Reïncarnatie, de voor en tegens.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 jun 2005 21:15

Collateral schreef:
Cisca schreef:
Collateral schreef:
Daarbij komt nog, dat ik niets weet van vorige levens, hoe zou ik me dan kunnen verbeteren, als ik nu niet weet wat ik een een eerder leven fout zou hebben gedaan.

Je zou bijvoorbeeld op het niveau van je ziel kunnen leren hoe het is om de (positieve/negatieve) gevolgen van de acties van je vorige leven te ervaren. Dat betekent dus niet dat je je daar tijdens het leven bewust van bent.

Als je je er tijdens je leven niet bewust van bent, wat voor zin zou het dan kunnen hebben :roll:

Het zou juist zin kunnen hebben omdat je je er niet bewust van bent. Want als je je al bewust bent van waarom je bestaat valt er weinig meer te ontdekken. Ontdekken is ervaren. En ervaren is de ultieme vorm van bestaan. :)

Hm...dan hoop ik maar, dat reincarnatie niet bestaat, want ik vind eigenlijk, dat ik nu al genoeg ervaren heb, en vind 1 keer leven wel genoeg :roll:

Collateral

Berichtdoor Collateral » 04 jun 2005 21:23

Cisca schreef:
Collateral schreef:
Cisca schreef:
Collateral schreef:
Daarbij komt nog, dat ik niets weet van vorige levens, hoe zou ik me dan kunnen verbeteren, als ik nu niet weet wat ik een een eerder leven fout zou hebben gedaan.

Je zou bijvoorbeeld op het niveau van je ziel kunnen leren hoe het is om de (positieve/negatieve) gevolgen van de acties van je vorige leven te ervaren. Dat betekent dus niet dat je je daar tijdens het leven bewust van bent.

Als je je er tijdens je leven niet bewust van bent, wat voor zin zou het dan kunnen hebben :roll:

Het zou juist zin kunnen hebben omdat je je er niet bewust van bent. Want als je je al bewust bent van waarom je bestaat valt er weinig meer te ontdekken. Ontdekken is ervaren. En ervaren is de ultieme vorm van bestaan. :)

Hm...dan hoop ik maar, dat reincarnatie niet bestaat, want ik vind eigenlijk, dat ik nu al genoeg ervaren heb, en vind 1 keer leven wel genoeg :roll:

Je hebt ook maar één leven, alleen dat is eeuwig en het stopt niet bij de dood. :wink:
Hoe denk je dat mensen anders met overledenen contact kunnen hebben?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 jun 2005 21:32

Collateral schreef:Je hebt ook maar één leven, alleen dat is eeuwig en het stopt niet bij de dood. :wink:

Toch heb ik het gevoel, dat het wel stopt bij de dood, eindelijk rust (ondanks dat ik best nog lang zou willen leven, wat helaas niet het geval is).

Collateral schreef:Hoe denk je dat mensen anders met overledenen contact kunnen hebben?

Als ik heel eerlijk ben, denk ik, dat die mensen die dat "kunnen", een sterke verbeeldingskracht hebben :wink:

Collateral

Berichtdoor Collateral » 04 jun 2005 22:10

Cisca schreef:
Collateral schreef:Hoe denk je dat mensen anders met overledenen contact kunnen hebben?

Als ik heel eerlijk ben, denk ik, dat die mensen die dat "kunnen", een sterke verbeeldingskracht hebben :wink:

Ook als ze daardoor dingen te weten komen die ze 'eigenlijk' niet kunnen weten?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 jun 2005 22:13

Er komt denk ik, heel veel manipulatie aan te pas, net als bij mensen als Char, er worden suggestieve vragen gesteld, zodat men het juiste antwoord aan de betrokkene ontlokt.

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 04 jun 2005 22:26

Cisca schreef:Er komt denk ik, heel veel manipulatie aan te pas, net als bij mensen als Char, er worden suggestieve vragen gesteld, zodat men het juiste antwoord aan de betrokkene ontlokt.

Je hebt gelijk Cisca , Manipulatie en de juiste vragen stellen . Alhoewel ik wel in een leven na de dood geloof ben ik van meneing dat het kontakt met de doden tussen nu levende een fabel is .
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 jun 2005 22:27

Hé die Brammetje, dan we het half eens :mrgreen:

Collateral

Berichtdoor Collateral » 04 jun 2005 22:30

Cisca schreef:Er komt denk ik, heel veel manipulatie aan te pas, net als bij mensen als Char, er worden suggestieve vragen gesteld, zodat men het juiste antwoord aan de betrokkene ontlokt.

Tja, bij Char heb ik ook zo mijn twijfels, maar er zijn anderen die behoorlijk overtuigende dingen meegemaakt hebben, zoals Robert Monroe. Ik heb zijn boek 'Uittredingen' gelezen, en dat heeft me redelijk overtuigd. Het staat bol van de buitengewone ervaringen en ik kan me niet voorstellen dat hij dat allemaal heeft gelogen. Een aantal van die ervaringen zijn ontmoetingen met overledenen.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 jun 2005 22:32

Mensen die boeken schrijven hebben natuurlijk wel een grote fantasie :wink:

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 04 jun 2005 22:33

Cisca schreef:Hé die Brammetje, dan we het half eens :mrgreen:

op naar de 75 .

spreken we elkaar dan na dit leven dan toch nog
Maar gij geheel anders !

Opdracht ?!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 jun 2005 22:36

brammetje schreef:

op naar de 75 .

Dat zou wel gezellig zijn :mrgreen:

Kun je daar dan ook uit eten gaan :wink:

Collateral

Berichtdoor Collateral » 04 jun 2005 22:37

Cisca schreef:Mensen die boeken schrijven hebben natuurlijk wel een grote fantasie :wink:

Ja, en de mensen om hen heen (en de critici) vinden het zeker prima als ze fantasieën als feiten verkopen... Anyway, geloof wat je wil geloven - als je in eeuwige rust gelooft is dat natuurlijk een rustgevende gedachte - en als er toch meer blijkt te zijn kun je altijd nog van gedachten veranderen he. 8)

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 04 jun 2005 22:42

Cisca schreef:
brammetje schreef:

op naar de 75 .

:lol: In alles word voorzien , dus wie weet :D
Maar gij geheel anders !

Opdracht ?!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 jun 2005 22:45

Collateral schreef: Anyway, geloof wat je wil geloven - als je in eeuwige rust gelooft is dat natuurlijk een rustgevende gedachte

Dat klopt inderdaad, je hoeft nergens bang voor te zijn, zoals mij vroeger wel is geleerd.

Collateral schreef: en als er toch meer blijkt te zijn kun je altijd nog van gedachten veranderen he. 8)

Denk je echt, dat je als je dood bent, en het anders blijkt te zijn dan ik nu denk, dat je dan nog van gedachten kunt veranderen, dat lijkt me niet eerlijk ten opzichte van degene die er nu anders over denken dan ik.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 jun 2005 22:47

brammetje schreef:
Cisca schreef:
brammetje schreef:

op naar de 75 .

:lol: In alles word voorzien , dus wie weet :D

Als alles verloopt zoals het er nu uit ziet, zal ik dat eerder weten dan jij, jammer (dat meen ik echt), dat ik dat niet meer kan laten weten :)

Terug naar “Archief”