Rock-G schreef:Ho! Sorry Essieee ..ik zag je voor Baltimore aan omdat die ook met bijbelteksten aankwam
Prima....wil je nog een toevoeging?
Het was voor mij een uiting op jullie post! Een spontane...
Moderator: Moderafo's
Johanna schreef:Collateral schreef:Johanna schreef:Collateral schreef:Sorry, ik geloof niet in de duivel. Ik kijk alleen wat er in de grondtekst van de bijbel staat.
Ik vraag me af hoe je tot die conclusie bent gekomen. Het is hier off-topic, dus ik denk dat het slimmer is als ik er een nieuw draadje over open. Maar dat wordt dan wel vanmiddag ofzo, want ik moet nu naar mijn werk.
Die conclusie baseer ik niet op de bijbel maar op andere inzichten. Volgens de bijbel bestaat de duivel (satan) wel, tenzij je de teksten waarin hij ter sprake komt symbolisch opvat. Dat doe ik dan ook, maar zoals gezegd op basis van andere inzichten. De bijbel is voor mij niet echt richtingbepalend, want het is in mijn ogen puur mensenwerk.
Mijn vraag is dus, geloven jullie dat de duivel bestaat en waarop is die mening gebaseerd. Collateral schreef dat zijn mening niet op de bijbel is gebaseerd maar op andere inzichten. Ik ben dus nieuwsgierig naar die inzichten. Zou je er wat meer over willen vertellen Collateral?
En ik ben ook nieuwsgierig naar andere meningen hierover, graag met onderbouwing.
Zelf geloof ik wel in de duivel (of satan) en in demonen. Dat baseer ik op de bijbel maar ook op persoonlijke ervaringen die ik had na het spelen van occulte spelletjes in mijn jeugd.
Johanna
Aragorn schreef:jas schreef:Ik denk dat de duivel niet bestaat. Want dan zou hij toch wel zo eerlijk zijn, om dat toe te geven? Toch?
Inderdaad. Idem dito voor God.
Mariamagdalena schreef:777 keer 777, knarsetandend op je knieeen door den brandenden braamstruik kruipen.......... dat ongeveer lijkt me wel iets voor satan
En Jomanda!
Ook een afgezant van de satan.
brammetje schreef:Mariamagdalena schreef:777 keer 777, knarsetandend op je knieeen door den brandenden braamstruik kruipen.......... dat ongeveer lijkt me wel iets voor satan
En Jomanda!
Ook een afgezant van de satan.
Een misleid kind van God is volgens mij wat anders . bezeten ja . maar een afgezant ?
Rock-G schreef:Wat hebben jullie allemaal tegen Jomanda?Een mediageil mens in een blauwe soepjurk..boeie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten