They Sould their Souls for Rock n' Roll: grove manipulatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 jun 2005 01:04

Jamaar wat veel gristenen nu niet doorhebben is dat de Backstreet Boys, Creed en U2 ook satanisch zijn.. vandaar deze verhelderende film over De Waarheid Achter Schijnbaar Onschuldige Muziek.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 06 jun 2005 01:38

Okay..nee dit is..ff serieus Aragorn...Backstreet Boys satanisch??

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 jun 2005 02:49

Nah, de BSB zijn vooral slecht omdat ze over seks zingen voor een publiek van 13jarige meisjes, maar U2 heeft wel degelijk satanische invloeden. 8)

petra visser
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor petra visser » 06 jun 2005 09:24

het kan ook gewoon zijn dat je op een bepaald moment van je leven bewust gaat kiezen voor God en dat je daarom alles wat jou in de weg staat weg doet.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jun 2005 09:44

U2? Dat vind ik echt triest als iemand dat zegt. Die teksten zijn vaak hartstikke religieus getint, zeg maar christelijk. Ik ben een keer op pelgrimstocht geweest en daar werd af en toe een lied van U2 gebruikt als inleiding op het thema van de dag.

petra visser
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor petra visser » 06 jun 2005 10:07

omdat jij dat niet vindt, is iedereen die dit dat wel vindt triest? #-o

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jun 2005 10:46

Hmz, ik twijfel of dit een mening is, het gaat meer in de richting van een feit.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 06 jun 2005 10:54

Was dit ook een dagthema Lalage?:

Word wakker dode man

Jezus, Jezus help me
Ik ben alleen in deze wereld
en een verneukte wereld is het ook
Vertel me, vertel me een verhaal
Degene over eeuwigheid
En de manier zoals alles gaat worden
Wordt wakker, wordt wakker dode man

Jezus, ik wacht hier baas
Ik weet dat u voor ons op de uitkijk staat
Maar misschien zijn uw handen niet vrij
Uw vader, Hij maakte de wereld in zeven
Hij is de baas van de hemel
Wilt u een goed woordje voor mij doen?

Luister naar uw woorden, zij vertellen je wat je moet doen
Luister naar het ritme dat je in de war maakt
Luister naar de riedel in de saxofoon enz.
...

Jezus, was u net om de hoek?
Heeft u er aan gedacht om te proberen en haar te waarschuwen?
Of bent u aan het werk aan iets nieuws.
Is er een regelmaat in deze chaos?
Is het als een cassettespeler?
Kunnen we het niet nog een keer terugspoelen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jun 2005 11:01

Dat weet ik niet meer Kaw. Maar om dit nu meteen satanisch te noemen, vind ik heel wat anders.

petra visser
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor petra visser » 06 jun 2005 11:09

dat je niet wil zeggen dat het satanisch is okay, maar dat je het christelijke teksten noemt snap ik echt niet :?:

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 06 jun 2005 11:10

Ik zeg niet dat U2 satanisch is en ik geloof dat er om U2 grote vraagtekens te zetten zijn. Op het 1ne moment "eet hij de kruimels van de tafel" en op het andere moment citeerd hij met een op de kop hangend kruis een stuk uit sympathy for the devil.

Schimmel beweerd dat U2 satanisch is. Ik wil zo ver niet gaan, maar vind U2 wel een stuk gevaarlijker dan Manson, omdat U2 schoon lijkt maar niet schoon is. Bij Manson is het tenminste duidelijk.

Persoonlijk kies ik er voor om alles van een artiest te verwerpen wanneer hij als omstreden te omschrijven valt. Niet iedereen zal die harde lijn beamen en dat hoeft van mij ook niet. Maar goed... U2 is voor mij persoonlijk te omstreden om dus nog naar te luisteren, alhoewel ik dat wel jammer vind, want ze waren het beste wat op de mainstream radiozenders te vinden is.

En nog een laatste veel genoemd punt: Verschillende mensen beweren dat David net zo prikkelde in zijn psalmen. Daar geloof ik dus echt niet in. Ja, hij stelde vragen. Ook Job vroeg zich af waar God mee bezig was, maar in dat alles zondigde Job niet. God vragen stellen kun je op veel verschillende manieren doen. U2 doet dat op zijn zachtst gezegt buitengewoon cynisch. David en Job deden dat niet.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 06 jun 2005 16:03

David en Job hadden ook nog nooit van U2 gehoord denk ik..het is een vrij bejaarde band maar zó oud?? :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 jun 2005 17:12

Kaw schreef:Ik zeg niet dat U2 satanisch is en ik geloof dat er om U2 grote vraagtekens te zetten zijn. Op het 1ne moment "eet hij de kruimels van de tafel" en op het andere moment citeerd hij met een op de kop hangend kruis een stuk uit sympathy for the devil.

Dat kruis was tijdens Helter Skelter, niet tijdens Bad. En je hebt me nog niet duidelijk kunnen maken wat er mis is met het sympathy-verhaal.. ikzelf vond het juist briljant toen ik het zag.

Btw, ook Petrus verloochent op het ene moment Jezus en zegt op het andere moment dat hij Hem liefheeft. En dan heeft Bono Jezus nog niet eens verloochend, maar uiteraard zijn er verschillende stemmingen, ook op religieus gebied. Ik vind artiesten die alleen maar hallelujah zingen wat dat betreft verdachter.

Schimmel beweerd dat U2 satanisch is. Ik wil zo ver niet gaan, maar vind U2 wel een stuk gevaarlijker dan Manson, omdat U2 schoon lijkt maar niet schoon is. Bij Manson is het tenminste duidelijk.

Wat is het 'gevaar' van U2 volgens jou?

En nog een laatste veel genoemd punt: Verschillende mensen beweren dat David net zo prikkelde in zijn psalmen. Daar geloof ik dus echt niet in. Ja, hij stelde vragen. Ook Job vroeg zich af waar God mee bezig was, maar in dat alles zondigde Job niet. God vragen stellen kun je op veel verschillende manieren doen. U2 doet dat op zijn zachtst gezegt buitengewoon cynisch. David en Job deden dat niet.

Ik zie bij U2 vooral cynisme tegenover de consumptiemaatschappij en inhoudsloze religie. De vragen die aan God gesteld worden zijn meestal niet zo cynisch.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 06 jun 2005 23:07

Aragorn schreef:Jamaar wat veel gristenen nu niet doorhebben is dat de Backstreet Boys, Creed en U2 ook satanisch zijn.. vandaar deze verhelderende film over De Waarheid Achter Schijnbaar Onschuldige Muziek.

Hoe zou je de BSB dan willen typeren?
Die kinderen kennen op jonge leeftijd de meest schunnige zinnen uit hun hoofd. Hoe bedoel je vroeg verpest...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 jun 2005 23:26

Ach, ze zijn misschien niet verantwoord voor minderjarige kinderen, maar dat is weer heel iets anders dan satanisch. Overigens heb ik ook geen behoefte om de BSB te gaan verdedigen, ik luister het toch niet.

En ik ben ook niet minderjarig. :)

Terug naar “Archief”