij zegt dat God hem helpt deze dingen te zien. Zou hij door God gestuurd zijn om mensen te vertellen wat ze wel of niet in zich hebben? Ik zit er een beetje mee... :?
Annemiek: in dit geval zijn er meestal twee mogelijkheden: het is een openbaringsgave of profetie van God (zie 1Kor12) of een openbaring van de boze.
Wat zei hij erbij? Gaf hij God de eer? Zei dat hij dit zei in de Naam van Jezus Christus zei?
Test die je altijd kunt doen: 1Joh4: vraag of Jezus Christus van Nazareth in het Vlees gekomen is, de zoon van God is en de boze heeft verslagen toen hij stierf en opstond. De boze zegt hier geen "Ja" op.
Gezien de gegevens die je geeft lijkt het erop dat dit uit de boze bron voortkomt (aflezen van een foto bijv.)
Weet je het niet zeker? Zoek zo gauw mogelijk een plek waar je kunt bidden (je kunt overal bidden natuurlijk, ik doe het zelfs hardop op de fiets, maar misschien ben jij graag alleen bijvoorbeeld) en vertel alles aan God, en dit is heel belangrijk:
* bid in Jezus naam op grond van Zijn volmaakte offer en volmaakte leven
* vraag om bescherming door het bloed van Jezus
* belijdt eventuele zonden (voor zover je die weet)
* vraag om vergeving voor als er iets niet goed is
* bestraf de boze als je vermoed dat aanwezig is
Als dit contact niet uit God maar de boze was, kan de boze dit misbruiken en dat gun ik je niet.
Wees beschermd door het bloed van Jezus Christus! De vrede van God en Zijn genezing zij over je, in Jezus Naam!