Moderator: Moderafo's
Kaw schreef:Aragorn. Ik heb die DVD. Daarom heb ik ook de tracklist en daarom weet ik ook dat het in het geheel gezongen wordt.
"But maybe your hands aren't free" Tjonge, jullen vinden vloeken zeker ook niet echt tegen de bijbel in gaan. Dit is gewoon spotten. Net als die symp. for the devil en jullie weten dat. Tis alleen zo dat jullie er niet mee willen breken en daarom maken jullie jezelf wijs dat het allemaal prima kan.
Petra: Je kunt lang en breed er over praten, maar op een gegeven moment kun je alleen maar concluderen dat je tegen een muur zit te praten. Deze jongens willen het gewoon niet weten, of het interesseert ze niet.
'Maybe your hands aren't free', waarom zou je je dat niet af kunnen vragen als het allemaal zo stil lijkt daar Boven en je niet in de onwil van God wilt geloven? Vloeken is het ijdellijk gebruiken van God's Naam, dat ben ik in die tekst nog niet tegengekomen.
Kaw schreef:Aragorn, Al zou Bono zingen: I hate God and love the devil, dan zou je dat nog willen interpreteren als oprecht en prikkelend. Je zei het zelf al: Ik ervaar het niet zo dus ik probeer het in die beleving in te passen.
Wat moet je nog zeggen als Bono met een ketting met een kruis dat op de kop hangt te zingen dat ie sympathy for the devil heeft.
Was het God niet die zei: Alles wat niet voor Mij is, is tegen Mij?
Jakobus 4:4 Overspelers en overspeleressen, weet gij niet, dat de vriendschap der wereld een vijandschap Gods is? Zo wie dan een vriend der wereld wil zijn, die wordt een vijand van God gesteld.
Dat heeft niets me orthodoxie te maken. Ik ben niet eens orthodox te noemen. Ja, ik neem de bijbel letterlijk en ik probeer te leven zoals God dat van mij vraagt. Als da orthodox is, nou fijn. Dan ben ik dat maar.
'Maybe your hands aren't free', waarom zou je je dat niet af kunnen vragen als het allemaal zo stil lijkt daar Boven en je niet in de onwil van God wilt geloven? Vloeken is het ijdellijk gebruiken van God's Naam, dat ben ik in die tekst nog niet tegengekomen.
Mattheus 27:40 En zeggende: Gij, Die den tempel afbreekt, en in drie dagen opbouwt, verlos Uzelven. Indien Gij de Zone Gods zijt, zo kom af van het kruis.
Aragorn schreef:Wat moet je nog zeggen als Bono met een ketting met een kruis dat op de kop hangt te zingen dat ie sympathy for the devil heeft.
Hij zingt helemaal niet dat hij sympathy for the devil heeft! Wanneer gaat
hier nu eindelijk eens begrijpend gelezen worden?![]()
Aragorn schreef:Als voortschrijdend inzicht zulke grove misinterpretaties met zich meebrengt begin ik me toch af te vragen in hoeverre dat inzicht voortschrijdend is..
Kaw schreef:Aragorn schreef:Wat moet je nog zeggen als Bono met een ketting met een kruis dat op de kop hangt te zingen dat ie sympathy for the devil heeft.
Hij zingt helemaal niet dat hij sympathy for the devil heeft! Wanneer gaat
hier nu eindelijk eens begrijpend gelezen worden?![]()
Vind je jezelf nu geloofwaardiger worden? Oké, hij zingt dat lied, altans een fragment er uit, met een kruis om zijn nek dat op de kop hangt en het is allemaal gewoon prikkelend enzo.
Waarom zou iemand dat willen doen?
Aragorn schreef:Als voortschrijdend inzicht zulke grove misinterpretaties met zich meebrengt begin ik me toch af te vragen in hoeverre dat inzicht voortschrijdend is..
Je zou advocaat moeten worden. Je verdachte is aangehouden met het moordwapen in de hand, bij het ontzielde lichaam. Dit staat op video.
Vervolgens zeg je: Tja, interessant en prikkelend, maar het zegt echt niets over de verdachte. Een uiteindelijke veroordeling benoem je als "grove misinterpretaties".
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten