jas schreef:Jethafa schreef:geloofsvraag van mij: waarom zijn er mensen die christenen zondaars noemen, terwijl we witgewassen en vrijgezet zijn door Jezus' bloed?
kbegrijp dat niet, kgeloof dat niet
Omdat je de Bijbel niet kent. Of alleen datgene wat in je straatje past.
Wil je alstjeblieft een beetje uitkijken met je harde uitspraken Jas. Iedereen leest de bijbel vanuit een bepaald kader, ook jij, omdat je het zo altijd geleerd hebt. Als we gewoon open met elkaar in gesprek gaan over die bijbel, kunnen we nog heel veel van elkaar leren.
essieee schreef: n omdat ik idd een christen ben maar in alles zondig. Ik besta uit zonde...Hij stierf voor onze zonden en wil ze ook vergeven maar daarmee blijf ik een zondaar tot de laatst adem!
Idd....lees de Bijbel maar eens....
Wat ik door de hele bijbel heen lees is het volgende:
Gods Geest overtuigd de wereld (= de ongelovigen) van zonden met als doel dat zij in Jezus gaan gelovigen. Wanneer mensen dat gaan doen, geloven in God als drie-eenheid. Geloven dat Jezus voor hen aan het kruis gegaan is voor die zonden die ze doen, zijn het dus gelovigen. Volgelingen van Christus, dus christenen.
Vanaf dat moment zijn het geen zondaars meer, maar kinderen van God. God heeft de complete rekening voor onze zonden betaald. (Niet alleen die van vandaag en gisteren, maar ook die van morgen!).
Paulus heeft het in Romeinen 5:8 ook over: toen wij nog zondaars WAREN.
Vanaf dat moment mag je leven vanuit Gods genade! Niet meer onder het oordeel. God houdt van ons en ziet ons, door Jezus, als volmaakte heiligen. Ik kan daar met mijn verstand niet bij, het is ongrijpbaar, aangezien ik zelf zie dat ik zoveel zonden nog doe! Maar het bloed van Jezus heeft mij vrijgekocht. Satan, de grote aanklager, wil maar wat graag dat je dat niet gelooft!
Vanaf dat moment overtuigd de Heilige Geest je van vergeving (rom 5:18.
Iedere dag je zonden belijden houdt niet in dat we iedere dag vergeving vragen voor wat we verkeerd hebben gedaan, want God heeft het al vergeven. Zonden belijden betekent: Zeggen over je zonden wat God erover zegt. Bijv. Je hebt geroddeld, God zegt dat dat niet mag om allerlei redenen. Door dat steeds weer te doen ga je Gods wil voor het leven van een christen zien.
In het nieuwe testament zie ik nergens dat je steeds weer je moet bekeren, iedere dag opnieuw (als dit wel zo is, wil je het me dan aanwijzen?) Wel zie ik dat het de taak van christenen is om Gods liefde aan de wereld te verkondigen! Die liefde die zo overweldigend is, dat ik er geen woorden voor heb.
Zolang we ons steeds bezig houden met die dagelijkse bekering, zijn we gericht op onszelf, onze zonden, en zullen we nooit werkelijk Gods liefde kunnen doorgeven naar de wereld toe!
Op het moment dat je jezelf steeds weer als zondaar ziet en steeds weer als zondaar naar God toegaat doe je zoveel tekort aan het offer van Jezus. Je zegt dan eigenlijk: sorry, maar het was niet genoeg, ik ben en blijf zondig er veranderd niets in mij. Ik moet nog een beetje van dat schuldgevoel dragen. Wij zouden het niet overleven als we werkelijk zouden voelen hoe God over zonden denkt, zelfs Jezus heeft dat in eerste instantie niet overleeft. Maar gelukkig, Jezus heeft het al gedragen, wij hoeven het niet meer te doen.
Op het moment dat je tot geloof komt, werkelijk tot geloof komt, komt ook Gods Geest in je wonen. Daarover zegt de bijbel: Hij die in u is, is sterker dan die in de wereld is. Daardoor kunnen we Gods liefde uitstralen naar de wereld toe. Daardoor kunnen we zonden overwinnen!
Als je zegt dat niet kan, doe je Gods Geest tekort. Hij woont in je!