Anticrist

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hemelburger
Mineur
Mineur

Berichtdoor hemelburger » 03 apr 2003 22:21

Kena schreef:
Cathy schreef:Mmmm, Herodus, die van de kindermoord, was een vertegenwoordiger van de Romeinen;
Pilatus, die Jezus ter dood veroordeelde was een Romein;
het zou me idd niet verbazen als de Antichrist ook een 'Romein' zal blijken te zijn.

Antichrist moet een ´Jood´ lijken. De Joden zouden een doorsnee goj never nooit in de Tempel toelaten ;-)

Hoi Geliefde Zuster Kena,

Ik denk dat hij gewoon een Jood is. Hij zal zich gedragen als de verwachte messias en heeft net als de ECHTE MESSIAS een profeet (deze wordt vermeldt in Openbaringen 19 en 20) die voor hem uitgaat. Het zal eigenlijk een kopie zijn van de openbaring van de ECHTE MESSIAS, de duivel kan namelijk heel goed kopieren. Wee degene die echt niet van onecht kan onderscheiden. Ik kan mij ook niet voorstellen dat een Jood een heiden op de troon van David zal accepteren

P.S. Ik maak het nog wel af in die andere topic, erg druk gehad.
Heaven is a wonderful place,
because my LORD JESUS is there.

columbus
Majoor
Majoor

paus antichrist?

Berichtdoor columbus » 07 apr 2003 12:38

hallo mensen,
zou het kunnen dat de volgende paus de antichrist is? wat ik heb gelezen in een studie over dit onderwerp is dat het een (franstalige) europeaan moet zijn. laatst las ik dat het een Belg zou zijn die misschien de volgende paus word.
de link is snel gelegt dan.
maar, het zijn studies en de tijd zal het uitwijzen.
zou degene die werkelijk de antichrist is, het ook zelf weten?
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: paus antichrist?

Berichtdoor groenrondballetje » 07 apr 2003 15:16

columbus schreef:hallo mensen,
zou het kunnen dat de volgende paus de antichrist is?
wat ik heb gelezen in een studie over dit onderwerp is dat het een (franstalige) europeaan moet zijn. laatst las ik dat het een Belg zou zijn die misschien de volgende paus word.
de link is snel gelegt dan.
maar, het zijn studies en de tijd zal het uitwijzen.
zou degene die werkelijk de antichrist is, het ook zelf weten?

Dit is heel erg vaag ... :?
Misschien ben jij wel de volgende paus :wink:
Je hebt wat gelezen in een studie, misschien is het handig een bronvermelding te geven :?:
Waarom moet de antichrist frans spreken :?: Dat is toch niet je voor doen als Christus :?: :?: :?:
En waarom zou de volgende paus een Belg zijn :?:
Is er ueberhaupt een Belgische kardinaal die daarvoor serieus in aanmerking komt ....

... Jouw stukje is als frans voor een chinees ....

John

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 07 apr 2003 15:28

Misschien een domme vraag maar: Is een satanist of een atheist geen antichrist? En wat doen we met onze eigen anti-christelijke gevoelens? Is de Islam een groter probleem dan onze eigen afgod? Als ik naar de Christenen kijk zie ik een heleboel kapitalisten. Volgens mij is onze eigen mammon een groter probleem. Verder zie ik de moderen wetenschap als een potientele antichrist. De wetenschap komt met "ware" levensantwoorden en biedt in de toekomst misschien wel eeuwig leven enzo...

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 07 apr 2003 15:35

Is er ueberhaupt een Belgische kardinaal die daarvoor serieus in aanmerking komt
Jazeker, er is een Belg die hoog op de favorietenlijst staat. Ik ben alleen zijn naam kwijt.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 07 apr 2003 16:10

Kaw schreef:Misschien een domme vraag maar: Is een satanist of een atheist geen antichrist?

Nee want die zetten zich niet op de plaats van Christus.

Kaw schreef:En wat doen we met onze eigen anti-christelijke gevoelens?

Ik denk dat het een goede is, maar verklaar je nader ...

Kaw schreef:Is de Islam een groter probleem dan onze eigen afgod?

Nee

Kaw schreef:Als ik naar de Christenen kijk zie ik een heleboel kapitalisten. Volgens mij is onze eigen mammon een groter probleem.

Denk ik ook

Kaw schreef:Verder zie ik de moderen wetenschap als een potientele antichrist. De wetenschap komt met "ware" levensantwoorden en biedt in de toekomst misschien wel eeuwig leven enzo...

Eeuwig leven denk ik niet, want dat zou biologische principes ondermijnen.

John

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 07 apr 2003 16:12

surfer schreef:
Is er ueberhaupt een Belgische kardinaal die daarvoor serieus in aanmerking komt
Jazeker, er is een Belg die hoog op de favorietenlijst staat. Ik ben alleen zijn naam kwijt.

En die spreekt frans, neem ik aan ?!?!

Dan blijft nog de vraag over waarom een Belg zich zou kunnen voordoen als Jezus ...

John

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 07 apr 2003 16:14

groenrondballetje schreef:
surfer schreef:

En die spreekt frans, neem ik aan ?!?!

Dan blijft nog de vraag over waarom een Belg zich zou kunnen voordoen als Jezus ...

John

doel je op intellectueel niveau? :D
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 07 apr 2003 19:49

enige uitleg over de paus als antichrist
die studie die ik las was van een man die zich al enige tijd bezig hield met dit onderwerp. die studie is niet gepubliceerd, ook al omdat hij er nog niet mee klaar is. maar hij is van mening dat de antichrist waarschijnlijk een franstalig persoon is. hoe hij er bij komt weet ik niet precies meer.
en de stelling dat de paus de antichrist is in combinatie met een franstalig persoon bracht me tot deze gedachtengang.
wie het wel weet, mag het zeggen.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 07 apr 2003 20:20

Wie de antichrist is, dat zou mij een worst wezen. Als deze ultieme tiran opstaat, dan geloof ik vast dat God het Zijn heiligen zal doorgeven.

Dat gespeculeer levert niets anders op dan dat we weer over iets volkomen onnozel zitten te dubben. Als de ware antichrist zal opstaan dan zullen wij dat weten. Yeshua zegt het zelf
Matteus 26:
15 Wanneer gij dan de gruwel der verwoesting , waarvan door de profeet Daniel gesproken is, op de heilige plaats ziet staan.
16 laten dan wie in Judea zijn, vluchten naar de bergen.
17 Wie op het dak is, ga niet naar beneden om zijn huisraad mede te nemen,
18 en wie in het veld is, kere niet terug om zijn kleed mede te neme.
19 Wee de zwangeren en de zogenden in die dagen.
20 Bid, dat uw vlucht niet in de winter valle en niet op een sabbat.
21 Want er zal dan een grote verdrukking zijn, zoals er niet geweest is van het begin der wereld tot nu toe en ook nooit meer wezen zal.

Heeft er al iemand deze gruwel gezien. Misschien is het de moskee wel die er nu staat, wie weet. Dat het op zijn eind loopt weet ik. De tekenen der tijd liegen niet (Israel terug in het land Kanaan, de wereld raakt hoe langer hoe dieper in de misere). Deze gruwel is ook een teken en als deze zichtbaar wordt dan zullen wij dat zien.

Heeft God de christenen de opdracht gegeven te debatteren te theologiseren of wat dan ook. Nee de enige opdracht luidt:
Mattheus 28:19 Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb .
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 07 apr 2003 20:25

Ik snap ook niet dat iemand zich hierom druk maakt. Iemand die de Heilige Geest in zijn hart heeft zal zich nooit vergissen.
Bekommer je inderdaad maar om je eigen geloof en het geloof van de ander. Dat is veel belangrijker.

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 07 apr 2003 20:53

Kaw schreef:Ik snap ook niet dat iemand zich hierom druk maakt. Iemand die de Heilige Geest in zijn hart heeft zal zich nooit vergissen.
Bekommer je inderdaad maar om je eigen geloof en het geloof van de ander. Dat is veel belangrijker.

Das niet helemaal waar, want ik vergis mij hartstikke vaak en ook weet ik zeker dat ik voor 100x100% zeker de Geest God's in mij heb.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 07 apr 2003 21:38

Maranatha schreef:
Kaw schreef:Ik snap ook niet dat iemand zich hierom druk maakt. Iemand die de Heilige Geest in zijn hart heeft zal zich nooit vergissen.

Das niet helemaal waar, want ik vergis mij hartstikke vaak en ook weet ik zeker dat ik voor 100x100% zeker de Geest God's in mij heb.

Ik doelde daarmee op de Ware Messias of valse messias. Ik geloof, nee ik weet zeker, dat wie de Heilige Geest in zijn hart draagt, Hem zal herkennen en hem zal verwerpen. God laat niet toe dat 1 van Zijn uitverkorenen verloren gaat vanwege het volgen van een valse messias.

Ps. Sorry dat ik nooit bijbelteksten gebruik. Ik weet wel dat het in de bijbel staat, maar waar... Dat is meestal de vraag en mijn zwakte.

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 07 apr 2003 21:52

Kaw schreef:Ik doelde daarmee op de Ware Messias of valse messias. Ik geloof, nee ik weet zeker, dat wie de Heilige Geest in zijn hart draagt, Hem zal herkennen en hem zal verwerpen. God laat niet toe dat 1 van Zijn uitverkorenen verloren gaat vanwege het volgen van een valse messias.

Ps. Sorry dat ik nooit bijbelteksten gebruik. Ik weet wel dat het in de bijbel staat, maar waar... Dat is meestal de vraag en mijn zwakte.

Mijn geheugen is ook een vergiet en och schaam ik mij niet. Het is juist een sterkpunt, want als je opzoek ben naar die ene tekst kom je opeens een heel andere tekst tegen, die enorm veel kracht in zich kan dragen.

Hier een tekst over het werk van de Geest. Het is iets anders dan wat jij bedoelde, want die tekst heb ik nog niet kunne vinden.

Johannes 16:13 doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 07 apr 2003 22:31

Maranatha schreef:
Johannes 16:13 doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen.

Weet je... Ik heb wel eens dromen gehad over de toekomst, maar dat is offtopic en heel iets anders. Bovendien kwam dat denk ik van de duivel. :(

Terug naar “Archief”