nathanael schreef oa: Er staat ergens in de Bijbel, dat de ongelovigen de duivel tot hun vader hebben. Dat is wel heel hard. Maar als je trouwt, is dus de duivel je geestelijke schoonvader.... Zo'n uitspraak kan nog meer pijn doen, maar het is wel waar.
ik wil even op bovenstaande reageren weet je ik vindt het inderdaad erg hard wat je zegt en ergens ook een beetje onlogisch wat je schrijft over de duivel als schoonvader ,dit zou namenlijk inhouden dat als je als stel alletwee ongelovig ben dat je dan nooit zou kunnen trouwen in principe omdat je dan God niet als vader heb ...
en volgens mij is het toch zo dat ook al geloof je niet in de zin dat je wedergeboren ben dat jedan toch alsnog mag trouwen want ik ken de bijbel echt niet helemaal maar volgens mij staat er toch nergens dat je pas mag trouwen als je wedergeboren ben .
sommigen mensen worden pas op hun 80ste bekeerd dus dat zou betekenen dat je de vrouw of man die wel wedergeboren is en heel veel van je houd dat die persoon dan zou moeten laten wachten tot het 80ste levens jaar van hun partner .
ik geloof niet dat God het huwelijk zo ingesteld heeft ,maar wel dat heel belangrijk is om God samen te kunnen en mogen zoekenin een relatie .
ik weet zelf hoe moeilijk het is om daar niet over te kunnen pratenmet je partner en dan gelukkig niet omdat de een wel en de ander niet wedergeboren is maar omdat er ook een nivo verschil is tussen ons en een andere denkwijze terwijl we alletwee in dezelfde kerk zitten .
ik hoop dat je dit niet als een persoonlijke aanval ervaart maar dat je er wat mee kan/mag en zal doen
Maar als jij wel bent wedergeboren door de Geest en je hebt bekeerd, dan ben jij "de tempel van de Levende God"! (vs.16)
In 1 Kor 7 gaat het erover of je wel of niet moet scheiden als je man/vrouw als die ongelovig is. Indirect staat daar dus dat het onlogisch is om met een ongelovige te trouwen
reactie van martin:ik heb even vers 13 gelezen en daar staat volgens mijniet dat het onlogisch is .
er staat wel dat als je als gelovige vrouw getrouwd ben met een ongelovig e man en die man is tevreden dat je dan elkaar niet mag verlaten .
Op basis wat ik van je lees, zou het wel eens dat het niet goed voor je is om de relatie aan te houden (als er niets veranderd). [quote]
maar wat nu als je van God een tyd geleden de zekerheid heb gehad (zoals ik ook van mensen weet die in een zelfde situatie hebben gezeten ) dat dit degene is met wie je door het leven mag gaan ?
I COULD BE YOU OR ANYONE...