Waarom relaties?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mariekje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mariekje » 05 mei 2005 17:29

@ arargorn!

Als je idd alleen zo gelukkig bent moet je er zeker niet aan beginnen.
Want dan kan je niet gelukkiger zijn waarschijnlijk....

Tobbe
Mineur
Mineur

Re: Waarom relaties?

Berichtdoor Tobbe » 16 mei 2005 19:41

Aragorn schreef:Nav het verkering-topic: Waarom zou je eigenlijk aan een relatie beginnen? Wat voegt het toe aan je leven behalve een bepaalde gebondenheid als je ook alleen gelukkig kunt zijn?

Ik hoor het graag van jullie.. :D

Ik ben het in tegenstelling tot bijna iedereen, wel helemaal met aragorn eens. Ik vind het ook erg weinig toevoegen... Heb het in mn eentje prima naar mn zin, en die 'zoete banden' stoten me alleen maar af!

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 17 mei 2005 09:44

Wat maakt je zo gelukkig in je eentje, wat is je/het geheim?
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Tooske

Berichtdoor Tooske » 17 mei 2005 09:59

Ik vind t nu ook wel best in mijn eentje!! Het enige wat ik mis zijn vetrouwelijke gesprekken en iemand die altijd voor je klaar staat! Maar vriendinnen kunnen dat ook!!!

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 17 mei 2005 12:53

Lalage schreef:Ten eerste heb je als mens behoefte aan lichamelijk contact en echt lekker knuffelen doe je maar met een persoon als het goed is.

Ehm, ben je dan wel een echte refowebber ;)
Of heb je Legolas nog nooit ontmoet? :wink:
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mei 2005 13:03

ezri schreef:
Lalage schreef:Ten eerste heb je als mens behoefte aan lichamelijk contact en echt lekker knuffelen doe je maar met een persoon als het goed is.

Ehm, ben je dan wel een echte refowebber ;)
Of heb je Legolas nog nooit ontmoet? :wink:

Ik heb hem wel ontmoet, maar toen was hij niet zo klef volgens mij.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 17 mei 2005 16:58

dit neigt naar off-topic... -waarschuwing!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 18 mei 2005 15:38

aardmannetje schreef:Wat maakt je zo gelukkig in je eentje, wat is je/het geheim?

Moet je een geheim hebben om het prima naar je zin te hebben in je uppie? Is dat abnormaal? Ik snap niet welke geheimen jij per se met iemand wil kunnen delen..

Ons grote voorbeeld Paulus was toch ook alleen, en die had er niet echt moeite mee geloof ik...

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 18 mei 2005 15:44

Tobbe schreef: Ons grote voorbeeld Paulus was toch ook alleen, en die had er niet echt moeite mee geloof ik...

Paulus heeft het over een "doorn in zijn vlees". Wie zegt dat dit niet zijn verlangen naar een partner was?

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 18 mei 2005 16:15

Zareb schreef:
Tobbe schreef: Ons grote voorbeeld Paulus was toch ook alleen, en die had er niet echt moeite mee geloof ik...

Paulus heeft het over een "doorn in zijn vlees". Wie zegt dat dit niet zijn verlangen naar een partner was?

Paulus zei dat het beter was ongetrouwd te zijn, dan kon je je beter aan de dienst van God wijden. Hij zei ook dat het beter was te trouwen dan te branden. Blijkbaar brandde hij niet want dan was hij wel getrouwd. Oftewel hij kon het ook best alleen - met God dan - redden!

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 18 mei 2005 16:18

kbdoelde het niet zo negatief als jij het opvat maar bgrijp je reactie wel.
kben dus gwoon echt geinteresseerd in wat je gelukkig maakt zonder relatie. Dus niet de vraag waarom wel maar welke redenen er ook zijn om alleen gelukkig te zijn. ik hoortwel...

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 18 mei 2005 17:56

aardmannetje schreef:kbdoelde het niet zo negatief als jij het opvat maar bgrijp je reactie wel.
kben dus gwoon echt geinteresseerd in wat je gelukkig maakt zonder relatie. Dus niet de vraag waarom wel maar welke redenen er ook zijn om alleen gelukkig te zijn. ik hoortwel...

Ik vind het idee om te moeten uitleggen waarom je gelukkig bent zonder relatie al erg naar. Ik ben 19, moet je dan per se een relatie hebben? Lijkt me niet. Misschien ben je gelukkiger als je 50 jaar bent en in het bezit van een eega, dan als je op die leeftijd nog in je eentje bent.

Maar wat mij nu gelukkig maakt... Tja, denk ik veel dingen bij elkaar. Mn familie, vrienden, studie, etc., alles bij elkaar maakt dat ik gelukkig ben. En mn tijd is behoorlijk volgepland, een relatie past er eigenlijk niet tussen..

Nogmaals, redenen geven voor je gelukkig zijn als je alleen bent, hoe kun jij gelukkig zijn met partner, is dezelfde vraag... :-(
Het gelukkig zijn is niet afhankelijk van het hebben van een partner.
Gelukkig niet!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 18 mei 2005 18:26

imho denk ik niet dat je een relatie nodig hebt om gelukkig te zijn, dat was ik voor m'n relatie en ben ik nu nog steeds :). Volgens mij is er maar een plaats waar je echt geluk kunt halen en dat is bij God, en niet bij mensen, die stellen vroeg of laat toch teleur. (klinkt heel christelijk maar meen ik echt).

Verder is het volgens mij juist heel belangrijk om gelukkig en stabiel te zijn voor dat je een relatie begint, omdat je anders binnen je relatie heel erg op zoek gaat naar bevestiging en een geluk, omdat je anders de relatie scheef trekt omdat je vaak bevestiging zoekt (en daardoor ook juist zelf minder kunt geven dan wanneer je gewoon gelukkig en stabiel bent).

Beetje warrig verhaal, als het niet duidelijk is dan hoor ik het wel. Koort samengevat denk ik dat het voor je partner prettiger is als je zelf al lekker in je vel zit voordat je aan een relatie begint
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 18 mei 2005 21:18

ksnapt, het is zoals je zegt niet leuk je te moeten verantwoorden over het niet geinteresseerd zijn in een relaties als zijnde abnormaal. En uit je verhaal maak ik dan op dat je genoeg hebt aan jezelf dus zeg ik: geniet ervan!

Aragorn schreef:Nav het verkering-topic: Waarom zou je eigenlijk aan een relatie beginnen? Wat voegt het toe aan je leven behalve een bepaalde gebondenheid als je ook alleen gelukkig kunt zijn?

als je openstaat voor een ander om jezelf te delen met die ander en daar gelukkig van wordt denkk dan nu...en samen sta je sterker, dat is een bijkomend voordeel...gebondenheid, 'zoete banden'... lijkt me niet vanzelfsprekend als je streeft naar gelijkheid in een relatie
Als je ook alleen gelukkig kunt zijn voegt het niets toe.

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 18 mei 2005 21:21

aardmannetje schreef:Als je ook alleen gelukkig kunt zijn voegt het niets toe.

Waarom wordt er bij voorbaat vanuit gegaan dat je niet in je eentje gelukkig kan zijn?

Terug naar “Archief”