Ik vind dat hier best hard wordt geoordeeld over mensen die niet inenten.
Ik heb zelf een zoontje van 10 maanden en hij heeft al zijn inentingen nog gehad, maar ik vraag me af, als ik een tweede kindje zou krijgen of ik weer al de inentingen ga geven. Op het moment van de prik heeft ons zoontje nergens last van gehad, maar daarna is hij echt behoorlijk ziek ervan geworden. Zo ziek zelfs dat ik mij echt schuldig en slecht voelde dat ik ons kind liet inenten.
Even een paar meningen waarom ik ervoor zou kiezen om niet meer in te enten.
Ten eerste wordt de inenting steeds meer vervroegd. Kinderen van twee maanden krijgen nu al een inenting, terwijl ze op dat moment nog geen enkele weerstand hebben.
Ten tweede, zijn de inentingen die gegeven worden niet eens goed. Bijvoorbeeld de kinkhoest inenting. Het is wetenschappelijk bewezen dat er meer kinderen kinkhoest krijgen die ingeent zijn dan kinderen die niet ingeent zijn.
Ten derde, je hebt inentingen met nagemaakte virussen, en inentingen met levende. Op het moment dat je inent met nagemaakte virussen wordt je veel minder ziek dan dat je inent met levende virussen. Op het moment dat je levende virussen inspuit, spuit je dus de echte ziekte binnen, en daar kan je kind dus ook echt goed ziek van worden.
Met dit hele verhaal wil ik dus niet zeggen dat ik tegen inenten ben, maar ik ben wel een kritische prikker geworden, en bij een eventueel volgend kindje zou ik er hard over nadenken om de kinkhoest inenting helemaal niet te geven en de andere inentingen pas als het kind al een jaar is.
doe dus AUB niet alsof inenten heel normaal en zonder gevaar is!!!!!!
Groeten Willempie