Niet refo genoeg

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
chickie
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jan 2003 18:16

Berichtdoor chickie » 06 apr 2003 17:31

Waarschijnlijk omdat ik er geen woorden meer aan vuil wil maken.....

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 06 apr 2003 20:07

Hoezo moddergooiers? De reactie van kridje begrijp ik niet helemaal.

Ik denk dat er genoeg info is gegeven over OSW, en of je er wel of niet bij mag inschrijven. Dat iedereen er welkom is, maar je zekere onderwerpen moet mijden die je hier WEL kunt posten. Mijn vraag cq opmerking die deze hele discussie startte, lijkt me daarmee voldoende beantwoord.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

kridje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 dec 2002 11:19
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Berichtdoor kridje » 06 apr 2003 21:30

Jouw hoor TheEdge, jouw vraag is duidelijk beantwoord.

Ik doel meer op Chickie. Deze persoon loopt van alles en nog wat over OSW uit te kramen maar heb gewoon weinig inhoud. Ik vraag om duidelijke voorbeelden maar ja die komen dan niet! Jammer want als er geen goede voorbeelden zijn (die ook niet te weerleggen zijn!) dan heb Chickie leugens verteld!!!!
Nogmaals geef voorbeelden dat het niet toegestaan is om alleen uit Gods Woord te citeren!!! Volgens mij gaf je zelf aan dat een moderator dat ook veel deed! Zelf tegen jouw. Ik kan me voorstellen dat je dat niet leuk vind, maar als hij jouw bijbels kan weerleggen dan vind ik het super!!! Nogmaals geef voorbeelden en geef niet zomaar je mond een duw zodat er iets uitvliegt!!! Ik begrijp best wel dat je een hekel aan OSW heb want OSW staat voor wat ze zeggen!!! Ze zeggen een Reformatorische forum te zijn en ja dan zijn er gewoon onderwerpen die geweerd moeten worden! Als je dat niet doet dan moet je je als forum niet Reformatorisch noemen. Er worden onderwerpen over voetbal!, EO, Pinkpop enz. verwijderd, klopt! Maar dit komt veelal omdat zo een discussie met een verkeerd begin wordt begonnen! Een begin waarmee deze bezigheden worden gestimuleerd en tja dat is niet Reformatorisch!!! Anders verwoord OSW weet waarvoor de staan! Ze doen geen water bij de wijn!!!!

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 06 apr 2003 22:48

Water bij de wijn? Je bent wel erg op je teentjes getrapt door Chickie, heb ik het idee. Hier en daar heb je een punt, maar iets genuanceerder en minder drammerig had je van mij best mogen zijn in je laatste stukje...

Vertel me eens, kridje: waarom is OSW zo tegen de EO, tegen Flevo en tegen popmuziek? Als christenen in het nieuws komen, is het altijd vanwege een incestzaak, vermeende discriminatie van vrouwen of omdat ze wat te zeuren hebben over hun niet-christelijke medelanders.

DEED OSW maar wat werelds water bij de christelijke wijn. Dankzij de EO, Flevo en de acties van de ChristenUnie laat Christelijk Nederland toch juist iets positiefs horen uit het christelijke wereldje; dat het geen dichtgetikte groep mensen is die in enclaves op de veluwe woont, maar een mensensoort die midden in de wereld staat, en aanstekelijk christen probeert te zijn. Of zie ik dat verkeerd?

Maargoed... aan de andere kant: voor de discussie is het wel fijn als moderatoren streng zijn en zorgen dat er niet van het onderwerp wordt afgedwaald. En ik begrijp best dat sommige onderwerpen nogal 'schokkend' kunnen zijn. Als sommige refo's lezen dat er op 'hun' forum door een poster iets positiefs over - in hun ogen - ketterijen als EO en YFC wordt gezegd, is hun vertrouwen in de rest van de postings op het forum ook meteen weg. Dus vooruit: ik begrijp de keuze van OSW wel.

En ik ben blij dat RefoWeb een mooi alternatief is.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.



Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

kridje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 dec 2002 11:19
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Berichtdoor kridje » 06 apr 2003 23:17

TheEdge schreef:Water bij de wijn? Je bent wel erg op je teentjes getrapt door Chickie, heb ik het idee. Hier en daar heb je een punt, maar iets genuanceerder en minder drammerig had je van mij best mogen zijn in je laatste stukje...

Vertel me eens, kridje: waarom is OSW zo tegen de EO, tegen Flevo en tegen popmuziek? Als christenen in het nieuws komen, is het altijd vanwege een incestzaak, vermeende discriminatie van vrouwen of omdat ze wat te zeuren hebben over hun niet-christelijke medelanders.

DEED OSW maar wat werelds water bij de christelijke wijn. Dankzij de EO, Flevo en de acties van de ChristenUnie laat Christelijk Nederland toch juist iets positiefs horen uit het christelijke wereldje; dat het geen dichtgetikte groep mensen is die in enclaves op de veluwe woont, maar een mensensoort die midden in de wereld staat, en aanstekelijk christen probeert te zijn. Of zie ik dat verkeerd?


Nee hoor, ik ben niet op mijn teentjes getrapt. Maar ik hou er van als men iets kan bewijzen door voorbeelden te geven. Als men dat niet kan dan begin ik erg te twijfelen aan een reactie.

Jammer dat je een groep christen helemaal gelijk stelt aan christenen die uit de bocht vliegen. Gelukkig heb je die niet bij EO, CU of iets dergelijks! Maar nogmaals als men aangeeft een reformatorische forum te zijn dan moet je het ook reformatorisch houden want anders kan je net zo goed je naam veranderen! En wees eens eerlijk, is EO reformatorisch, is voetbal reformatorisch, is Pinkpop reformatorisch? Als het antwoord nee is dan is het logisch dat een reformatorische forum zulke discussies verwijderd als zulke discussies worden opgestart om zulke dingen te promoten.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 07 apr 2003 11:09

kridje schreef:Nogmaals geef voorbeelden dat het niet toegestaan is om alleen uit Gods Woord te citeren!!!
????
Dit snap ik niet.

kridje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 dec 2002 11:19
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Berichtdoor kridje » 07 apr 2003 13:14

Memmem schreef:
kridje schreef:Nogmaals geef voorbeelden dat het niet toegestaan is om alleen uit Gods Woord te citeren!!!
????
Dit snap ik niet.


Ik ook niet!!! Maar er lopen hier personen rond die zeggen dat je niet alleen uit Gods Woord mag citeren maar dat het ook altijd uit de belijdenisgeschriften!!! Dit slaat echt nergens op dus ik snap het ook niet!

Gebruikersavatar
chickie
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jan 2003 18:16

Berichtdoor chickie » 07 apr 2003 20:06

Waar ik me op OSW af en toe flink aan stoorde is dat mensen vaak alleen redeneerde vanuit wat de oudvaderen gezegd hadden. Ik zette hier zo nu en dan mijn vraagtekens bij, aangezien ik grote twijfel had of mensen nu wel hun eigen mening verwoorden, of enkel en alleen de oudvaderen citeerden. Waar ik op mijn beurt voor pleite is dat we met zn allen vanuit de bijbel moeten redeneren, aangezien dat Gods Woord in de meest pure vorm is. Ik zeg niet dat de diverse formulieren niet kloppen, ik wil daarmee alleen zeggen dat ik meer waarde hecht aan de bijbel wat, zoals ik al eerder zei, Gods Woord in de meest pure vorm is.

Verder stuitte het volgende mij erg tegen de borst (ik geef hiermee wel mn identiteit op OSW bloot, maar het zei zo....):


Mijn reactie op het topic 'Hoe zien jullie de zondag?'

Mijn zondag: smorgens naar de kerk, daarna even wat drinken, slapen, smiddags weer naar de kerk, daarna eten, vervolgens beetje tv kijken/internetten en dan weer naar bedje.

De reactie van een OSW moderator:

Doortje, is de zondag voor jou al een dag geworden waar je naar uitkijkt omdat het de dag van de Heere God is, die Hij apart heeft gezet tot Zijn dienst, ja apart gezet zodat wij deze dag zouden heiligen door Hem te zoeken en gemeenschap met Hem te hebben, waar we doordeweeks zo weinig aan toekomen? Is die dienst je al een echte liefdedienst geworden? Alleen zo kan de sabbat (zondag) ook voor jou een voorsmaak zijn van de eeuwige sabbat.

We hebben ons nauw te onderzoeken. Wie de Heere liefheeft zal Zijn Naam en Dag heiligen.

Bij dit soort opmerkingen vraag ik mij af: waar haalt ie het lef vandaan! Alsof mijn beleving van de zondag minder zou zijn omdat ik het niet als de moderator in kwestie doe.

Gebruikersavatar
chickie
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jan 2003 18:16

Berichtdoor chickie » 07 apr 2003 20:12

En ik vertel geen leugens Kridje. Dit is puur mijn persoonlijke mening over OSW, prima als jij er anders over denkt....

kridje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 dec 2002 11:19
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Berichtdoor kridje » 07 apr 2003 22:10

Tja, men wil op OSW zich nu eenmaal goed verdiepen in theologische kwesties. Men heeft dan helemaal de vrijheid om hierbij oudvaders te gebruiken. Mede hierdoor zijn er zulke nuttige diepzinnige discussies. Wil men niet de oudvaders gebruiken dan stoot men er zich echt niet aan hoor! Zoals ik al zei; ik gebruik ze ook niet en heb er totaal geen last van! Ik vind het gewoon jammer dat je heel scherp zegt dat je op OSW met oudvaders moet komen en dat je met alleen de Bijbel (van kaft tot kaft!!) niet welkom ben! Deze leugen is niet waar! Als mensen dat hier niet geloven moet ze maar een kijkje op OSW nemen!!!

Zo te merken voel jij je soms ook erg snel aangesproken. Dat geef te denken! Waarom mag men niet open een vraag stellen over hoe je de zondag vanuit geestelijk opzicht beleeft? Tja als je dan geprikkeld raak dan weet ik het ook niet meer!

Een paar postings terug heb je beweerd dat je niet welkom op OSW als je het alleen met de bijbel doet! Dat is niet waar en dat zie ik dan ook als leugen en zwartmaking van OSW omdat je op je teentjes bent getrapt door een reactie.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 08 apr 2003 10:45

:lol: Sorry, ik kan niet anders dan grijnzen bij het lezen van deze topic :lol:

Als ik op OSW kom dan krijg ik altijd een wegwijs-gevoel (daar kom ik niet al te vaak, net als op OSW). Ik heb er een discussie over de CSFR gelezen en krom gelegen van het lachen, om de argumentatie...
"Hmm, met zo'n figuur als Grinwis in het bestuur heb ik er wel vertrouwen in..." (Dit is in eigen woorden, het stond er nog leuker...)

RW is breder en daarom voor mij boeiender. Ik zou qua identiteit prima op OSW passen, maar de muziekonderwerpen (wat ik boeiend vind, ook met betrekking tot de niet-wegwijs-muziek) zijn daar ronduit saai.

kridje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 dec 2002 11:19
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Berichtdoor kridje » 08 apr 2003 18:18

Chickie,

Ik heb van die moderatot de hieronderstaande reactie gekregen:

Zeg maar tegen Chickie over die zondagbesteding het volgende:

"Misschien dat die moderator bedoelde om je aan het denken te zetten over hoe de zondag echt bedoeld is, en dat hij jouw reactie las en dacht: dat kan toch nooit samengaan: tv en internet en alles en dan toch zo de zondag echt heiligen en wijden aan God, en dat hij je op deze manier aan het denken wou zetten of misschien waarschuwen?
Je moet misschien niet al te negatief denken hoor over reacties die als veroordelend overkomen. De Heere Jezus en Johannes waarschuwde uit liefde en niet uit haat de Farizeen door hen adderengebroed te noemen. Dan is die posting van die moderator daar niets bij."


Trouwens je moet niet denken dat ik je perse terug wil hebben bij OSW. OSW heb helemaal niets tegen Refoweb dus je mag best hier zijn. Alleen jammer dat je achter OSW de rug gif aan het spuiten ben. Maar als je daar vrede mee heb, dan moet je het gewoon doen. En nogmaals volgens mij ben je iemand die snel op zijn teentjes is getrapt en dan als reactie een soort tegen aaval gaat inzetten.

Gebruikersavatar
chickie
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jan 2003 18:16

Berichtdoor chickie » 08 apr 2003 18:50

Zou het op prijs stellen als je, wanneer je tegen iemand persoonlijk begint, dit voortaan via een PBtje doet. Op deze manier ga ik er niet op in.... Verder ken jij me helemaal niet en kan je een persoon niet beoordelen op een paar posts....

Gebruikersavatar
Lotte
Mineur
Mineur
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 dec 2002 20:20
Locatie: Gaat je niks an!

Berichtdoor Lotte » 09 apr 2003 10:22

wat een waanzinnige topic is dit. Wordt hier reclame gemaakt door OSWers? Als je het daar zo bevalt blijf er dan lekker en kom hier niet zeuren.
Dank u, dit moest ik ff kwijt!
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

surfer
Majoor
Majoor
Berichten: 2005
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:58

Berichtdoor surfer » 09 apr 2003 12:01

nou, ik ging uit nieuwsgierigheid op OSW kijken, maar ik kreeg al vrij snel een rare smaak vanwege de voorwaarden waar je allemaal aan moet voldoen. Dank u, de tijd dat ik mij in hokjes liet stoppen is voorgoed voorbij. Refoweb is opener. Dat er daardoor wel eens wat raars weggehaald meot worden is een risico dat erbij hoort.

Het is wel zo dat er op OSW dieper op de zaken ingegaan wordt, alleen zijn het dan inderdaad vaak zaken zoals dingen die in belijdensigeschriften staan of 'normen en waarden' zoals die in de nauwe kring van de ref. kerken beleeft worden. Met andere woorden, het is moeilijk om iets ter discussie te stellen want een aantal dingen ligt al van te voren vast en er mag niet aan getornd worden. Mijn vraag, waar kun je dan nog over discussieren? Juist als je soms dingen ter discussie stelt, kun je pas goed een mening vormen omdat je dan gedwongen bent om er diep over na te denken.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten