Je hebt Jezus net zo lief als......

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Je hebt Jezus net zo lief als......

Berichtdoor hijwel » 11 apr 2005 08:46

Je hebt Jezus net zo lief als dat je je minste broeder lief hebt.

- neem de persoon eens in je gedachte van wie je het minst houd.
- denk eens goed na wat dit nu betekend..

- en schrijf het neer.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 11 apr 2005 15:58

Natuurlijk houd ik van mijn familie, vrienden enz, begrijp me niet verkeerd :wink: maar... Ik heb Jezus lief zoals ik niemand liefheb. Hij heeft mij meer liefde gegeven.... dat kan niemand geven!
Afbeelding

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 11 apr 2005 16:15

Ik kan niet meer zonder Hem, en tegelijk vergeet ik Hem vaak :oops:
Ik vind het moeilijk om Hem boven mijn familie maar bovenal boven mijn vriend te plaatsen. Als het zou moeten komen tussen een keuze tussen Jezus en mijn vriend kies ik toch voor Jezus, omdat hij het eeuwige leven voor me heeft!
Engaged @ 07-01-2005

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 11 apr 2005 16:28

Annemieke86 schreef:Natuurlijk houd ik van mijn familie, vrienden enz, begrijp me niet verkeerd :wink: maar... Ik heb Jezus lief zoals ik niemand liefheb. Hij heeft mij meer liefde gegeven.... dat kan niemand geven!

maar wat zegt God zelf er van.. Hoe lief heb jij God op grond van de bijbel.. wat heb je over voor jou verlosser en vriend? (zeg ik ook tegen mezelf).

jezus zegt: "wat je aan de minste van je broeders deed, heb je aan mij gedaan" hoe lief heb jij je minste broeder/zuster..

Als ik de persoon in mijn gedachte neem wie ik het minst lief heb, dan kan niet zo hart meer zeggen: ik heb Jezus heel lief. Maar wel: "ik heb u lief, ook al zijn mijn daden vaak in strijd!"

joris

Berichtdoor joris » 11 apr 2005 17:39

ik vind dat moeilijk om te zeggen. Ik weet dat liede iets ongelooflijks verscheurends en pijnlijks en fijns is. dat voel ik voor mijn vriendin. En ik wilde dat ik dat ook voor God voelde. Volgens mij doen sommigen dat namelijk.
ik wéét dat ik van God hou, dat Hij bestaat, dat Hij in mijn leven is. Maar misschien is hij niet genoeg in mijn leven om ook echt te voelen dat k van Hem houdt.

mw
Moderator

Re: Je hebt Jezus net zo lief als......

Berichtdoor mw » 11 apr 2005 18:28

hijwel schreef:Je hebt Jezus net zo lief als dat je je minste broeder lief hebt.

- neem de persoon eens in je gedachte van wie je het minst houd.
- denk eens goed na wat dit nu betekend..

- en schrijf het neer.

Jezus net zo lief hebben als mijn minste broeder??
Jezus, die alles voor mij overheeft om mijn leven te redden van de ondergang???
Jezus net zo lief hebben als diegene die mijn leven zo'n beetje verwoest heeft, op de kop gezet heeft???
Die man net zo lief hebben, als De Man die Zijn leven voor mij op de kop heeft gezet??? Ik vind dat wel heel moeilijk.
Al moet ik heerlijk zeggen... door de liefde die ik van Jezus heb ontvangen, kan ik ook die man, die ik zo gehaat had ( ja had), meer liefhebben dan eerst. Alhoewel... soms heb ik van die buien, dan ik weer tot alles in staat ben..
Maar hem net zo liefhebben als Jezus, nee dat kan ik niet (nu tenminste nog niet)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 11 apr 2005 22:49

geweldig mw!

Jezus weet wat er in jou en mijn hart leeft.

Terug naar “Archief”