jas schreef:sekimov schreef:jas schreef:sekimov schreef:jas schreef:Raido schreef:De uitverkiezing is de mooiste kapstok om je ongeloof aan op te hangen.
Fout interpretatie. De uitverkiezing is de grond der zaligheid.
Waar baseer je deze uitspraak op Jas? Het lijkt me niet juist.....
Het is toch: Een ieder die in Hem gelooft zal eeuwig leven hebben. Dat is dus voor ons mensen de enige grond der zaligheid. Het volbrachte werk van de Here Jezus.
Wat wij de uitverkiezing noemen is onderdeel van hoe God in eeuwigheid werkt. Wij mogen vertrouwen op wat hij ons in zijn woord aangeeft en dat is primair te geloven in zijn Zoon. En volgens mij niet "vertrouwen" op uitverkiezing.
Niemand wordt door het geloof in Christus zalig dan diegene die tot de zaligheid verordineerd zijn.
Het spijt me echt Jas, maar door het teksten rond uitverkiezing zo te gebruiken denk ik dat je Gods beloften en zijn oproep tot bekering inperkt.
Het goede nieuws wordt onvoorwaardelijk gebracht en een ieder die het hoort is geroepen om er iets mee te doen. De bijbel is daar duidelijk genoeg over volgens mij (bijv. 1 tim 2: 1-6) Teksten over hoe God in eeuwigheid werkt zijn denk ik niet bedoeld om te "mengen" met het goede nieuws.
Dat is natuurlijk gewoon onzin. Het is heel goed mogelijk om in uitverkiezing te geloven en de oproep tot bekering ten volle tot klinken te brengen. Zo hebben onze vaders het altijd gedaan. Uitverkiezing is trouwens ten volle Bijbels, evenals bekering. Je praat over de verkiezing alsof die het goede nieuws verstoort. Kolder. Zonder uitverkiezing zou er sowieso geen goed nieuws zijn. Dan zouden we met zn allen naar de hel gaan.
Ik ben het ook wel eens dat uitverkiezing en oproep tot bekering samengaan. Maar door dat het leerstuk van de uitverkiezing in sommige gemeenten een hele prominente plaats heeft durven veel mensen (jong en oud) niet te geloven. En dan verstoort het inderdaad het goede nieuws volgens mij. En hopelijk vind je het nu wat minder onzin