de Wittenberg!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Philindertje
Verkenner
Verkenner

de Wittenberg!!!

Berichtdoor Philindertje » 05 apr 2005 08:07

Aankomend jaar hoop ik een jaar naar de Wittenberg in Zeist te gaan. Dit is een Bijbelschool, waar ik hoop mijn geloof te versterken en naar God toe te groeien en natuurlijk ook nieuwe vrienden te maken!!!

ik was benieuwd of er meer refowebbers zijn die op de Wittenberg hebben gezeten?!

wat zijn jullie ervaringen en herinneringen, hoe vonden jullie het?!

ben heel benieuwd naar de reacties!!
Spoedig zullen wij Hem zien
en voor altijd op Hem lijken
en Jezus kennen, zoals Hij is...
Amen!!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 05 apr 2005 18:07

Ze zijn er wel.....

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 05 apr 2005 18:08

Doen!!! Het is heel intensief, maar enorm leerzaam. Een vriendin van mij is er een paar jaar geleden geweest en ik ben een paar keer op visite geweest.
Het is behoorlijk aanpoten hoor, maar je leert echt superveel.
En daarnaast is heel erg gezellig, met zoveel mensen in een leefgemeenschap.

jonathan-mudde
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jonathan-mudde » 06 apr 2005 13:35

Hai de wittenberg is zeker een aanrader!!
ben er 3 maanden geleden een dagje mee wezen lopen omdat ik ook interesse had in een studie aldaar. je leeft echt met medechristenen heel dicht bij elkaar en hebt ook heel veel gesprekken over persoonlijke beleving van je geloof. gezelligheid is ook heel goed!!
ik kom zelf uit een vrij traditionele kerk en dat is denk ik voor mij niet altijd makkelijk om daar te studeren omdat er vaak heel anders gekeken wordt naar persoonlijke beleving van je geloof!! ik laat hier andere mensen wel vrji in. Ik hoor van bekenden die er vroeger gezeten heb dat de gemiddelde beleving die er vroeger was rond hervormd lach en dat het nu meer naar de evangelische kant is gegaan. persoonlijk be ik er nog niet uit of ik wel of niet naar de wittenberg ga volgend jaar het is een van de vele opties die nog open staan. laat je keuze maar afhangen wat God van je vraagt in je leven!! 1 jaar wittenberg is nooit weg!!

het beste met maken van een keus!!
gr jona
Hij die U roept is getouw die het ook doen zal!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 apr 2005 14:54

Mijn zusje zit er dit jaar. Ze vindt het enorm leerzaam.

aldobulten heeft het ook gedaan.

Philindertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Philindertje » 29 apr 2005 08:06

alvast bedankt voor jullie reacties :D ik heb pas het aanmeldingsformulier opgestuurd, heb alleen nog geen reactie... maar ik ben het dus wel echt van plan!!! ik heb er echt heel veel zin in... vanmiddag is er open dag, misschien ga ik daar wel heen... voor mensen die er ook eens willen kijken: 15.30-19.00 op Krakelingenweg 10, Zeist. maar ik ben er al eens een dagje gweest om mee te lopen. was echt heel leuk!!!
Spoedig zullen wij Hem zien

en voor altijd op Hem lijken

en Jezus kennen, zoals Hij is...

Amen!!

Jewel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jewel » 30 apr 2005 18:56

ik heb er gewoond.
ja je moet er stevig voor in je schoenen staan.
sommige dingen vind ik er niet kloppen...maar dat is overal wel zo natuurlijk.
het is gereformeerd. van huize uit zeg maar. er zijn mensen van verschillende richtingen. maar de staf de meeste toch van de wat strengere kant zeg maar.
het is erg intensief. kan ook erg leuk zijn. en soms heel zwaar ja.
en sommige regeltjes daar vind ik een beetje te ver doorgetrokken.
aan de andere kant snap ik ze ook wel weer.
geen truitjes aan met spagettiband touwtjes. zou aanstootgevend zijn. dan heb ik zo iets van...hallooow in welke tijd leven we?!
maar goed. snap ook wel weer het idee er achter.
ik ben niet echt enthousiast nee...
t kan er erg leuk zijn. serieus. en nu hoop ik dat jij zo'n tiepe bent dat het er erg goed naar zijn zin heeft. die zichzelf goed genoeg kent en denkt dit aan te kunnen. die stevig genoeg in zijn schoneen staat.

oh ja een tip: niet teveel persoonlijke dingen aan de staf vertellen.
mag natuurlijk wel. is aan jou. maar goed wat ik al zei: sta je niet stevig genoeg in je schoenen, of op 1 punt bijvoorbeeld niet, dan kijken ze daar erg goed naar. je word er echt wel onder de loep genomen.

en met je intake moet je eenl evensverhaal schrijven. en daar word je ook helemaal op doorgevraagd.

het kan ook helemaal super zijn. ik zou als ik jou was eens goed op de web-site kijken van ze: http://www.dewittenberg.nl

ze hebben er leuke avondjes, het centrum van zeist vind ik er super. misschien kom je mij oo nog eens tegen :mrgreen:

en er zijn zoveel studenten dat er wel vrienden bij komen ja :mrgreen:

welke richting ga je doen?
GPW, BG...etc?

ben benieuwd wat je er van vind.

veel plezier daar ofzo..
Jewel
just below my skin I'm screaming

johnson

Berichtdoor johnson » 10 mei 2005 13:32

ik heb een jaar op de WB gezeten en heb het er heel goed naar m'n zin gehad. Je zult vast wel wat moeten wennen, maar dat duurt maar even.
Zeker een aanrader.

Terug naar “Archief”