Jezus in de Koran

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

PeterD

Berichtdoor PeterD » 12 apr 2005 15:28

Raido schreef:
elbert schreef:Maar ze zeggen wel dat er fouten in de Bijbel staan. Is dat geen aanvallen dan? Zeker als je bekijkt hoeveel noten de moslims op hun zang hebben als ze die fouten aan proberen te tonen.

Toch wel vreemd trouwens dat je als christen aan een moslim de koran uit zit te leggen. :-k
Ze doen het allemaal terwijl Mohammed (vznmhz) het hun verboden heeft.

Waarschijnlijk hebben de imams (vzmdas) het niet helemaal goed begrepen.

Inshallah!!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 apr 2005 16:38

Mariamagdalena schreef:[color=blue]Nounou Jas, moet dat nou???

Ja dat moet. Deze Alim is slechts uit op bespotting van de levende God, verachting van Zijn volk. Derhalve dient hij met een geestelijke slinger als bij Goliath in het vizier getroffen worden.

Ik begrijp niet dat jullie allemaal zo sociaal kunnen blijven terwijl iedereen weet wat de bedoeling van deze man is. Het honen van de slagorden des Heeren.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 apr 2005 18:03

Oh, jammer is dat he, dat mensen zo doen.......... :roll:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 apr 2005 18:13

Mariamagdalena schreef:Oh, jammer is dat he, dat mensen zo doen.......... :roll:

Wat is nou eigenlijk jammer? Dat antichristelijk moslimgezwets of het feit dat ik daar keihard tegenin ga?

Jansen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jansen » 12 apr 2005 18:26

jas schreef:Wat is nou eigenlijk jammer? Dat antichristelijk moslimgezwets of het feit dat ik daar keihard tegenin ga?

Beide, Alim is inderdaad op niets anders uit dan het tarten van de slagorden des Heeren en het beschimpen van de Enige God, toch zal keihard 'met modder gooien', of 'schelden' of 'bestraffen' of hoe je het ook wilt noemen, niets uit werken. We moeten moslims tegemoet treden met een houding die Jezus eigen was, met scherpe kritiek op hun zwakheden maar toch altijd in liefde. Om die ander op te bouwen, te laten zien wie Christus is, niet enkel om ons eigen gelijk te halen of om die ander te verachten.
Gods verborgen omgang vinden
zielen, waar Zijn vrees in woont;
't heilgeheim wordt aan Zijn vrinden,
naar Zijn vreeverbond getoond.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 apr 2005 18:51

Als Alim alleen topics opent en vervolgens niet reageert, kunnen de topics op basis daarvan dan niet weer gesloten worden?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 12 apr 2005 19:16

Marnix schreef:Als Alim alleen topics opent en vervolgens niet reageert, kunnen de topics op basis daarvan dan niet weer gesloten worden?

Zijn komende topics gaan ook direct naar de vuilninbelt als hij niet eerst fatsoenlijk reageert op eerder geopende topics.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 apr 2005 20:53

Jansen schreef:
jas schreef:Wat is nou eigenlijk jammer? Dat antichristelijk moslimgezwets of het feit dat ik daar keihard tegenin ga?

Beide, Alim is inderdaad op niets anders uit dan het tarten van de slagorden des Heeren en het beschimpen van de Enige God, toch zal keihard 'met modder gooien', of 'schelden' of 'bestraffen' of hoe je het ook wilt noemen, niets uit werken. We moeten moslims tegemoet treden met een houding die Jezus eigen was, met scherpe kritiek op hun zwakheden maar toch altijd in liefde. Om die ander op te bouwen, te laten zien wie Christus is, niet enkel om ons eigen gelijk te halen of om die ander te verachten.

Nou, hier ligt een uitdaging voor je. Doe je best.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 apr 2005 23:15

Hehe... Maar een beetje scherp zijn mag ook best hoor. Jezus was ook wel eens flink kritisch naar de Farizeen...

Adderengebroed!

:)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 apr 2005 00:15

Joh iedereen weet toch wat die Alim wil. Dan ga je toch niet eens de schijn van beleefdheid ophouden zeker? Ik tenminste niet.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 13 apr 2005 06:49

Marnix schreef:Hehe... Maar een beetje scherp zijn mag ook best hoor. Jezus was ook wel eens flink kritisch naar de Farizeen...

Adderengebroed!

Was dat niet Johannes?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 apr 2005 07:23

PeterD schreef:
Marnix schreef:Hehe... Maar een beetje scherp zijn mag ook best hoor. Jezus was ook wel eens flink kritisch naar de Farizeen...

Adderengebroed!

Was dat niet Johannes?

Beiden (Matth. 3:7 en Matth. 23:33).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

PeterD

Berichtdoor PeterD » 13 apr 2005 08:09

elbert schreef:
PeterD schreef:

Adderengebroed!

Was dat niet Johannes?

Beiden (Matth. 3:7 en Matth. 23:33).
:oops: je hebt gelijk

Jansen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jansen » 13 apr 2005 13:55

jas schreef:
Jansen schreef:

Ik probeer m'n best wel te doen, nu jij nog :mrgreen:
Gods verborgen omgang vinden

zielen, waar Zijn vrees in woont;

't heilgeheim wordt aan Zijn vrinden,

naar Zijn vreeverbond getoond.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 apr 2005 14:19

Jansen schreef:
jas schreef:
Jansen schreef:

Ik probeer m'n best wel te doen, nu jij nog :mrgreen:

Ik was ook al begonnen.

Terug naar “Archief”