haaruitval

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 16 mei 2005 15:56

Lalage schreef:
annvisser schreef:Bij de mens bevinden zich steeds een 60 à 90 % van de haren in de groeifase en 10 à 20% in de rust- of afbraakfase. Indien we ervan uitgaan dat op een hoofd 1.000 haren staan en dat één haar 100 dagen (3 maanden) blijft staan, dan gaan op één dag gemiddeld 100 haren op natuurlijke wijze verloren.

Huh? 1000 haren maar? en 3 maanden blijven staan? Dan zou niemand haren langer dan 3 cm hebben.

Volgens mij heeft een mens zo'n miljoen haren en er vallen er 100 per dag uit.

Lees goed, er staat "indien we er van uitgaan"... Dit betekent dat er een voorbeeld wordt genoemd om het duidelijk te maken.. :wink:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 mei 2005 19:34

dat van die honderd haren per dag heb ik ook wel eens gehoord, maar bij mij zijn het er écht veel meer...

joepie, wat zijn meer klachten die horen bij een te traag werkende schildklier?
Ik voel me al een hele poos niet lekker namelijk...

joepie

Berichtdoor joepie » 17 mei 2005 05:37

Jannoek schreef:dat van die honderd haren per dag heb ik ook wel eens gehoord, maar bij mij zijn het er écht veel meer...

joepie, wat zijn meer klachten die horen bij een te traag werkende schildklier?
Ik voel me al een hele poos niet lekker namelijk...

Moe, erg moe, dikker worden, slecht kunnen concertreren, stof niet goed kunnen opnemen, droge huid, menstruatie klachten, haaruitval, ook van de wenkbrouwen en wimpers, enz. En bij een te snelle zijn somige dingen juist andersom. Gejaagdheid, slecht slapen, maar ook haaruitval, ook menstruatie problemen, enz.
JE kunt erover lezen op www.hypomaarniethappy.nl

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 mei 2005 08:56

laat ik nu al deze klachten hebben :roll:

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 17 mei 2005 09:03

Ik heb ook onwijs last van haaruitval... :?
Hoe het komt weet ik niet...de kapster zei tegen mij dat ik teveel mannelijke hormonen had... :shock: :shock: :shock:
Kheb toen een of ander duur pakket gekocht waar je je haar helemaal mee moest doen...maar dat staat nu al anderhalf jaar onaangeroerd in de kast....kheb er ook niet echt vertrouwen in eigenlijk.... :roll:

Gelukkig heb ik veel en heel dik haar..dus voordat ik kaal ben..... :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

de_bisschop
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor de_bisschop » 17 mei 2005 09:11

wat minder rotzooi in je haar kan ook helpen.
Probeer wat minder lak, gel, schuim en weet ik wat allemaal te gebruiken. Enne als het 'kan'moet je het regelmatig een dagje helemaal zonder doen. Bij mezelf merk ik, dat als ik crémespoeling gebruik, ik meet haaruitval heb. Dus ook daar minder ik mee.
en verder kan een haarmaskertje op zn tijd ook goed helpen.
Afbeelding

'En wat hebt gij, dat gij niet hebt ontvangen?' 1 Korinte 4:7

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 mei 2005 09:23

het minder gebruiken van haarverzorgingproducten hielp bij mij ook veel. Maar jah.. ik kreeg hoofhuis problemen, daardoor kreeg ik gigantisch veel last van haaruitval. Ik raakte mijn haar nog maar aan of ik had mijn hand vol met haar. Ik heb mijn haar daardoor ook af moeten knippen (ik had het half op mijn rug, heb het tot boven mijn schouders moeten afknippen :cry: ) Mijn haar is er echt gigantisch dun door geworden. Ik ben dus gestopt met schuim, minder lak gaan gebruiken. Daardoor is mijn hoofdhuidprobleem minder geworden. Nu heb ik weer haaruitval, maar gaan hoofdhuisprobleem, tenminste die zo erg als dat ik toen had. Ik ga er nu eerst een stuk aflaten knippen, kijken of dathelpt.

Ehm, het schijnt dat biergistpillen ontzettend goed helpen tegen haaruitval (en bovendien ook nog eens tegen de pukkeltjes... ) Misschien een idee?

ik slik die tabletten als jaren voor de puistjes, maar kheb nog wel last van haaruitval :cry:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 mei 2005 09:23

cremespoeling gebruik ik niet, wel veel haarlak...
maar daar kan ik echt niet zonder :mrgreen:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 mei 2005 09:37

btw... ik heb dus niet alleen haaruitvalklachten, maar nog veel meer :roll:
nu ik dit heb gelezen heb ik eindelijk maar een afspraak gemaakt bij de dokter, daar zat ik al lang over te denken namelijk... ben benieuwd!

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 17 mei 2005 10:04

Oja, ik heb ook wel eens last gehad van extreme haaruitval (5 jaar geleden ofzo). Bij mij kwam het door niet zo goede voeding. Ik at nooit vlees en boter enzo, op de een of andere manier mis je dan bepaalde stoffen die nodig zijn om je huid en haar in goede conditie te houden. Nu ik dat inzie, (en nu ook niet meer in armoede leef :D) eet ik nogal gevarieerd.
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mei 2005 12:56

Ik eet ook weinig vlees en boter, maar wel vleesvervangers zoals noten en vegoburgers enzo. Dat is ook goed.

Jannoek: goed dat je naar de dokter gaat! Die laat je vast bloed prikken om te kijken hoe je schildklier het doet.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 mei 2005 13:22

het ligt ook aan tekort van vitamine b dat is echt zo en veel fruit eten helpt ook!!

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 17 mei 2005 13:24

Sinds ik vegetariër ben let ik extra op m'n vitamine B, en ik heb nergens last van. Als je daar geen erg in houdt en je eet weinig dierlijke producten meer, kun je inderdaad last krijgen van haaruitval.
Maar een bezoekje aan de dokter kan bij meer klachten geen kwaad lijkt me.. laat maar weten wat de uitslag is!
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 mei 2005 13:51

eigenlijk hoop ik dat er echt duidelijk iets uit komt als ik naar de dokter ga (of ben geweest ;))
Ik voel me al té lang niet helemaal lekker... 't moet toch wel een oorzaak hebben!
Wat voeding betreft, ik eet gezond en gevarieerd, dat heb je als je nog thuis woont he ;)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 17 mei 2005 14:47

Ik heb ook last van haaruitval. Het is gekomen nadat ik een paar jaar geleden permanent heb gehad. M'n haar is toen heel erg uitgevallen. Ik vond het eerst niet zo erg, want ik had echt een megadikke bos haar. Maar nu ben ik al ongeveer de helft van m'n haar kwijt, dus nu begin ik het minder leuk te vinden.... :(
In wat voor eten zit vitamine B? Ik ben niet zo van de pillen, neem liever eten waar de juiste vitamines in zitten.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Terug naar “Archief”