Moderator: Moderafo's
Ikke21 schreef:Oordeel niet zodat Gij niet veroordeelt worden!
maar ik ben gewoon verdrietig over de enorme geloofsarmte in de ger. gem. en ik geloof dat dit te wijden is aan de denkwijze die in de ger. gem. geleert wordt
De ger. bond verschilt enorm met de ger. gem. Misschien niet op (ger. vrijgem.) boekjesniveau maar wel in de praktijk. Daar is het aanbod van genade nog waarachtig en is er een hele goede balans tussen ellende-verlossing en dankbaarheid.
Pieter schreef:Kaw zegt:maar ik ben gewoon verdrietig over de enorme geloofsarmte in de ger. gem. en ik geloof dat dit te wijden is aan de denkwijze die in de ger. gem. geleert wordt
Kaw, ik denk echt dat je er naast zit. Geloofsarmoede, ja misschien wel. Maar dat dit te wijten zou zijn aan de leer die in mijn kerkverband wordt verkondigd, dat wil ik met kracht bestrijden. De oorzaak ligt m.i. in de oppervlakkigheid en wereldgelijkvormigheid van de leden, en zeker niet in de leer!De ger. bond verschilt enorm met de ger. gem. Misschien niet op (ger. vrijgem.) boekjesniveau maar wel in de praktijk. Daar is het aanbod van genade nog waarachtig en is er een hele goede balans tussen ellende-verlossing en dankbaarheid.
Dit doet pijn. Alsof het aanbod van genade in mijn kerkverband niet waarachtig zou zijn… Kaw, ik word hier echt verdrietig van, want je spreekt zeer zware en ongegronde beschuldigingen uit. De prediking zoals ik die ervaar bevat een overdaad aan geestelijk voedsel. Nogmaals, de oorzaak ligt bij onszelf. Probeer dat nu eens in te zien.
Kaw, ik denk dat ik wel weet wat het probleem is. Je moet eigenlijk niets hebben van de gergem, maar omwille van je relatie probeer je uit te zoeken hoe het nu zit. Dat kan ik waarderen, maar het is niet eerlijk om de gergem nu op alle fronten af te branden. Je moet jezelf niet voor de gek houden. Als je je er nu al niet meer thuisvoelt, moet je geen lid worden. Zoek een andere oplossing. En stop alsjeblieft met het uiten van beschuldigingen als hierboven. Daar doe je mensen echt pijn mee.
Pieter schreef:Kaw, ik kan alleen maar zeggen dat mijn ervaringen zo heel anders zijn dan de jouwe.
Ga eens naar andere plaatsen. Wellicht helpt je dat een beter beeld te vormen. Kom eens bij ons op de Veluwe. Hoewel wij dikwijls voor zwaar en behoudend worden uitgemaakt, hoop ik dat je zult ervaren dat de prediking zoals wij die wekelijks mogen beluisteren zo'n rijkdom bevat, dat is soms onbegrijpelijk.
Sterkte
Ikke21 schreef:Tuurlijk als je het bent, weet je dat je een kind van God bent, maar als je dat nog niet bent, weet je ook niet of je dat wordt!
Ik geniet elke keer weer van punt 1-3 waar ons onze ellende en schuld voor ogen gestelt worden en dat we er niet mee verder kunnen leven, dat we moeten zien op Christus offer, maar waarom zegt de dominee dan amen? Dan komt er nog een gedeelte toch? Wat zou ik dan graag getuigen van Gods liefde voor zondaars! Dat ik de mensen in die kerk mocht wijzen op Gods liefde voor hun! Dat ze uit pure verbazing op hun knieen zouden vallen om God hiervoor te danken en om vergeving van hun zonden te vragen
Haai schreef:Ikke21 schreef:Tuurlijk als je het bent, weet je dat je een kind van God bent, maar als je dat nog niet bent, weet je ook niet of je dat wordt!
Laat dit je dan brengen aan Gods voeten, Ikke! Alleen God zal die vraag kunnen beantwoorden. Daar moet je niet zelf mee blijven lopen, want wie er behoren tot 'de uitverkorenen Gods' dat weet God alleen. Wij hebben alleen de opdracht om ons te bekeren, en de rest moeten we aan God overlaten!
joris schreef:Kaw zeiIk geniet elke keer weer van punt 1-3 waar ons onze ellende en schuld voor ogen gestelt worden en dat we er niet mee verder kunnen leven, dat we moeten zien op Christus offer, maar waarom zegt de dominee dan amen? Dan komt er nog een gedeelte toch? Wat zou ik dan graag getuigen van Gods liefde voor zondaars! Dat ik de mensen in die kerk mocht wijzen op Gods liefde voor hun! Dat ze uit pure verbazing op hun knieen zouden vallen om God hiervoor te danken en om vergeving van hun zonden te vragen
diit vind ik erg herkenbaar van de diensten die ik heb meegemaakt in de geref bond en in de vrijgemaakte kerk. Ze duwen je tot bovenop de berg maar laten je daarna vallen als een baksteen. Want ik blijf altijd zitten met de vraag: en nu? hoe ga ik nu weer verderleven als wedergeboren christen?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten