Flex187 schreef:Farfetched betekend vergezocht en wie is Schimmel?
Schimmel is Joe Schimmel, de maker van They Sold Their Souls For Rock&Roll
Moderator: Moderafo's
Kaw schreef:Ik wil die film ook wel eens zien. Heb hem op internet nog niet kunnen vinden.
Wat ik wel vind in deze discussie dat het best kan zijn dat die beste man niet altijd correcte dingen zegt, maar dat doet U2 ook zeker niet. Het blijft een feit dat hij Symphaty for the devil heeft gezongen en "Wake up dead man" is ook geen nummer waar een Christen vrolijk van wordt. Bono is hier ook nooit op terug gekomen.
leclerc schreef:Kaw schreef:Ik wil die film ook wel eens zien. Heb hem op internet nog niet kunnen vinden.
Wat ik wel vind in deze discussie dat het best kan zijn dat die beste man niet altijd correcte dingen zegt, maar dat doet U2 ook zeker niet. Het blijft een feit dat hij Symphaty for the devil heeft gezongen en "Wake up dead man" is ook geen nummer waar een Christen vrolijk van wordt. Bono is hier ook nooit op terug gekomen.
Wat is er mis met Wake up dead man?
m.i. is dit een uitroep van iemand van wie de hemel van koper lijkt!
Aragorn schreef:Op http://www.goodfight.org/ kun je er stukjes van zien, hierbijvoorbeeld over U2.
Ik doelde echter op een andere betekenis van 'correct'. Jij hebt het -denk ik- over een bepaalde vorm van politieke correctheid, terwijl ik doelde op feitelijke onjuistheden en valse interpretaties.
Aragorn schreef:Wat ik weet van het Sympathy for the Devil-verhaal is dat hij in Bad (op Rattle & Hum) een stukje van dat nummer gooit (pleased to meet you, I hope you guess my name). Ik vind dat een van de mooiste momenten van die video, het is een soort toepassing van het oorspronkelijke nummer. Overigens begrijp ik ook niet wat er mis is met Sympathy for the Devil.. mensen zouden eens wat serieuzer naar nummers moeten kijken ipv alleen de titel beoordelen (wat bijvoorbeeld ook vaak gebeurt bij The Show Must Go On).
Aragorn schreef:En waarom zou je alleen muziek mogen maken die christenen vrolijk maakt? Zo leuk is het hier nu ook weer niet hoor.. I'm alone in this world, and a f*cked up world it is too..
"Have some courtesy
Have some sympathy, and some taste
Use all your well-learned politesse
Or I’ll lay your soul to waste, um yeah"
En hier bedoelde ik niet emoties. Ik luister graag 16 Horsepower en dat is niet om vrolijk te worden.
petra visser schreef:waarom zou je muziek willen maken of beluisteren dat tegen Gods woord ingaat en Hem verdriet doet?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten